Inlägg från: fancyr |Visa alla inlägg
  • fancyr

BIM JANUARI 2024

Kiwikiwi skrev 2024-01-12 14:23:47 följande:

Jag läste någonstans att de tar 6-8 dagar för ägget att befruktas/fästas efter ägglossning så de kan i princip betyda att om jag hade ägglossning i lördags kan de fortfarande "flyta omkring där inne" inne de bestäms om de blir graviditet eller ej?
    Jag trodde de fäste mycket snabbare efter äl..

Jag har t.o.m. läst 6-12 dagar faktiskt 😂 men vanligast mellan 6-8 dagar. 

med temp kan man se om Det blev en graviditet och om man ägglossat. doxk kan man inte se på tempen förrän 1-2 dagar innan beräknad mens om det blev en grav eller ej. Om tempen sjunker drastiskt 1-2 dagar innan mens blev det ingen grav. Om den håller sig stadigt över medeltemp blev det en graviditet 😊
  • fancyr
    Juliab skrev 2024-01-13 07:13:38 följande:

Ännu en månad av besvikelse. Mensen kom nu på morgonen. 😔

Va tråkigt 😔
  • fancyr
    Flowerpower33 skrev 2024-01-13 08:55:25 följande:

Jag fick en tempdipp idag också, så det är ju lite intressant. Om ägget fäste igår kanske dippen kom idag och det var därför jag kände symtomen komma smygandes igår. Får se om tempen ökar imorgon igen 🤞🏼

Kan ju vara möjligt men det även ut som om appen inte riktigt vet när du ägglossade? 
  • fancyr
    Fjällfärd skrev 2024-01-13 17:24:21 följande:

Neg test med tidigt graviditetstest i morse.
    BIM 20/1 så fortfarande väldigt tidigt.

Känner inget särskilt, lite pirrande i tjejmagen och lite spända/känsliga bröst. Dock haft liknande symtom andra månader utan att jag varit gravid så lägger inte för stor vikt vid det denna gång.

Eftersom du testade relativt tidigt kan det absolut ändra sig :) 
  • fancyr
    Svartahallon skrev 2024-01-13 21:10:11 följande:

Hej! Helt ny här jag med!
    Bim 23/1 om appen stämmer. Och är på ÄL+6 Det här är bara vårt andra försök men har längtat i sååå många år nu och äntligen fått med sambon på tåget. Hoppas så klart på denna men känner mig ändå förberedd på att det här kan ta ett tag. Vet inte om jag inbillar mig symptom nu pga vilja meeeen, idag började spänna i brösten, vilket inte är helt ovanligt. Brukar däremot inte komma så här tidigt. Sen har jag haft sån otrolig hunger senaste dagarna, blir hungrig 30 min efter varje måltid och känns som att jag inte har ett stopp, är dock inte sugen på något. Otroligt jobbigt!! Det här har jag aldrig haft förut? Sen igår märker jag att jag reagerar på lukter också, men kanske bara har varit i såna miljöer haha. Vad tror ni, är det för tidigt att känna symptom? Försöker övertala mig om att jag bara inbillar mig för att hålla nere förväntan. 
    Och en sista fråga, när kan man börja testa med vanliga test (RSFU och Apotea) och få ett + om man nu är gravid?

kram på er alla!

Jag har bim 22/1 och är också på äl +6. 

vad jag kan läsa mig till så är det för tidigt för symtom kopplat till graviditet. kanske tidigast imorgon kan man känna symtom. alt efter ägget fäst vilket sker mellan 6-12 dagar efter äl. Så svårt att veta det där med symtom. 

• fancyr
    Svartahallon skrev 2024-01-13 22:20:18 följande:
    Ja tycker också att det är för tidigt. Men just hungern känns så otroligt konstig, de andra två kan ju vara av naturliga skäl. Men ska försöka ha is i magen tills att BIM närmar sig - lättare sagt än gjort haha // Obestämd
    Hehe jag vet. Man tänker att man ska kunna hålla sig men lättare sagt än gjort. Med vanliga test är det nog dagen innan bim man kan testa som tidigast. 
  • fancyr

Är det någon som upplevt pirr eller typ sockerdricka i livmodertrakten innan ni plussade ? 

hittade En tråd där det förekom hos många som tidigt grav tecken. jag har haft så en stund idag, det kommer och går . Är på äl+8. Har huvudvärk som kommer och går sedan igår och lite typ ish mensvärk som jag tänker kan vara vadsom. har humörsvängningar men mest väldigt känslig. började gråta häromdagen till aquaman, lite otippat haha. 

• fancyr
    Fjällsockan skrev 2024-01-15 18:29:07 följande:

Hej får jag hoppa in här? BIM 19/1 och har också haft sockerdricka i magen de senaste dagarna. Igår kom migränen och jag tänkte att nu måste det väl ändå vara något! Tog ett test från apoteket, gick knappt att tyda. 30 min efter så tyckte jag att jag såg något. Kanske inte är giltigt då iofs? Vågar inte säga något till mannen, ska jag orka hålla mig två dagar och testa med morgonurin? Åååh så spännande! 

spännande!! hur många dagar efter ägglossning är du? :) 
  • fancyr
    Fjällsockan skrev 2024-01-15 19:28:05 följande:
    Kanske 11 dagar? Har dock inte tempat eller testat utan gått på fertilt sekret och plötslig sugenhet ;) Vet inte om jag kan hålla mig att testa igen redan imorgon.
    Haha jag är likadan. Har sagt att jag ska vänta till äl+10 men imorgon är 9 och jag funderar starkt på att testa. Förra månaden testade jag Redan på äl+8 😆
  • fancyr

Är lite sur på mig själv. Har sagt att jag ska vänta med att testa till äl+10 men inatt, alltså natten till äl+9 testade jsg och kunde först se ett svagt streck som sen försvann. enligt min app kanske det är lite för tidigt egentligen så förstår inte varför jag testade? dumt. jag hade hellre varit ovetandes ett tag till. 

tempar oxå och idag steg den rekordhögt.. ja ja. 

Svar på tråden BIM JANUARI 2024