Inlägg från: Kiwikiwi |Visa alla inlägg
  • Kiwikiwi

BIM JANUARI 2024

1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket

1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)
    3/1 Mhe, 5:e barnet, 5:e försöket
    3/1 Höst2023, 1a barnet, 5:e försöket 
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    4/1 Obalem 3e barnet, första försöket
    4/1 Natalina1451 4e barnet, första försöket efter sent missfall. 
    6/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    7/1 - Anga, 3e barnet, första försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    8/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - amiilee, 1 barnet, 9e försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    16/1 - Adaad, 1 barnet, (ett MA i sept) 4:e försöket efter Ma.
    19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket
    19/1 - kiwikiwi, 2a barnet, 2a försöket
    22/1 - fancyf 3e barnet, 2a försöket 
  • Kiwikiwi

Någon som gör något speciellt för att "maxa fertiliteten"? Förra graviditeten tog jag en större dos d-vitamin vid ägglossning, hade läst om det, den gången blev jag gravid direkt men testade ta lite extra vitamin i december men de gav inte resultat.

• Kiwikiwi
    Cececilia skrev 2023-12-28 13:20:11 följande:

Hur stor dos d-vitamin tar du då?

I hopp om graviditet har jag i princip slutat med kaffe, socker och minimalt m alkohol. Försöker hålla blodsockret stabilt med bra mat och mellanmål. Ser till att få i mig frukt och grönt, och feta mejeriprodukter. Sen concieve pluskapslar, c,d och e vitamin och omega 3 & q10. 

Har inte blivit gravid men märker skillnad på framförallt naglar. Energin genom dagen har blivit bättre med mer mat och mellanmål också 😊 men inget plus än 🤷?♀️

Istället för 1 tablett (rätt hög dos på mina, rekommenderas 1 om dagen) tog jag 4 i två dagar.
    Tänker att de inte kan skada iallafall ett par dagar, men sen ska man inte överdosera just d-vitamin.
  • Kiwikiwi
    cutepenguin skrev 2024-01-09 09:24:11 följande:

Ägglossningstester kan ge utslag utan att du faktiskt får ägglossning. Dom testerna visar bara att kroppen förbereder sig inför eventuell ägglossning, men inte säkert kroppen lyckas. Det enda som kan bekräfta ÄL är om du tempar 🥰 Men låter lovande att du får blinkande gubbe nu igen, den här gången kommer nog ÄL faktiskt ske så ligg på! 

Så om man får glad gubbe och sedan mens, är de bevis på att man haft ägglossning? 🤔
  • Kiwikiwi

Fler som ska ta testa tidigt efter helgen? Jag har bim 21/1 så då bör de gå att ta testa tidigt på måndag om jag räknar rätt 😬 har inga symtom direkt bara förhoppningar! 

• Kiwikiwi
    Sara E skrev 2024-01-12 12:21:18 följande:
    Jag ska testa tidigt idag ????. Köpte tidiga digital idag och har bim på tisdag. Förväntar mig dock att få ett negativt 
    Åh spännande! Då tar du de inte på morgonurin eller har du sparat en kopp imorse? 😊
  • Kiwikiwi
    fancyr skrev 2024-01-12 12:54:00 följande:

har bim 22/1 och tänkte börja testa två dagar efter ev tempdipp, alt äl+11 ..
    det här säger jag nu men man vet aldrig när det närmar sig 😂 
    äl+1-3 hade jag symtom såsom förstoppning vilket jag aaaaaldrig är, snarare tvärtom. Detta har dock sedan igår, äl+4 försvunnit. Så jsg tolkar den tröga magen på ägglossningssymtom. 

sedan igår har jag inte känt något speciellt. Diffus ilande, brännande sticka i vänstra äggstock/äggledare men inte mer. 

Spännande det dör med temp, inte testat. Ska tempen gå upp eller ner vid graviditet?
  • Kiwikiwi

Jag läste någonstans att de tar 6-8 dagar för ägget att befruktas/fästas efter ägglossning så de kan i princip betyda att om jag hade ägglossning i lördags kan de fortfarande "flyta omkring där inne" inne de bestäms om de blir graviditet eller ej?
    Jag trodde de fäste mycket snabbare efter äl..

• Kiwikiwi

Tog ett testa tidigt test idag som var helt blankt, har mens beräknas 21/1, kanske tog jag testet för tidigt? Hur hade ni andra räknat ut, 5 dagar före förväntat mens och 6 dagar innan utebliven mens, blir förvirrad.. 

• Kiwikiwi
    Ullabellan skrev 2024-01-15 06:59:44 följande:

Hej, jag är ny på forumet men suttit och följ denna tråd sen start. Sitter själv och hoppas på pluss denna månad efter ett utomkvedshavandeskap som blev ?avklarat? i oktober. beräknad mens 29/1 och skulle gärna vilja vara med på listan (vet dock inte hur man gör för att lägga till sig där). 

Håller tummarna för alla som försöker få barn att det blir ett positivt som kan leda till en frisk graviditet. 

Lycka till! Kopiera bara listan och klistra in i eget inlägg plus lägg till ditt namn 😊
Svar på tråden BIM JANUARI 2024