Inlägg från: Memlan |Visa alla inlägg
  • Memlan

BIM JANUARI 2024

Hej! 

Var med för några månader sen och tyvärr har det fortfarande inte tagit sig :( 

Fick dessutom veta av en slump vid ett gynbesök för några veckor sedan att jag tydligen har PCOS, jag är ung och tidigare haft lätt för att bli gravid för några år sedan så det kom som en chock, nu har vi försökt i snart 1 år utan lyckan. 

Fick Metformin men kan inte riktigt se vad meningen med den är? Någon som vet? 

BIM 21 januari denna månad och försöker inte ha för mycket förväntningar. 

• Memlan

Juliab kunde inte citera dig! 

De enda symtomen jag haft är att jag lättare gått upp i vikt än innan samt att min menscykeln krånglar, min cykel har gått från 28- upp mot 50 dagar och mensen dyker inte upp alls ibland. 

har även fått mer behåring vid ljumskarna t ex

Tack för infon om metformin! Det var så mycket info jag fick och det enda jag la på minnet var att jag fick metformin för att den var effektiv mot vikten vid denna diagnos enligt honom, nu är jag inte jätteöverviktig utan har lite kurvor bara men uppmanades ändå att gå ner lite i vikt då det var gynnsamt mot sjukdomen/syndromet 

• Memlan

@Juliab, vi blev erbjudna hjälp direkt om vi vill, han sa att han kunde skriva en remiss till fertilitetsmottagningen men då det är lite mycket runt om nu så sa vi att vi vill försöka själva några månader till. 

Nu har jag min första ägglossning förhoppningsvis efter en proverakur, är på dag 20 och förväntas ha ägglossning idag. 

Svar på tråden BIM JANUARI 2024