• Hsim

BIM JANUARI 2024

Hoppar in här, har BIM någonstans runt 21/1. Har oregelbundna Cycler.
    Fick ett MA i november, i v.12, men gravidteten hade nog avstannar i v.6-7. Fick skrapas. Fick en mens 1månad efter skrapningen. 

Så nu är första försöket efter skrapniningen. Använder mig av NC, hade positivt ÄL test 7 januari, cyceldag 18, så ÄL sent. Massor Av ÄL symtom ( flyttningar, molvärk). Jag har dock inte fått någon kraftig temperaturhöjning så ÄL är inte bekräftat. Men sovit som en kratta senaste tiden och har ovanligt låg temp innan ägglossning så en viss ökning syns. På graviditeten som slutade i MA steg tempen betydligt mkt mer. Så intalar mig nästan att det inte lär bli något nu heller. 

men håller tummarna till nästa helg och hoppas på det bästa! 

• Hsim

Fick idag tempsänkning som enligt NC kan tyda på implantatio. Symtom igår molande värk, vattniga flyttningar, illamående som kommer ibland, får ligament ont vid plötsliga rörelse. 

är på ÄL+8, BMI 21/1 Enligt NC, förra cykeln efter MA var på 27 dagar, men denna cykel ser ut att bli 31 dagar. 

Vill bara att dagarna ska rulla på nu, lär inte kunna hålla mig från att ta några test nu innan 21.

• Hsim
    Fjällsockan skrev 2024-01-16 11:38:48 följande:
    Ja mitt morgontest hade en liten skugga men jag tror att jag inbillar mig :( Såg mycket mer blankt ut än det igår. Försöker hålla mig från att kasta alla mina pengar på test nu. Hur klarar man den här väntan?!
    Vilken dag är du på?
    jag har BMI 20-21/1
    försöker intala mig att inte börja testa redan från imorgon bitti. 
  • Hsim
    fancyr skrev 2024-01-16 10:30:33 följande:
    Ja alltså mitt var nog i tidigaste laget

Vilken dag testade du på? 

Dessa sista dagar fram till BIM är olidliga?

• Hsim
    fancyr skrev 2024-01-16 12:09:06 följande:
    Äl+9 . Det är nog absolut den tidigaste dagen att testa på. Har BIM 21-22/1 enligt NC bör jag  ta gravtest 20/1 för då tar min cykel slut. 

Aa spännande! :) 

jag ska också testa 20/1 enligt NC. 

funderar på att testa imorgon bitti, tålamodet tryter, även om jag vet att det kan visa negativt. :) 

• Hsim
    Kiwikiwi skrev 2024-01-16 12:29:13 följande:

Det är extremt svårt att hålla sig, jag har bim på söndag 21/1 enligt appen men började testa redan igår 😁

Aa från imorgon blir det nog test varje morgon fram bevis kommer åt ena eller andra hållet. man vill ju sååå gärna se det där strecket växa fram, 
  • Hsim

Tycker man känner små saker hela tiden, men sen känner man väl också efter hela tiden. 

jag bockar av:
    molvärk 
    stickningnar
    ökade flytningar
    kissnödighet
    ökat luktsinne
    visst illamående 

inga ömma bröst än, vilket brukar komma strax efter plus för min del. 

tycker det är så svårt med vad som kan vara tecken på mens och vad som är gravidtet. Även fast jag varit gravid tidigare, blir man lika knäpp varje gång. 

• Hsim
    fancyr skrev 2024-01-16 15:01:04 följande:
    ja jag känner efter vid minsta känning.

för mig är det:
    - känslig som tusan för allt. i morse höll jag på att brinna av på sambon som nös och snörvlade i mitt öra upplevde jag. jag har gråtit till en actionfilm och är känslig för vissa maträtter o så.. 
    - surr vid livmodern 
    -molande värk i magen/livmoder , mer ihållande än annars. 
    - huvudvärk som kommer och går 
    -craving på semla haha! tom drömt om semla
    Haha sjuk det där med semlor. Skrek åt mannen för en stund sedan att han behövde åka och köpa semlor. Blev dö sugen och kunde inte tänka mig att inte ha en typ då där direkt. 
  • Hsim
    jenny1000 skrev 2024-01-16 15:04:14 följande:

Här började mensen idag... Har verkligen ingen mer energi att ge till ett 11e försökt. Känns helt omöjligt och hopplöst! 

Åh nej vad tråkigt. Rynkar på näsan

• Hsim
    Glad
    Kaffetanten skrev 2024-01-16 17:52:52 följande:

haha jg fattar inte hur man svarar på enskilda inlägg märker jag. Trodde att jag gjorde det! Kan inte ngn förklara hur ni gör :)? 

