Inlägg från: Anni89 |Visa alla inlägg
  • Anni89

BIM JANUARI 2024

Jag hade ägglossning den 28 dec så bim blir 11 jan. Fick positivt äl-test redan på dagen den 25:e och hade även rikliga äl-flytningar 23-25:e, men då jag tempar också vet jag att äl skedde först den 28:e. Förra månaden fick jag positivt äl-test på äl+1, så litar inte riktigt på dom längre.. Hur som helst, nu är det bara att vänta..!

• Anni89
    9208 skrev 2023-12-30 11:01:44 följande:
    Jag tog ju inga ägglossningstester, men om jag ska följa äggvitesekret så 100 % säker. 
    Jag rekommenderar att ta äl-test och tempa för att bekräfta. Denna månad hade jag äl-flytningar 23-25 dec men äl skedde först 28 dec, så det går tyvärr inte alltid att lita på det. Men håller tummarna att ni prickat rätt och att det tagit sig 😊
  • Anni89

Bim-2 idag och har haft en liten ljusrosa flytning. Hoppas såklart på nidblödning men kan väl lika gärna vara spottings inför mens (det har jag dock aldrig fått på detta sätt förut). Testar aldrig före bim så väntar otåligt!! Ni som haft nidblödning förut - hur var den? Någon som vanligtvis inte får spottings inför mens som plötsligt fått det en månad? 

• Anni89
    fancyr skrev 2024-01-09 17:45:16 följande:
    Gör du något annat medan du väntar, tex tempar eller så? Jag hade aldrig kunnat hålla mig annars haha 
    Numera tempar jag bara runt äl för att få den bekräftad. Tycker det är ett stressmoment som gör att jag sover sämre så har slutat tempa hela cykeln. Vet inte heller vad det skulle ge mig, min temp sjunker först när mensen börjat så det ger mig ingen ny info. Det är såklart jättejobbigt att vänta men jag känner att jag påverkas mer negativt av få negativa gravtest än av att få mens. Och jag vill minimera risken att veta om en eventuell kemisk graviditet, så det får mig att lyckas vänta! 
  • Anni89
    EJT skrev 2024-01-10 09:33:52 följande:
    Ja, jag fick nidblödning på BIM-2 med min nu 4-åriga dotter. Ljusrosa blödning/flytning när jag torkade som sen upphörde. Jag hade aldrig haft spottings men kände då ej till nidblödning så jag trodde bara det var mensen som kom, blev sen lite konfunderad när den aldrig kom men tog gravtest BIM+1 som visade plus. 
    Jag fick pyttelite idag också. Hoppas att det innebär ett plus på fredag (bim+1)!
  • Anni89
    Anonym01082121 skrev 2024-01-10 11:23:27 följande:
    Hade liknande när jag var gravid med dottern. Håller tummarna. 👍 Har också haft så en gång när jag inte varit gravid mensen kom dagen efter. Men håller tummarna👍
    Tack! Jag fick samma idag. Har aldrig hänt förut så kan inte låta bli att tro att det är en nidblödning. Men man vet ju aldrig, ibland spelar ju kroppen en ett spratt.. Bara att vänta en dag till och se..!
  • Anni89

Bim idag och mensen kom nu på morgonen. Trodde verkligen att det hade tagit sig denna gång.. Fick vad jag trodde var en nidblödning bim-2. Har aldrig haft spottings före mens tidigare och det var precis så som en nidblödning beskrivs i både färg och mängd. Men uppenbarligen var det inte det. Känns som att kroppen jävlas med mig. Usch vad påfrestande detta är, en riktig berg- och dalbana mellan hopp och förtvivlan.

Håller tummarna för er andra i januari, lycka till! 

Svar på tråden BIM JANUARI 2024