Inlägg från: JagheterKarolina |Visa alla inlägg
  • JagheterKarolina

BIM JANUARI 2024

Fick blinkande gubbe på mitt ägglossningstes idag började testa igår med CB så kanske får ägglossning utan att jag fick mens förra månaden. Någon som varit med om liknande? 

• JagheterKarolina
    anonym 254 skrev 2024-01-09 08:49:38 följande:

Ägglossningen kommer alltid före mensen, ingen ägglossning ingen mens. 

Så verkar lovande att gubben blinkar nu, börja ligg nu så ni inte missar. Man ska inte vänta tills det blir enbart fast gubbe då kan det vara försent innan sperman når ägget. 

Ja självklart! ☺️ 
    men fick fast gubbe den 16e december men sen kom det ingen mens. låg då så klart också redan vid blinkande gubbe. bara skumt att jag aldrig fick mens men det blev väl antagligen ingen ägglossning trots glad gubbe vid det tillfället 

men ska man ligga varje dag nu från blinkande? 
  • JagheterKarolina
    cutepenguin skrev 2024-01-09 09:24:11 följande:

Ägglossningstester kan ge utslag utan att du faktiskt får ägglossning. Dom testerna visar bara att kroppen förbereder sig inför eventuell ägglossning, men inte säkert kroppen lyckas. Det enda som kan bekräfta ÄL är om du tempar 🥰 Men låter lovande att du får blinkande gubbe nu igen, den här gången kommer nog ÄL faktiskt ske så ligg på! 

Åååh previs förstår det! Att jag aldrig fick ägglossning sist men som sagt hoppas på det nu! Har en dotter på 8 mån så tror mensen är oregelbunden nu efter jag slutat amma och fått den åter.. men vad är det för något man tempar med och hur? ☺️
  • JagheterKarolina

Ni som har ägglossningstest CB advanced ligger ni varje dag det är blinkande gubbe och på fast gubbe?  Tänker kan ju bli många dagar med blinkande gubbe! 🤔☺️😅

• JagheterKarolina
    Smurfananna skrev 2024-01-12 12:23:13 följande:
    Har också bim 21/1. har inte heller symptom bara förhoppningar, tog Äl test 16e & fick glad gubbe direkt så de var bara på de & även dagen efter. Men jag ska hålla mig till till 20 åtminstone, vill verkligen inte besviken igen.. det är vårat 3e försök efter en månads uppehåll  // Skäms med första barnet vart jag gravid på andra försöket med Äl-test!
    Förlåt kanske är jättetrög men om du hade positivt älsk test 16:e är inte BIM 14 dagar efter det? Hade också posetivt 16e men inte fått varken mens eller positivt gravtest. 
  • JagheterKarolina
    JagheterKarolina skrev 2024-01-12 15:51:30 följande:
    Förlåt kanske är jättetrög men om du hade positivt älsk test 16:e är inte BIM 14 dagar efter det? Hade också posetivt 16e men inte fått varken mens eller positivt gravtest. 
    Åååh du menade 6:e! Så klart! 🤔
  • JagheterKarolina
    ems1991 skrev 2024-01-12 12:24:16 följande:

Är det någon som har provat något nytt denna cykel? Jag har börjat äta D vitamin och omega 3 samt dricka grapefrukt juice denna cykel. Folsyra började jag äta i november. 

Börjat ha inositol även beställt rosenrot men tänkte början med det efter nästa mens läste att man skulle ta det fram till ägglossning bara ☺️
  • JagheterKarolina
    Juliab skrev 2024-01-13 07:13:38 följande:

Ännu en månad av besvikelse. Mensen kom nu på morgonen. 😔

❤️❤️❤️
  • JagheterKarolina
    Kaffetanten skrev 2024-01-16 17:52:52 följande:

haha jg fattar inte hur man svarar på enskilda inlägg märker jag. Trodde att jag gjorde det! Kan inte ngn förklara hur ni gör :)? 

Kugghjulet i högra hörnan på inlägget och sedan citera! Men det funkar inte alltid 😊
  • JagheterKarolina

jag slutade amma min dotter fick en mens i november sen positivt på ägglossningstest i dec men ingen mens positivt igen nu 13 januari på ägglossningstest. om jag inte får min mens nu i januari och negativ gravtest. Vem ska jag då kontakta för att få hjälp? 

• JagheterKarolina

Hade ÄL 13 enligt CB när hade ni tagit första testet? har flera tester både testa tidigt och digitala för hur många veckor. Är lite osäker på när BIM är. 

• JagheterKarolina
    Ullabellan skrev 2024-01-25 16:41:39 följande:

Är det någon mer än mig som sitter och läser i tråden och börjar ?känna av? livmodern. Jag har hållit mig från att testa pågrund av att läsa i den här tråden även om man är bra jäkla sugen (bim om 4 dagar). Jag ska den här gången inte köpa 3 svindyra cb paket och flera Rfsu tester utan det får duga med de jag har kvar sedan förra månaden om det skulle behövas dvs. Vill bara visa min uppskattning för alla här för utan tråden hade jag nog testat som en galning Skrikandes

Ja, hade ÄL 13e enligt ägglossningstest. funderar på att testa i morgonbitti. Tycker det är Lite molnande värk och typ ?pirrar/sticker lite i brösten? ????
Svar på tråden BIM JANUARI 2024