• EFW

IVF/ICSI 2024

Grattis alla ni som plussat!! Det ger hopp och man längtar så efter sitt egna så klart. 😍❤️

Jag testade ut Ovitrellen denna gång (vanliga tester), trodde den skulle gå ur runt dag 10 då den gjorde det sist med testa tidigt stickor. Denna gång fick jag utslag ända till dag 12 😂 Var ju pest och pina att få streck men som inte ökade. Har fått spökstreck nu de två sista dagarna så tog ett digitalt testa tidigt på lunchen och det sa ju inte gravid. Så ingen bebis denna gång heller 🙁 Bim i morgon eller torsdag. Antagligen kommer mensen nån dag senare på grund av proggisarna. Testdag på söndag 😊

Hoppas hoppas att nån av de två i frysen vill bli en bebis 🥰❤️

• EFW

Godmorgon tjejer 😊
    Som förväntat kom mensen nån dag försent (lördag) och testade negativt på testdagens i söndags. Antar att det blir en ny insättning i början på Juni. 

Är det någon annan här inne som också ska börja om på en ny ruvar cykel snart?

☀️❤️☀️

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-05-24 13:31:53 följande:
    Ja samma här, eller jag fick min mens 16/5 och vet att ÄL är på G nu. Den här gången känns det extra nervöst eftersom det med 99,9% säkerhet är sista gången vi försöker nu. Vi har ju ett barn och vi har nog inte råd att fortsätta. Eller snarare att det inte är rimligt ekonomiskt att betala för en hel omgång till. Vi skulle väl kanske ha råd eftersom det går att göra på avbetalning men då man helt plötsligt uppe i nästan 100.000 totalt och vi är inga höginkomsttagare direkt.

Så som svar på din fråga- JA, det är dags vilken dag som helst nu men jag är extra nojjig nu över att missa tajmingen med ÄL+återföring?? Jag har hela tiden kört tester från billiga-tester.se och de testerna jag har säger tydligt och klart att det bara är positivt om teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. När man väl nått det så blir det ÄL inom 48h.

Inför förra återförandet så blev jag så osäker för de sa "ring så fort du får utslag på stickan så räknar vi från det", och jag frågade typ "men måste inte strecken vara lika starka" etc, och hon sa nej utan att fråga vilken typ av test/ vilket märke jag använde så jag tänkte att det kvittade.

Nu när det är sista försöket (vi har bara en liten stackare kvar i frysen, en till 2-dagars dessutom så ingen blasto) så vill man ju absolut inte att det ska slarvas med något.

Anyway vi ligger rätt så lika i tiden EFW så heja oss! HjärtaSolig

Ja men det gör vi ju, jag håller tummarna för oss båda denna gång ❤️
    Förstår att det känns viktigt att allt känns under kontroll då det är sista insättningen för er just nu. Du skulle ju kunna tempa nu inför äl och efter så ser du mer när den inträffat?

Min klinik kör med ul och ovitrelle för att ha koll på när insättning ska ske. Ska på mitt på måndag och sist så blev insättningen en vecka efter det 😊 Så några dagar kvar innan ruvningsarbetet ska påbörjas. 

Funderar på hur jag ska ta mig an det känslomässigt denna gång. Testade ut ovitrellen sist, men den satt i så länge så jag började hoppas en hel del på att det var en kombo av mitt egna hcg också. Kanske att jag ska invänta bim denna gång och tjuvtesta med digitalt då istället 😊🤞

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-05-28 20:20:49 följande:
    Ja verkligen, nu är det bara att hoppas❤️❤️

Det blev lite kaotiskt nu för jag skulle haft UL igår morse men vår 4-åring fick kräksjuka på lördagen och jag trodde jag klarat mig eftersom det gårt nästan 2 dygn men BAM under småtimmarna natten till måndag så kom det för mig med.
    "Sjukanmälde" mig hos kliniken och det kändes väldigt jobbigt...Och de sa då att det inte kommer hinnas med eftersom de förstås behöver hinna göra UL innan insättning och de vill inte riskera smitta där (vilket man förstår till 110%). Sen sa de också att då blir det förmodligen att vänta till typ augusti då de har sommarstängt i juli och min nästa mens bör starta senare än stoppdatumet de hade för startad behandling innan de har sommarstängt.

