• BaeA

IVF/ICSI 2024

God morgon!
    i Veckan påbörjade jag min Letrozolcykel och ska på UL på UL på torsdag. På eget bevåg har jag gjort två olika tester det ena vi FP som visade förhöjda NK och T-celler som vi via kliniken har en plan för nu vid nästa FET. Och sedan gjorde jag även ett svabb och mensblods test via en klinik i Grekland som jag fick svar på igår. Det visar på att jag har ureaplasma infektion och då behöver det behandlas med antibiotika.

Någon annan här som har erfarenhet av antibiotika i samband med FET? Börjar man mitt i eller behöver man vänta en ny cykel.. hann inte prata med kliniken igår för hade stängt. Känns ju bra att ha identifierat ytterligare något som kanske kan vara orsaken till infertiliteten men också förvirrade för man vill ha svar på så mycket nu nu!

• Meddelande borttaget
  • BaeA
    Razorcrest skrev 2024-03-25 20:43:08 följande:
    Vad härligt! Min mens kom också idag! En hel vecka för sen haha... Ska börja med letrozol på onsdag och har också första UL nästa vecka :) Så pepp på att äntligen få ta nästa steg! Kul att vi är så lika i tiden :)
    Spännande, då ligger vi lika i tid. Jag avslutade min Letrozole i söndags och ska på VUL på torsdag. Men har även fått en kur antibiotika pga en upptäckt infektion efter ett test jag gjorde vi en klinik i Grekland. sån tur är behövde jag inte avbryta behandlingen för kuren kommer vara klara lagom till FET som borde bli den 8/4. Men får höra mer på torsdag! 
  • BaeA
    Razorcrest skrev 2024-03-27 13:33:18 följande:
    Vad kul! Hoppas allt går bra imorgon Hjärta Har du haft några känningar? Vad bra att det gick att köra med antibiotikan också. Vet du vad det var för infektion? 

Tack snälla du ❤️ ja, jag har jag lite känningar, men framförallt har mitt humör otroligt otroligt mycket. Kort stubin och så känslig. Ja, det var ureaplasma som ibland kan vara en av orsakerna till oförklarlig infertilitet. Ja, så tacksam att kliniken direkt skriv ut det. Min man fick gå till en separat klinik för sexuell hälsa. Men han träffade en otrolig läkare som tyckte han skulle partner behandlas. 

Hur känns det för dig?

• BaeA
    Razorcrest skrev 2024-03-28 09:58:20 följande:
    Åh, vad jobbigt. Hoppas det vänder snart. Tycker också att humöret ha varit riktigt svajigt sen jag började med IVF. Inte bara att man påverkas mentalt av processen i sig utan säkert också alla olika preparat man stoppar i sig.

Vad bra att ni båda fått behandling! Skönt att kliniken lyssnade på er och tog det på allvar. Hoppas det gick bra idag också Hjärta

Det känns ändå OK. Jag är på dag två av letrozol så märker inte så mycket ännu. Men jag känner mig ändå förväntansfull, vilket känns kul :) Ser mycket fram emot att få göra FET :)

Ja, måendet går verkligen upp och ner psykiskt och hormonellt. Det gick ok hos kliniken igår, hon tyckte att slemhinnan var tunn jämfört med den follikel hon såg, vilket aldrig varit något problem tidigare. Har alltid haft en tjock slemhinna vid ?rätt tidpunkt?. så fick en tid på tisdag för att mäta igen. Tror hon sa att follikel var 19mm och sedan att slemhinnan var 7mm om jag inte minns fel, CD11. Så hon ville att jag skulle tracka LH trots Letrozole kuren jag tagit. Alltid något som inte är i synk! Men det lät ändå som att vi kör på enligt plan. 

Skönt att du ändå känner dig förväntanskull, det är ju alltid härligt när man kan komma vidare i processen. ❤️

• BaeA
    Zingostardust skrev 2024-03-29 10:41:19 följande:
    Stort lycka till!! Håller alla tummar och tår för er! Hjärta

Fick själv reda på igår att vi kör insättning FET fredag nästa vecka. Börjar med Ovitrelle ikväll, sen tisd och därefter efter insättning. Förra gången körde jag bara ovitrelle och sedan Cyclogest efter insättning. Någon som har kört båda och tyckt det gjort någon skillnad? 
    Spännande, det blir troligtvis FET för mig på fredag också. Har gått på Letrozole och var hos kliniken i torsdags men då tyckte de inte min slemhinna var tjock nog, så blev tillsagd att tracka och nu fick jag LH igår och har bara 5-6 dagars blaston i frysen. Ska dock dit på tisdag igen för att mäta slemhinman. Men vet inte om jag behöver ta ovitrellen (ev tisdag då). Har tyvärr ingen erfarenhet har gjort i naturlig och helt stimulerad tidigare 
  • BaeA
    MarieJonsson skrev 2024-04-01 16:42:00 följande:

Hej! Mitt första inlägg här i tråden. 

