Inlägg från: Granen123 |Visa alla inlägg
  • Granen123

Thailand i v13

Här är en till gravid som ska åka till Thailand i v.12-13. Åker den 26 januari 😎 Vet ni om man behöver någon vaccination som gravid när man reser dit? Har varit i Thailand ett tiotal gånger tidigare men aldrig som gravid. Fick också rådet att gå upp och röra på mig varje timme under flygresan? jag som hade hoppats få sova bort några timmar i stöten 😄 Men vad gör man inte, och ska inte klaga 🥰 Tack för tipset om myggmedel btw, det glömde jag sist så fick köpa på plats. 

• Granen123
    Tusse89 skrev 2023-12-17 19:48:31 följande:

Då måste vi ha BF rätt nära, vi åker 31 januari och då är jag i V.12 :D Vart i Thailand ska ni?  // Glad

Nej men vad kul 😃 vi åker till Karon beach men ska göra en avstickare i några dagar till khao lak och då även bo två nätter på ön ko kho khao. Vart ska ni? 😃
  • Granen123

Vad härligt 😃 Jag är lite orolig inför långflygningen. Vårt flyg går 22.55 och kommer sedan att flyga över hela svenska natten, bokade resan innan jag visste att jag skulle bli gravid. Tänkte då att det blir perfekt restid för då kan jag ju sova bort mer än halva flygningen 😄 Men nu som gravid verkar rådet vara att röra på sig minst en gång varje timme, vilket betyder knapphändig sömn om ens någon alls under resans gång. Vet inte heller hur jag ska hålla mig vaken? Eller än mindre bli påmind om att resa mig upp en gång varje timme om jag råkat somna? Omöjligt att dygna ju?. Någon annan som rest långflygningar som gravid och kan komma med goda tips eller råd? 🥰

Svar på tråden Thailand i v13