Pico skrev 2024-01-11 07:21:11 följande:
Godmorgon! Gick ju igenom ett missfall i dec och slutade blöda runt julafton. Skulle på sjukhusets inrådan ta ett gravtest 4 veckor efter kontroll, vilket är idag. tog ett test imorse som är ett testa tidigt som jag använt mig av vid mina två senaste graviditeter och det har visat positivt på äl+9 och äl+10, det visade positivt? vad tror ni?
har beställt ett Clearblue (plus-testet för att jag har hört positivt om dem, plussade även tydligt på ett sånt på äl+11 med graviditeten som blev min son) Och tänkte ta det ikväll för att dubbelkolla
tog ett test 4 veckor efter mitt MA för 3,5 år sen som fick avslutas medicinskt och då blödde jag fortfarande men det var negativt.. så hur vanligt är det att det ger positivit 4 veckor efter ett komplett spontant missfall?
Jag fick förvisso ett sent missfall och det var inte komplett heller men jag plussade i mååånga veckor efter det, blödde ännu fler och det var rester som var kvar som jag tillslut fick akut opereras för. Så jag skulle verkligen ringa in och be om en koll. håller tummarna att det inte är fallet för dig utan att det är en ny livskraftig graviditet 🤞🏻
Lola92 skrev 2024-01-11 07:59:59 följande:
Hej! Jag hoppar in här :)
Jag har tre barn sedan tidigare, genomgick cancerbehandling för ett par år sedan och blev enligt läkare infertil efter det. Mina värden har liknats med en 52-åring.
Nu till det som är spännande. Min mens är 8 dagar sen. Jag har haft mensvärk i en vecka och väldigt ont i brösten och lite illamående på kvällarna.
Troligtvis handlar det om hormonella förändringar och att mensen kanske håller på att upphöra helt. Men jag kan inte låta bli att hoppas. Tänkte ta ett test idag, men vad tror ni? Gravid eller obalans i kroppen? ;D skall tilläggas också att vi bara hade sex en gång förra månaden, samma dag som mensen tog slut. (Inser att oddsen är små,haha!)
beroende på hur långt du haft innan ägglossning kanske det kan vara något. Hur som helst måste du ju ta ett test för o veta, så spännande! Håller tummarna för ett pluss 🤞🏻