EJT skrev 2024-02-06 01:57:42 följande:
Jag hade ÄL 5 januari och fick, vad jag trodde, mens 16 januari (jag har kort lutealfas). Tempen dippade dagen innan, som vanlig ordning så jag slutade sen tempa.
Grejen var den att mensen betedde sig konstigt, blödde jättelänge och kanske något mindre än vanligt (jag blöder mycket men tror att jag nu endast behövde normala och inte supertamponger, stor del också minivarianten). Efter ca 2 veckors blödning var det bara lite, lite blodblandat i flytningarna kvar emellanåt. Jag började tempa också men märkte att tempen fortfarande var hög. Vafan, mina hormoner är verkligen upp och ner tänkte jag.
Började så småningom bli frustrerad på att inte kunna hålla koll på ÄL pga tempen var hög, men tyckte mig få lite ägglossningsflytningar. Tog ett ÄL-test som var dunderpositivt! Fattade ingenting, tempen är ju hög, men sexade på. Dagen efter exakt lika starkt ÄL-test, fattar återigen ingenting, aldrig haft så starka ÄL-test så fort efter jag doppat dem i kissey. Erinrar mig någonstans att visar inte graviditet på ÄL-test?...
.... Tar ett gravtest och det är tydligt positivt! Det var en vecka sen. Testen fortsatt positiva, ökat något i styrka. Ömma bröst, lite lätt illamående ibland, nu senaste nätterna även molvärk nattetid som jag hade med första barnet.
Blir intr klok på denna väntan - var det ett tidigt missfall (som jag hela tiden tänlt) eller var det någon konstig blödning bara och det är fortfarande ett frö kvar därinne....
Har du fortfarande starka graviditetstest som dessutom ökat i styrka? Isåfall tror jag inte på missfall. Vanligt att man blöder lite under graviditeten. Prova ta en digitalt med veckor kanske, kan du får ett hum om hur mycket hcg du kan tänkas ha 😊 grattis till graviditeten, hoppas den lilla stannar ❤️