Inlägg från: Natalina1451 |Visa alla inlägg
  • Natalina1451

BIM JANUARI 2024

Juliab skrev 2024-01-05 11:44:06 följande:

Ni som plussat förr, vilken dag DPO har ni plussat som tidigast? 

Förra graviditeten för tre år sedan var jag lite loj och eftersom det tog sig snabbt då så väntade jag BIM + 4 😂. orkar inte det nu för tiden mtp att vi försökt ett tag nu.  Men vill inte börja allt för tidigt heller. 

när jag plussade i somras var det 10 dpo, nu var det 9 dpo. båda med testa tidigt, rekommenderar RFSUs eller dom här från abblo pharma, testade tentos samtidigt som RFSU nu och där kunde man inte se på 9dpo eller 10 dpo. Men det var ingen tvekan om man kikade över på RFSUs resultat. 

• Natalina1451
    Pico skrev 2024-01-11 07:21:11 följande:

Godmorgon! Gick ju igenom ett missfall i dec och slutade blöda runt julafton. Skulle på sjukhusets inrådan ta ett gravtest 4 veckor efter kontroll, vilket är idag. tog ett test imorse som är ett testa tidigt som jag använt mig av vid mina två senaste graviditeter och det har visat positivt på äl+9 och äl+10, det visade positivt? vad tror ni?

har beställt ett Clearblue (plus-testet för att jag har hört positivt om dem, plussade även tydligt på ett sånt på äl+11 med graviditeten som blev min son) Och tänkte ta det ikväll för att dubbelkolla Obestämd

tog ett test 4 veckor efter mitt MA för 3,5 år sen som fick avslutas medicinskt och då blödde jag fortfarande men det var negativt.. så hur vanligt är det att det ger positivit 4 veckor efter ett komplett spontant missfall?

Jag fick förvisso ett sent missfall och det var inte komplett heller men jag plussade i mååånga veckor efter det, blödde ännu fler och det var rester som var kvar som jag tillslut fick akut opereras för. Så jag skulle verkligen ringa in och be om en koll. håller tummarna att det inte är fallet för dig utan att det är en ny livskraftig graviditet 🤞🏻 
    Lola92 skrev 2024-01-11 07:59:59 följande:

Hej! Jag hoppar in här :)

Jag har tre barn sedan tidigare, genomgick cancerbehandling för ett par år sedan och blev enligt läkare infertil efter det. Mina värden har liknats med en 52-åring. 

Nu till det som är spännande. Min mens är 8 dagar sen. Jag har haft mensvärk i en vecka och väldigt ont i brösten och lite illamående på kvällarna. 

Troligtvis handlar det om hormonella förändringar och att mensen kanske håller på att upphöra helt. Men jag kan inte låta bli att hoppas. Tänkte ta ett test idag, men vad tror ni? Gravid eller obalans i kroppen? ;D skall tilläggas också att vi bara hade sex en gång förra månaden, samma dag som mensen tog slut. (Inser att oddsen är små,haha!) 

beroende på hur långt du haft innan ägglossning kanske det kan vara något. Hur som helst måste du ju ta ett test för o veta, så spännande! Håller tummarna för ett pluss 🤞🏻
  • Natalina1451

Juste! Jag undrade om någon har testat dessa test från amazon? Tyckte det var en väldigt bra deal 40st ultratudiga för 85kr 🙈

• Natalina1451
    Kiwikiwi skrev 2024-01-15 09:24:08 följande:

Tog ett testa tidigt test idag som var helt blankt, har mens beräknas 21/1, kanske tog jag testet för tidigt? Hur hade ni andra räknat ut, 5 dagar före förväntat mens och 6 dagar innan utebliven mens, blir förvirrad.. 

Det här 5/6 dagar utgår från en cykel med 14dagars lutealfas, alltså det man också kan benämna  9dpo. så jag brukar istället tänka att det kan ge svar från 9dpo, när hade du ägglossning? 

• Natalina1451
    Kiwikiwi skrev 2024-01-15 12:22:46 följande:
    Jag hade positivt (glad gubbe) den 5e januari så enligt appen troligen ägglossning den 6e januari. Vad står dpo för? ????

DPO = days post ovulation 

så då skulle jag räkna att du är 9dpo, vilket alltså är första dagen man kan testa enligt de här tidiga testerna. Men det kräver ju också att man ska ha haft implantering innan det, annars kan man inte få positivt. Så det är inte konstigt att få sitt första tidiga positiva senare än 9dpo. 

jag fick senast på 8dpo men väldigt väldigt väldigt svagt Gick inte att få med på bild. Men det var tydligare redan dagen efter, använde RFSU och Tento, tento såg man ingenting på. RFSU var bra 👌🏼

när jag plussade i somras som blev ett sent missfall så såg jag inte på 9dpo men det var där på 10dpo. då använde jag Abblo pharma men jag vet att någon här skrev att dom ger spökstreck. 

• Natalina1451
    Kiwikiwi skrev 2024-01-15 15:41:33 följande:
    Tack för din förklaring! Tar eventuellt ett testa tidigt imorogn igen då, har rfsu hemma, tog cb idag men läst dåligt om dom.
    Ingen fara, håller Tummar! 🤞🏻
  • Natalina1451
    Kiwikiwi skrev 2024-01-16 07:33:42 följande:
    //

Rfsu testa tidigt bim -5, de blev starkare streck efter svarstiden, vad ska man tro? 
    Det är ju positivt, mitt första från RFSU var ännu svagare. Det gick inte ens att få med på bild 🙈 jag vågar mig nog på ett grattis ❤️
  • Natalina1451
    Kiwikiwi skrev 2024-01-16 14:34:25 följande:
    Ja, jag blir bara osäker då strecket dröjde några minuter så därför inte vägar tro är positivt än.
    Jag förstår det. alla snackar så mycket om spökstreck jämt. Men asså jag har ALDRIG fått ett spökstreck. Antingen kommer ett streck eller så är det blankt på riktigt. Ingen tid har ändrat på mina negativa då har jag nog använt allt test förutom clearblues testa tidiga med blå streck. 

är testet så tydligt att det syns på bild så som det gör så hade jag inte tvivlat, men fortsätt testa så får du se hur det blir tydligare från dag till dag 😍 jag testar fortfarande Varje dag och jah plussade dagen före nyår med bim den 4/1 
  • Natalina1451

Är det någon som har koll på det här med sköldkörteln?

jag fick ju ett sent missfall i oktober och har idag tagit bla sköldkörtelprover. Bifogar mina resultat här. 

jag har aldrig haft något problem med sköldkörteln, och känner inte till det så bra. Det jag förknippar med sköldkörtelproblem är typ att man går upp i vikt och är varm/svettas, då jag har en kollega med dessa problem som hon kämpar med och behandlar. 

jag har snarare tvärtomsymptom, jag är extremt frussen och och smal. Har nog tom gått ner några extra kilon sen missfallet för det var ett par månader då jag knappt fick i mig mat. 

men det ser ju ut o vara iaf ett prov som är utanför referensvärde..

Svar på tråden BIM JANUARI 2024