Inlägg från: Svartahallon |Visa alla inlägg
  • Svartahallon

BIM JANUARI 2024

Och en följdfråga - tycker ni att strecken är för svaga för att vara i vecka 7? Känslan av att de är för svaga tillsammans med blödningarna ger en dålig magkänsla. Så är otroligt förberedd på att de inte ser en graviditet på tisdag.

• Svartahallon

Ah läste mer om det nu! Får testa i helgen!
    Testade positivt typ 6+3 (6/2) och är idag på 7+0 (9/2) med samma räknesätten. 

Då är jag inte blind i alla fall hehe. Har så otroligt mycket "om och men" - teorier. Men har väl landat i att jag inte kan göra mer än att vänta till VUL och försöka fördriva tiden på något bra sätt. 

• Svartahallon

Jaa det är en hemsk känsla, man vill ju bara veta. Och om det är ett missfall så vill jag att det går över fortare, trött på att blöda nu. 

Det som talar för graviditet:
    *Illamående som kommer och går. Kräktes senast för 1 timme sen.
    *Onda och spända bröst. För någon dag sen började börstvårtorna göra ont också. Så det blir mer. 
    *Uppblåst i magen
    *Starkare gravtest
    *Inte "klassiska" missfallsblödningar
    *TRÖTT! Sover typ 10-12 h per dygn. 

Det som talar emot:
    *Blödningar, som jag tycker ökat lite idag med mer klumpar. Men inte stora. Långt ifrån en vanlig mens
    *Sent plus, bim+3 visade inget.
    *För svaga test? 2-3 (4-5) veckor på CB trots att jag borde vara i vecka 7+0 idag.
    *Eventuellt lite molvärk idag men kan vara jag som känner efter.
    *Också låg temp 35,8 ungefär

Mina tankar går i att om det inte är ett missfall, vilket jag tror, så är det en dålig utvecklad graviditet som inte kommer klara sig i det långa loppet. Men vi får se som sagt. Får återrapportera i nästa vecka. 

Har du några fler symptom?
    Läste lite om temp under graviditet och missfall och det ska tydligen vara väldigt individuellt hur kroppen reagerar. Så än finns det kanske hopp kvar? Känner du att du skulle vilja göra VUL? Har du pratat med vården? 

• Svartahallon

Kan inte citera ibland, men det är ju bara vi kvar i tråden hehe!

Håller med om att det finns något skönt i att ha någon annan i samma sits att ventilera med. Vi får hålla varandra uppdaterade! Vill gärna höra om resultatet med att späda ut urinet! Hade inte heller hört talas om det innan. 

Inte ens tänkt på att man kan vara en "låghormonare" så kan det ju kanske vara! Får väl hoppas på det tills motsatsen bevisas Oskyldig

Våra symptom är ju så otroligt lika! Förutom mitt blödande som idag pågått i 19 dagar. Första tre dagarna var det bara rosa flytningar, sen typ en halvdags uppehåll innan det kom igång som nu. Kan variera lite i mängd under dagen. Kommer typ inget under natten men mer på eftermiddagen exempelvis.

Jag har inte varit gravid tidigare, och inte heller fått missfall så har svårt att jämföra. Men med det sagt så behöver ju inte två graviditeter vara lika tänker jag, så jag hoppas för både din och min skull att det bor små liv i oss som mår bra. Vill ju så gärna vara en av dom som säger att de fått störtblödningar i flera veckor men att bebis mådde bra. Även om oddsen kanske inte är med mig hehe. 

Förstår vad du menar med en dålig start! Jag hade ju sett framför mig att vi skulle sväva på moln just nu. Inbillar mig att jag nog skulle kunna ta det med ro så länge jag inte blödde i en graviditet.

• Svartahallon

Ja jag kanske gör det i helgen, måste kolla hur många test jag har kvar bara!

Men verkligen konstigt! Jag använde binda, men mest för att det skyddar trosorna "bredare" än ett trosskydd. Har aldrig behövs byta för att det är är fullt utan byter typ 3 ggr per dag av hygieniska skäl. Hade absolut klarat mig på trosskydd med samma intervaller. Aldrig fått klumpar där! Vissa gånger när jag är på toa så kan jag krysta och så rinner det ut kanske max en matsked. Svårt att förklara märker jag...

Usch vad tråkigt att höra! Mitt bättras också av mat men kommer efter igen. Hoppas verkligen att det lugnar ner sig för dig!

Vad är din "plan" framåt? Tänkte du fortsätta testa och se om det går nedåt eller kontakt kvinnokliniken inom nån vecka? Om du inte är gravid kanske du har en del av missfallet kvar som behöver hjälp ut? Vet inte om sånt kan påverka hormonerna och därmed symptomen?