Klicka på kugghjulet vid inlägget och sedan ?citera? 
  • Hsim
    Hsim skrev 2024-01-16 18:34:37 följande:
    GladKlicka på kugghjulet vid inlägget och sedan ?citera? 
    Mina frågetecken skulle vara citattecken 
  • Hsim
    Natalina1451 skrev 2024-01-16 22:29:52 följande:

Tack för svar! Hoppas läkaren tycker det ser bra ut, jag ska träffa henne nästa vecka då ska vi också se om vi kan hitta den nya graviditeten och datera den. Jag googlade lite också o blev såklart extra orolig när jag såg att det kan vara dåligt för fostrets utveckling med lågt s-t4 fritt. hoppas läkaren kan ge tryggande besked där. 

jag är ett nervvrak, så fruktansvärt orolig och rädd för missfall helatiden så det enda jag gör är o springer o kollar efter blod i trosorna. har liksom en klump i halsen och tårar som bränner bakom ögonlo nästan dygnet runt. vill Bara att tiden ska gå, känner inte att jag har tillräckligt av mig själv kvar för att orka prata med någon, jag måste läka lite till innan jag kan prata högt. Jag blev erbjuden krisstöd från vårt försäkringsbolag när vi fick missfallet men jag kan inte. 

hur sent kom missfallet? 
    Min senaste graviditer slutade i MA. vilket kom som en riktigt chock, då jag aldrig hade upplevt ett innan. bröt ihop totalt. 

Känslan efter visar verkligen hur gärna man vill ha detta, oron och rädslan lika så. Jag misstänker att nästa gång jag plussat kommer jag vara livrädd och vänta på samma utgång som förra gången, Hoppas du kanske jag någon nära eller någonstans där du kanske kan ventilera dina känslor och tankar, tror dem äter upp en annars. 

• Hsim

ÄL+9, BIM-3 enligt NC 
    Denna cykel verkar vara 31 dagar. Min förra efter skrapniningen var 27, om denna skulle varit lika hade BIM varit idag. Så enligt P-traviker ska jag ha mensen idag. 
    Ingenting på gravtestet, helt tomt. 
    temperaturen på NC är inte så hög som jag önskar, men kurvan har varit knäpp hela denna cycel. 
    Så försöker intala mig att hopp fortfarande finns!

• Hsim

Många i väntan nu! Åh håller tummarna för er alla. 

När jag torkade mig idag så antydde jag visst rosa på pappret första torkningen, men sen inget mer, själen vill tänka nidis och hjärnan tänker nu är det kört! 

• Hsim
    fancyr skrev 2024-01-17 10:55:43 följande:

tänkte att jsg ska lägga upp mina gravtest. Vet att man inte ska läsa av de såhär i efterhand men igår kom strecket inom utsatt tid och dagens kom oxå inom utsatt tid men det är svagare än gårdagens. 

vad tror ni? Om ni inte ser något streck på nedersta säg det :) 

blev kanske inte jätte bra kvalitet på bilderna :/

Jag tycker helt klart jag ser en antydan på översta! åh håller tummarna att det utvecklas imorgon! 

Jag tror jag håller på att bli knäpp.

Haft sådan molvärk hela dagen och känslan /där kom mensen/? sprungit på toa så många gånger och förväntat mig mens, men icke. Bara luring. BIM är ju 20/1, så ska ju inte komma nu, men det lilla lilla rosa på pappret första torket Imorse satte grillor i huvudet. Det var liksom knappt märkbart rosa, hade inte sunt om jag inte hade tittat. Man blir ju knasig!

• Hsim
    Smurfananna skrev 2024-01-17 12:14:00 följande:

Hej känns inte så lovande här längre, 10 dagar sen ägglossning & det var lite ljusrosa ish flytning på pappret när jag gick på toaletten nu Gråter beräknad bim är på lördag & jag har aldrig haft mellan blödningar förut.. 

Låter lite som för mig, BMI i helgen och ljusrosa idag. Vill som sagt hoppas på Nidis, men man vet ju aldrig. 
  • Hsim

Återigen röd spotting på pappret, men inte så mycket mer.
    känns så skumt med mens redan på ÄL+9? 
    Kommer det inget mer så kan jag misstänkas nidis, annars känns det snart ganska kört och helt enkelt återigen en spårad cykel. 

• Hsim
    Lollo5863 skrev 2024-01-17 14:01:20 följande:
    Menar såklart att jag tidigare haft ÄL dag 12-13.
    Jag hade ÄL cyceldag 19 denna cykel och BIM cyceldag 31. 
    tidigare har min ÄL också legat tidigare. Känns ovant att ha den så nära BIM. 

kroppen är bra spännande! 
  • Hsim
    fancyr skrev 2024-01-18 06:33:11 följande:
    Som jag kände på mig. Har iof sovit extremt dåligt, drömt mardrömmar och fått en infektion i kroppen så nu sjönk tempen under coverline och morgonens gravtest var blankt. Det var det.

Åh nej! 

Jag drämde på feber igår och vaknade med misstänkt mens start nu på morgonen, ÄL+10. Så väldigt kort lutealfas. Så nya tag till februari? 

Svar på tråden BIM JANUARI 2024