-
Tack fina du! ❤️❤️❤️ Ja nu hoppas vi att det går undan och åt rätt håll 🤞😅J000ssan skrev 2024-09-18 15:33:33 följande:Sååååå underbart och se🙏❤️❤️❤️och så starka test! Ser lovande ut verkligen! Men förstår dig verkligen i hur du känner! Hoppas det går fort nu🙏🙏
-
Tack fina du! ❤️❤️❤️ Ja nu hoppas vi att det går undan och åt rätt håll 🤞😅J000ssan skrev 2024-09-18 15:33:33 följande:Sååååå underbart och se🙏❤️❤️❤️och så starka test! Ser lovande ut verkligen! Men förstår dig verkligen i hur du känner! Hoppas det går fort nu🙏🙏
-
-
-
Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-18 16:42:19 följande:Åh så fint det ser ut, stort grattis!😍🥳❤️ så himla roligt! Förstår verkligen din känsla, kommer också att vara väldigt orolig om jag lyckas bli gravid igen! Men för de flesta går det ju bra till slut och det är verkligen er tur nu!😍Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-18 16:46:34 följande:
Jaa jag tycker att de är såå jobbiga! Blir liksom som symbol för att det är något knas hela tiden! Menmen, hoppas på att få göra FET i nästa cykel istället. Är glad att vi lyckades frysa in två som nu håller på att pgt-testas.
Jag tänker också att det kanske kommer att kännas roligt igen och tryggare när du har kommit lite längre i graviditeten❤️ De första veckorna är ju ändå inte så roliga när man mår illa och så 😅
Tack snälla du! ❤️❤️❤️ Ja bara hoppas på det bästa nu 😅
Ja, det är antagligen nån obalans i kroppen och det är inte så konstigt med tanke på vad de får gå igenom. Men skönt att ni är på gång med tankarna framåt. Väldigt spännande att man har börjat med pgt (äntligen), jag håller tummarna att allt ser bra ut! 😍🤞 -
Tack snälla! ❤️❤️Eulalia84 skrev 2024-09-18 20:06:52 följande:Stort grattis! ❤️ Starka fina tester men förstår att oron finns där. Håller tummarna för dig att det är nu det går hela vägen🙏🥰
För mig är det nog tyvärr kört för denna gång. Kändes så bra och hade en bra känsla fram tills igår, men då började mensvärken smyga sig på och idag på äl+14 har jag började blöda lite. Tog ett test igår och det var negativt så hoppet är borta😥 Får se fram emot FET i nästa cykel istället. Så oerhört glad och tacksam att ha tre flingor frysen så man förhoppningsvis inte behöver sätta igång med stimulering direkt igen☺️
Vi hade precis samma resultat som ni 🤩 Tre flingor till frysen Och ett misslyckat Et. Första Fet misslyckades och det känns som det berodde på läkaren. Då körde hon in en tjock kateter först som kom ut blodig och det misslyckades ju. De två sista gångerna hade jag en annan läkare och hon var så smidig. Mätte med vaginalt ultraljud och förde endast in själva placerings katetern och båda gångerna fäste det då. 🥰
Tråkigt när det inte går som man hoppas, men så Skönt att ni slipper göra en till stimulering direkt. Håller tummarna att nästa gång är guldägget! 🤞🤩 -
Nej verkligen inte, blev så glad när det var den försiktiga läkaren 😍Eulalia84 skrev 2024-09-19 11:42:23 följande:Oj vilken mardröm😥 Det vill man ju inte vara med om, hemst när ett misslyckat försök kan bero på läkaren. Tur att ni fick en annan läkare de sista gångerna🥰
Ja får hoppas på de i frysen nu🤩
Jag håller tummarna för alla här inne!! ❤️ -
Eliva i Stockholm har börjat med en variant lite där man testar vätskan i embryot men inte cellerna 😊EB90 skrev 2024-09-20 14:17:13 följande:Hej! Har missat många sidor inlägg nu, så du kanske har skrivit om pgt-testningen innan🙈 Var görs det nånstans?
-
Så mycket väntan inom ivf, men det är större chans att lyckas om kroppen får chans att stabilisera sig efter äggplocket. Samma sak efter missfall, då måste man vänta till andra äl 😅 Man kan ju bli galen av mindre 😂Eulalia84 skrev 2024-09-21 14:51:48 följande:
Är det någon som efter ett misslyckat ET fått göra FET direkt eller har ni fått vänta tills cykeln efter?😊
Hade det varit möjligt hade jag gärna gjort FET redan nu vid nästa ägglossning men gissar att vi behöver vänta tills cykeln efter. Väntan känns bara jobbig just nu och som att tiden bara går.
-
AliciaNN skrev 2024-09-23 20:31:14 följande:
Hej! Är det någon som har erfarenhet av byte av sprutor, jag fick Menopur 300 IE första IVF:en, sen Menopur 250 IE + Rekovelle 10 IE, såg nu i min journal att tredje IVF troligen kommer bli Menopur 250 IE + Gonal-F 100 IE (har inte haft uppstartmöte med kliniken ännu).
Är det någon som har några tankar om det? Jag veeeet att alla får olika och ingen kan jämföras med någon annan, men jag har hört att Menopur ska vara bra för kvaliteten på äggen så därför bra för den som är lite äldre (som jag), Rekovelle verkar vara ganska nytt, men Gonal-F vet jag inget om.
Men med tanke på att första IVF ledde till 1 blastocyst av 5 befruktade ägg, och andra IVF ledde till 0 blastocyst av 6 befruktade ägg, så verkar ju inte Menopur ha hjälpt min äggkvalitet sådär jättemycket, så antar att de vill prova något nytt för sista försöket.
Tankar, erfarenheter?
Spontant så verkar du ju fått bäst resultat hittills med bara Menopur eftersom ni fick en blasto då.
Men om man ska jämföra så är jag 40 och fick bara Gonal F 900 IE, och tog 300 IE varje stick, och sedan de sista dagarna lade man till Genirelix 0,25 mg. Fick ut 11 ägg, 7 blev befruktade och tre blastisar överlevde till frysen.
Jag har alltså bara gott att säga om Gonal F, men jag har som sagt aldrig testat något annat. 😅