Jag är 33 år och har precis haft äggplock i min första IVF-omgång någonsin, efter drygt 4 år försök att bli gravid (har 3 missfall i bagaget dessa år).

Vi fick berättat att de lyckats få ut 34 (!) ägg. Blev först överlycklig, men nu orolig att det kan innebära omogna ägg eller att jag faller i riskzon att bli dålig/överstimulerad under veckan. Vi fick i alla fall ett definitivt besked att de inte kommer vilja göra någon återinföring denna månad just pga risken för överstimulering, utan det blir en FET i min nästa naturliga cykel (om vi lyckas få fina blastosyster).

Jag har läst många inlägg här med inte alla - är det någon som har personlig erfarenhet eller hört någon annan med så många ägg i ett äggplock? Och blev du/den personen överstimulerad eller fick andra symtom?

Just nu känner jag mig överkörd och har smärtor i magen, vilket dock känns vanligt samma dag som äggplock oavsett komplikationer.

Hej Marie,
    välkommen till gruppen och spännande att du är igång. på mitt andra ÄP fick vi ut 30 st. 28 stycken blev befruktade 17 av dem delade sig jämt till dag 3, de andra 11 var lite segare. Men det slutade med att jag fick 5 st 5-6 dagars till frysen. Jag blev aldrig överstimulerad men fick ta fragmin i 10 dagar efter. Det var lite segt att fortsätta med sprutor när man precis var klar, men kändes ändå ok för att undvika att bli överstimulerad. Fick också göra FET i cykel därpå, tycker det är bra att de inte vill riskera något även om det är segt att vänta. vart tyvärr inget för mig den gången. Men nu väntar jag på mitt 3:e FET i veckan. 

hoppas du för många fina blastocyster och mår bra under veckan. 
  • BaeA
    MarieJonsson skrev 2024-04-02 14:00:58 följande:

Hej, och tack för ditt svar! 

Känns skönt att höra om någon annan som gått igenom liknande. Jag har idag fått veta att 28 av äggen var tillräckligt mogna och 17 av dessa blev befruktade. De delade upp äggen i två grupper a 14 ägg för att testa både IVF och ICSI, där båda hade funkat men ICSI något mer framgångsrikt. 

Nu håller vi tummarna här hemma att vi får några blastocyster från dessa ägg till frysen, eftersom allt kommer gå dit. 

Var det någon specifik anledning till att du skulle ta Fragmin efteråt? Jag ska nämligen inte ta något sånt, men har däremot fått rådet att ta Cyklogest i någon vecka trots att vi inte gör någon återinförning. Detta ska tydligen vara bra för att undvika ytterligare överstimulering.

Ja, skönt att ni kunde prata med dem redan idag och veta hur det går. Våra gillade IVF mer än ICSI faktiskt.  Nja, inte mer än att de ville undvika blodpropp för det kan ske om man blir överstimulerad som jag förstod det (men är inte säker). Och finns säkert olika metoder som man kan göra för att försöka minska på risk.

Var hos kliniken idag och har planerat FET och intralipid på fredag! känns som mitt första riktiga försök efter alla åkommor och hinder. 

• BaeA
    Zingostardust skrev 2024-04-04 16:43:51 följande:
    Såg ditt svar nu! Hur har det gått, hur såg det ut i tisdags? Blir det av imorgon? Håller tummarna att allt går vägen nu {#emotions_dlg.flower}
    Tack snälla du! När jag var där i tisdags mätte hon 11,5 mm på selmhinnan. Så i morgon blir det FET av fem dagars och direkt efter kommer jag även att få intralipid för att få ner immunförsvaret. 

Random fråga till alla, jag går på antibiotika och min sista tablett ska tas lördagförmiddag tar två om dagen. Hinner ta en i morgon innan FET. men sen är det två kvar. Kväll + morgon lördag. Tror ni att det är farligt/har en påverkan? Ska såklart rådfråga, men hur tänker ni? 
  • BaeA
    Zingostardust skrev 2024-04-08 15:32:52 följande:

Wow, mkt som hänt här idag!

Sorgliga besked för jossan! Styrkekramar till dig! ❤️?????

För er som ska göra FET, vad kul! Roligt att få följas. Jag gjorde FET i fredags! 

Jag rngde kliniken idag om att ta ovitrelle och ingen progesteron. Hon sa att dom hade samma verkan, att förbereda slemhinnan för graviditet. Ovitrelle tar man också för att förbereda för ägglossning. Det är vad jag vet. Om man kör naturlig cykel kanske man inte behöver ta något? Jag skulle ringa och fråga så du slipper fundera🌸🌸

Gjorde också FET i fredags, pirr! Fick TD 20/4, när fick du? Känner ingenting so far. 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024