MarieJonsson skrev 2024-04-01 16:42:00 följande:
Hej! Mitt första inlägg här i tråden.
Jag är 33 år och har precis haft äggplock i min första IVF-omgång någonsin, efter drygt 4 år försök att bli gravid (har 3 missfall i bagaget dessa år).
Vi fick berättat att de lyckats få ut 34 (!) ägg. Blev först överlycklig, men nu orolig att det kan innebära omogna ägg eller att jag faller i riskzon att bli dålig/överstimulerad under veckan. Vi fick i alla fall ett definitivt besked att de inte kommer vilja göra någon återinföring denna månad just pga risken för överstimulering, utan det blir en FET i min nästa naturliga cykel (om vi lyckas få fina blastosyster).
Jag har läst många inlägg här med inte alla - är det någon som har personlig erfarenhet eller hört någon annan med så många ägg i ett äggplock? Och blev du/den personen överstimulerad eller fick andra symtom?
Just nu känner jag mig överkörd och har smärtor i magen, vilket dock känns vanligt samma dag som äggplock oavsett komplikationer.
Hej Marie,
välkommen till gruppen och spännande att du är igång. på mitt andra ÄP fick vi ut 30 st. 28 stycken blev befruktade 17 av dem delade sig jämt till dag 3, de andra 11 var lite segare. Men det slutade med att jag fick 5 st 5-6 dagars till frysen. Jag blev aldrig överstimulerad men fick ta fragmin i 10 dagar efter. Det var lite segt att fortsätta med sprutor när man precis var klar, men kändes ändå ok för att undvika att bli överstimulerad. Fick också göra FET i cykel därpå, tycker det är bra att de inte vill riskera något även om det är segt att vänta. vart tyvärr inget för mig den gången. Men nu väntar jag på mitt 3:e FET i veckan.
hoppas du för många fina blastocyster och mår bra under veckan.