• EFW

IVF/ICSI 2024

theremustbeabetterway skrev 2024-06-19 11:12:21 följande:

Idag är 7 dagar efter insättning med 5-dagars och jag testar fortfarande positivt. Med 3 tidiga missfall i bagaget är denna tid väldigt skör. Är någon mer ungeför samtidigt med mig i tiden?

RFSU testa ofta är verkligen hopplös med att se tydlig ut, men det har jag upplevt tidigare med så är inte så rädd. Har någon annan testat med ICAs egna graviditetstest?

Såhär ser mina tester ut idag:

Förstår att det är nervöst ❤️
    Vi är ett gäng som plussade i förra veckan och antar att vi alla är lika oroliga. Man vill bara spola fram tiden till Vul och sedan vecka 12 tack!! 🤩 
  • EFW
    amiilee skrev 2024-06-19 13:18:04 följande:
    Tack för svar ❤️ Är ju tekniskt sätt ÄL+23 nu med tanke på RD 18 idag. Och jag kanske hade kunnat ha hopp om jag inte blött (ganska mycket) sista 4 dagarna. Men visst kan mirakel ske. Kram

Ja nu är det bara att vänta och se❤️ ska du ta några fler test för att se själv under tiden eller låter du det bara vara? 

Jag håller tummarna för ett mirakel ❤️

• EFW
    LMSM skrev 2024-06-19 21:06:35 följande:

jag har typ redan gett upp det här försöket känns det som.

Återföring idag! fick tillbaka två embryon dag två.  ett fyrcelligt och ett som precis delat sig till sex.

Den med fyra hade poäng 9.1 men resterande fyra embryon var alla av betydligt sämre poäng än  gången innan. Det Såg ut som om det var runt 3 poäng På typ alla utom den ena jag fick tillbaka som hade 9,1 

. Förra gången hade jag två 9.1 som jag fick tillbaka, ett 8.4 ett 5.2 och ett 7.5 som alla slutade dela sig dag tre. Den här gången har jag ett av bra resterande såmre än det sämsta förra gången. Känns helt kört. 

Vrf skulle dessa med sämre poäng klara sig men inte de gången innan?

kan inte känna mig hoppfull eller glad över att ruva längre för det känns verkligen så hopplöst för min del

Spännande att ni får veta vad era embryon har för poäng. Det fick inte vi 😊 När det kommer till biologi så är allt inte klart dag 2, vad som helst kan hända och även om embryologerna gärna vill, så kan de inte veta vilka embryon som faktiskt kommer kläckas och också sedan fästa i slutändan. ❤️ 

• EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-06-21 04:52:19 följande:
    Wow vad härligt med ett så tydligt resultat!! Måste bara fråga dock, jag själv är i v 4+0 idag på min ruvardag 9 (5-dagars blast) och blev så konfunderad över att du är i vecka 4+5 då det känns som att ni som plussade precis innan mig i tråden gjorde insättning flera veckor innan mig?? Visst räknas insättningsdagen som vecka 2 plus så många dagar som embryot är? 

Jag satte också in 5 dagars men den 3 juni och har inte räknat det 2+5 utan jag har räknat min äl (två dagar efter ovitrellen) som 2+0 embryot är ju 0 dagar första dygnet så äl + 5 insättnigsdagen blir då 2+4 😊

Jag är vecka 5+1 i dag alltså vecka 6. 

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-20 19:09:04 följande:

Tog för första gången ett test med veckoindikator och eftersom jag vet att jag är i vecka 5 (4+5) så kände jag att testet borde visa åtminstone 2-3v eftersom de räknar från befruktning på testet.
    Men kolla😍😍😍Ännu bättre än jag trodde, och det var absolut inte morgonurin heller.

Ååå vad härligt!! 😍 Önskar jag hade haft ett till jag också, köpte tvåpack och de gick ju åt första dagen jag testa och sedan på testdagen 😂 
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-21 13:09:54 följande:
    Räknar starten av grav som första dagen av min senaste mens, oberoende av IVF eller ej stämmer väl den delen tänker jag. Min senaste men startade 16/5. Så 4v plus några dagar blir det ju nu, har fyllt i olika appar och på en hemsida kunde man t.o.m fylla i insättningsdatum och om embryot var 2- dagars eller 5-dagars.
    Tror EFW satte in en 5-dagars därav ett par dagars skillnad. 4+6 för mig idag.
    Men ja det är ju lite knöligt, tror dock att räkna från senaste mensens första dag borde funka oavsett, iaf i naturlig cykel (har dålig koll på stimulerad cykel)
    ❤️❤️💐
    Fast man räknar så noga så får man ändå säkert ett nytt datum efter rul eftersom de små liven delar sig lite olika snabbt och en del tar tid på sig att fästa också. 😂 Längtar 😍 
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-22 13:54:00 följande:

Jag har fått ljusbruna flytningar sen igår kväll och idag några droppar färskt blod på det plus mensvärk. Tillsammans med att jag inte har några andra symptom (ilandet i ljumskarna kände jag senast i måndags) så känns det ganska kört nu. Jag är inte hemma men ska testa direkt jag kommer hem imorgon för att få det svart på vitt, känns som att det är över Obestämd

Det här var vårt första IVF-försök och det enda embryot vi hade, känns sååååå surt att vi troligen behöver börja om från start igen med sprutor och klinikbesök? tog en Alvedon i ett försök att lindra värken, behöver inte bli påmind om mens just nu.

Hoppas ni andra har en bättre dag  Solig

Så tråkigt för er 😔 Med testdag så nära och allt. Massa styrkekramar till dig!!! ❤️
  • EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-06-24 05:35:59 följande:

Till er som testar negativt eller just fått missfall, jag känner så starkt med er och hoppas att nästa gång är er gång. ❤️

Idag är vår officiella testdag, ruvardag 12, och vårt test är positivt. Det är en försiktig glädje eftersom vi varit här innan utan att det kom ett barn av det. Men just idag är jag gravid.

Grattis! Och vilken fin ökning 😍 Håller tummarna att detta är femte gången gilt.❤️
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-23 20:16:44 följande:

Jag testade negativt idag, inte en tillstymmelse till streck, det var väntat nu eftersom jag fortsatt blöda konstant d.v.s. ha mens sen igår. Så det var cyclogesten som skjöt upp mensen helt enkelt Obestämd

Självklart är jag ledsen men vi är redo för försök nr 2 igen så fort det bara går, borde bli i augusti efter sommarstängningen (innan det hinner vi med ett par försök på egen hand förstås, vore ju en dröm om det ville ta sig på så vis) Fortsatt lycka till alla ni andra! Kämpa på och jag håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}

Så tråkigt ❤️ Skönt att ni landat i att fortsätta efter semestrarna. Jag håller tummarna så hårt för er!! 
  • EFW
    LMSM skrev 2024-06-24 12:13:39 följande:

jag är på Ruvardag 5 med två dagars Och upplever redan mensvärk ish. krampar till i äggstockarna ibland på båda sidor känns inte allts bra.
    är det ngn annan som haft så?

Det var mitt första tidiga symptom, fast då förstod jag ju inte det. Håller tummarna för dig ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024