• EFW

IVF/ICSI 2024

Kristina95 skrev 2024-03-19 21:38:22 följande:

Längesedan jag skrev här också. Läst lite emellanåt och grattis alla som plussat och kramar alla som fått minus eller jobbiga besked. önskar att jag hade några uppdateringar själv men här händer ingenting. 

Vi sökte hjälp i Oktober-23 för IVF och jag väntar fortfarande på att få göra äggplock. Min mens är beräknad till helgen så lär inte bli äggplock som planerat den här månaden pga påsken som ligger så dumt till. Sååå tråkigt att vänta. och känns som att allt går så otroligt långsamt för oss? 

Någon annan som sitter på avbytarbänken och väntar ivrigt på att få springa runt på planen i hopp om en vinst? 

Kram! 

Men så trist med väntandet, men om du börjar med sprutorna på tisdag så blir ju första ultraljudet efter påsk. Eller finns det en gräns för när hur många dagar det får gå från mensstart till sprutstar? 

Jag väntar också, har fått min avfallsblödning precis efter ET och väntar på min testdag på fredag och att då få bestämma om nästa försök som jag gissar blir i maj efter nästa mens 😊
  • EFW
    Sanavd skrev 2024-03-22 06:43:46 följande:

Alltså, varit helt övertygad om att min ?riktiga? mens efter äggplocket skulle komma igår men ingenting. Tänkte sen att jag måste vakna med mens idag. Ingenting. Är på CD34 och jag vet att mensen blir ovanligt sen för många, runt 40-45 dagar har jag läst. Mitt problem är att min man är bortrest i tjänsten hela v.16 så om mensen kommer först nästa vecka så kommer han inte kunna vara med på återföringen vilket är så ledsamt 😞 Han fick inte vara med på plocket heller (rutin på den kliniken vi går på). Jag vill inte vänta en heeeel månad på återföring då vi väntat länge nog men samtidigt inte göra det själv. Hur hade ni gjort? 😕

Jag gjorde min återföring själv, det gick så snabbt och enkelt så kändes inte för oss som att han behövde vara med. På äggplocket var han med men fick inte vara med under operationen vilket nog ändå var bra för vet inte om han hade pallat låta mig göra det fler gånger om han sett hur rädd jag var 😅
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-22 09:26:04 följande:

Idag är min puls på Max! Vi ska testa ikväll. Har TD imorgon men kör ett test ikväll har vi bestämt! ❤️❤️

Gud så spännande!! 😍 Håller tummarna 🤞 Har du nån föraning alls? 
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-22 18:32:42 följande:

POSITTTTIIIIVT🙏🙏❤️❤️ men försiktigt glada, TD imorgon och 2 kemiska i bagaget! 

Ååå grattis!!! Nu håller vi tummarna för att detta är ert guldägg 🥰🤞❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-23 07:29:53 följande:
    Tack🙏❤️❤️ja vi hoppas verkligen det! Redan nojig!! Inte haft ngn molvärk sedan i torsdags så tänker direkt ngt är fel men kan väl komma och gå antar jag!
    Ja nu börjar nästa oro 😊 Men hur mycket man än vill så kan man inte kontrollera resultat ❤️ Det är bara att åka med. Det fixar du! 🤩
  • EFW
    Sanavd skrev 2024-03-25 20:37:20 följande:

Min mens kom idag på CD37, äntligen! 🥰 Nu ska jag jaga ägglossning och hoppas verkligen jag kommer få göra en återföring i april 🥹 Min klinik har bokat in mig på ett UL den 5/4 för att kolla läget på äggisarna!

Razorcrest skrev 2024-03-25 20:43:08 följande:
    Vad härligt! Min mens kom också idag! En hel vecka för sen haha... Ska börja med letrozol på onsdag och har också första UL nästa vecka :) Så pepp på att äntligen få ta nästa steg! Kul att vi är så lika i tiden :)

Härligt tjejer 😍 Ser fram emot mitt första FET

Jag har en liten fundering då jag är på cd 8 efter min bortfallsblödning. När kom eran bortfallsblödning efter äggplock? Funderar på när min nästa mens ska komma och om det finns nått sammanhang med när man fick sin bortfallsblödning? Min kom nämligen 14 dagar efter äggplocket men vet att en del får den först efter att man sluttat med proggisarna 😊 Så är lite nyfiken på vad man kan förvänta sig, är det vanligt att mensen blir sen?😅 
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-26 18:40:04 följande:

Jaha då börjar oron krypa på!
    tog ett CB digital med veckoindikator nu när jag kom hem och det visade gravid 1-2 veckor! Kan detta dåligt men hade nog trott det skulle stå 2-3 veckor! Så nu börjar ju hjärnan spinna igång:(
    gjorde FET i stimulerad cykel med blasto 5 dagars den 11/3! Någon annan som har någon inputs eller vet?❤️❤️

Går du in i vecka 5 i dag? Så borde stått 2-3, MEN anledningen till varför det inte gör det är ju svår att veta. Utspätt urin kan ju ff vara en anledning, du är låghormonare där hcg tar lite längre tid på sig osv. 

Det är bara att vänta och se ❤️❤️ Jag hoppas att det inte betyder nått dåligt!!

• EFW
    J000ssan skrev 2024-03-27 13:03:13 följande:

Ja precis v 5 idag❤️❤️
    tog test imorse som visade 2-3🙏hade ju inte läst att man skulle testa på morgon urin för att veckorna ska va tillförlitliga. 

så lugn för tillfälligt! 🙏

Du ser, då var det nog utspätt urin som var anledningen! ❤️ Så skönt att höra 😍
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-29 12:09:59 följande:
    Ja🙏🙏blir inte ngt nytt test förrän nästa vecka nu! Flytta UL så har det 8/4❤️
    Tror allt kommer gå super bra! 🥰❤️
  • EFW

Jag tror jag haft äl, har inte testat men känt av det så tydligt. Så då kanske man kan börja hoppas på att mensen ska komma som vanligt och att jag kan göra mitt första fet som planerat i slutet på april/början på maj 😍🤞

Svar på tråden IVF/ICSI 2024