• Svartahallon

Förstår! Ja då vill man ju ha två likadana. Och helst samma märke som tidigare gånger. Jag har bara två kvar av de jag använder och de går inte att köpa i butik så jag hoppas nog att prova späda.

Nej det är inte så mycket! Mer än flytningar men mindre än mens liksom. Ingen värk direkt heller, har nån gång ibland senaste dagarna fått lite molvärk under några minuter. Men är så otroligt uppmärksam på kroppen nu så det är verkligen lite!

Ah men det var så de sa till mig med (men 4 veckor). Men när jag ringde tillbaka och uttryckte att det är jobbigt med ovissheten samt att strecken blir starkare så fick jag en tid. Lät garanterat helt desperat pga stress hehe. Du kanske kan försöka igen om du vill bli undersökt?

Nu på kvällen har mina blödningar minskat så senast jag var på toa var det knappt något. Men det varierar ju som sagt🤷

• Svartahallon

Kul med starkare test ändå! Men otroligt jobbigt att få upp förhoppningar med både illamående och test och samtidigt vet att det bara är ovisshet. Hoppas på att det det ser bra ut imorgon för dig!

Själv vaknade jag inatt med så jääävla ont i magen. Men är helt hundra på att det inte är mensvärk utan gör ont i tarmarna liksom. Bättre nu men fortfarande ont av att bara vara samt när jag "krystar". Inatt kändes det det som att en kniv gled genom tarmarna typ. Och även om det gör ont långt ner i magen så både hoppas och tror jag inte att det är tecken på missfall. Borde väl vara mer molvärk då, som mensvärk? Svårt att veta när man aldrig haft det🤷

Tog inget test imorse pga hade fokus på annat (ovan haha) . Blev också så rädd för att det skulle vara helt blankt. Men ska testa imorgon igen!

• Svartahallon

Kort uppdatering från mig:
    Blev imorse inlagd på kvinnokliniken pga utomkvedshavandeskap, jättetråkigt! Men inte förvånad heller. Har som tur är inte jätteont men får se vad som händer kommande dygn. Är fastande om det blir operation i alla fall.

Så nu håller jag mina tummar för dig EJT, jättebra med ett starkare positivt😍

• Svartahallon

Det blir operation, har väntat hela dagen nu. Får se om det blir inatt eller imorgon istället. Jag fick lite olika alternativ och kände att operation passade mig bäst. Hade så pass låga HCG nivåer att jag var en kandidat för tre olika alternativ
    *avvakta hemma med regelbundna kontroller
    *spruta med cellgifter
    *operation

Finns för och nackdelar med allt men jag valde operation i samråd med dem. Så får vi hoppas att det går bra!

Har man över 1000 i hCG så blir det i princip alltid operation fick jag berättat för mig i alla fall. Jag låg på 600. Har man typ 200-300 så kan det försvinna av sig själv. Sen beror det på om hormonet ökar eller minskar också. En helt vetenskap med andra ord😅

• Svartahallon

Är nu hemma från sjukhuset efter operationen igår. Mår helt okej!

Var inte alls stressad eller orolig inför så det var skönt! Ja, det satt i vänster äggledare som de nu tagit bort.

Ullabellan: Förstår vad du menar, men jag vill bara flika in att jag inte alls upplevde vården som att de försökte pressa mig åt något håll och vad tydliga med alla eventuella komplikationer. Som jag skrev finns det för och nackdelar med alla alternativen. Men så skönt att höra att du mår bra idag! 

• Svartahallon

Vill tillägga att smärtan jag hade i magen (utöver molvärken längst ner) berodde på att jag hade en mindre mängd blod i buken som irriterade bukhinnan. Det tog dem bort vid operationen och smärtan är nu borta!

Så det kan tydligen också vara ett tecken på utomkveds! 

• Svartahallon

Det är väldigt svajigt nu när jag kom hem ska jag erkänna. Brister ut i gråt lite när som helst utan anledning. Men det är väl mycket att berarbeta efter alla snabba svängar. Känner mig dock inte nere eller så, eller rädd för framtiden. Vill mest bara må bra i kroppen igen. Så får vi se när vi väljer att börja försöka för barn igen. Just nu är det inget som fyller mina tankar särskilt mycket, det blir när det blir! 

• Svartahallon

Åh tänkte precis att jag skulle fråga hur det gick för dig!

Förstår din känsla med att det känns lite skönt att man får börja om från en sån här början. Hoppas att det går fort och inte är så smärtsamt. Kramar till dig! 

• Svartahallon

Hur har det gått för dig EJT?

Själv är jag nu helt återställd (utöver lite ont i operations ärren) och väntar med spänning på att ägglossningen kommer igång igen😅

Svar på tråden BIM JANUARI 2024