Inlägg från: Tusse89 |Visa alla inlägg
  • Tusse89

Thailand i v13

Jag är i typ samma sits, har en resa inbokad sen tidigare och precis fått reda på att jag är gravid, kommer att vara i v11. Jag frågade min BM om råd och hon sa se till att äta vällagad mat, drick mycket vatten och ha stödstrumpor och gå på flyget så ska det gå bra. Vi är dock vana thailand-resenärer sen innan, så jag känner mig inte så orolig. Ska köpa myggmedel med deet i för att skydda mig mot mygg som ev kan bära någon smitta. :)

• Tusse89

Då måste vi ha BF rätt nära, vi åker 31 januari och då är jag i V.12 :D Vart i Thailand ska ni? Glad

Granen123 skrev 2023-12-14 22:26:00 följande:

Här är en till gravid som ska åka till Thailand i v.12-13. Åker den 26 januari 😎 Vet ni om man behöver någon vaccination som gravid när man reser dit? Har varit i Thailand ett tiotal gånger tidigare men aldrig som gravid. Fick också rådet att gå upp och röra på mig varje timme under flygresan? jag som hade hoppats få sova bort några timmar i stöten 😄 Men vad gör man inte, och ska inte klaga 🥰 Tack för tipset om myggmedel btw, det glömde jag sist så fick köpa på plats. Vi

• Tusse89
    Granen123 skrev 2023-12-18 11:00:23 följande:
    Nej men vad kul 😃 vi åker till Karon beach men ska göra en avstickare i några dagar till khao lak och då även bo två nätter på ön ko kho khao. Vart ska ni? 😃
    Åh vad härligt. Ko kho khao såg ju magiskt ut!! Vilken paradisö. Vi ska till Bangkok, Koh Phangan och Koh Tao Skrattande
Svar på tråden Thailand i v13