MEN det var ett snabbt sjukdomsförlopp för sonen så jag tänkte lite och ringde upp kliniken.
    Vi bokade in nytt UL två dagar senare (imorgon bitti) eftersom enligt min kalender så bör min ÄL vara först på fredag. Litar dock inte riktigt på min cykel så jag har fortsätt testa och fick positivt test igår kväll😮.

Eftersom mina ÄL-tester säger tydligt att det bara är positivt om teststrecket är lika starkt eller starkare än kokontrollstrecket, och att då ÄL bör inträffa 24-48h efter positivt test. 
    Jag mailade kliniken direkt vid positivt test och bifogade bilder på både test och testets infoblad😅 och de bokade då in insättning nu på fredag (1+2) dagar eftersom det är ett 2-dagars embryo.

Jag blir bara lite paff nu eftersom hon i telefon sa att de kan inte starta en behandling utan ett UL, men hon säger nu att jag inte behöver komma på mitt UL eftersom jag har fått ett positivt ÄL-test 🤔Blir någon klok på detta?

Men oj vilken mardröm 😅 Tur du fortsatte testa! Antar att man räknar med att du får din äl efter lh peak eftersom du brukar få det annars också. Och vilken tur då att ni hinner innan helgen 🤩

Jag blev tillsagd att ta lh test nu efter jag varit på ul i går för om jag fick lh höjning skulle jag inte ta ovitrellen utan ringa tillbaka till dem. Jag antog att jag då inte skulle kunna sätta tillbaka då insättningen skulle bli en söndag i så fall. (Men efter det du berättar så hade ju jag också i så fall fått fortsätta, lh och ovitrelle blir ju samma sak)
    Men som tur var så var stickan inte ens i närheten av positiv och ännu har inte tempen gått upp så tror allt att äl sker i dag eventuellt skett i natt och temp höjning i morgon så nu känns det ok ändå. Dagarna blir rätt 😅 Sist tog Jag inga stickor och tror vi missade lh höjningen och fick äl ett dygn tidigare än de räknat med, (jag tempar)

Så då ligger vi helt lika ju, undrar om vi får samma test datum? Håller tummarna att detta är vår månad ❤️

• EFW
    Jagälskarsommaren skrev 2024-05-29 11:18:27 följande:

Hej alla, 
    jag har nu påbörjat mitt första (förhoppningsvis enda) IVF omgången. Är på sprutdag 5 och ska ha mitt första ultraljud imorgon. Så spännande! 

Hur många dagar efter sprutstart fick ni göra ägguttag och sedan insättning? 

Hur mådde ni under medicinieringstiden? 

tacksam för allas input och svar! Och heja alla oss som kämpar! ❤️

Jag var på sprutdag 10 (cd 13) om jag inte mins fel och fick tillbaka ett tvådagars med fyra celler i samma cykel.

Blev öm efter äggplock och kände mig svullen med stora ömma bröst efteråt. Men måde helt ok ändå 😊
  • EFW
    BaeA skrev 2024-05-30 16:35:17 följande:

Hej, 
    Var ett tag sedan jag skrev här, gjorde min tredje återföring av en blastocyst i början av april, men tyvärr satte sig inte den heller. Sedan dess har vi funderat på vad nästa steg för oss ska vara då jag inte vill slösa min två sista embryon när jag vet att det är något som är fel. Vår läkare sa också det till mig att i min ålder (35) mer så fina blastocyster utan något avvikande hos mig eller min man så måste det vara immunförsvaret. Vilket vi också har sett indikatorer på från testar vi gjort privat.

igår gjorde jag iaf en biopsi, och proverna har skickats till ett labb utomlands som de samarbetar med. får resultatet om cirka 2 veckor, ska bli spännande och är förväntansfull för en eventuell immunplan. 

Så bra att man numera tar just den indikationen på alvar 😍 Vilken bra läkare! Hoppas på tydliga svar nu så är ni snart igång igen ❤️
  • EFW

I dag ska jag börja med progisarna? är nog det jag tycker är tristast med allt som har med ivf en att göra 😂  Men men bara att göra så det blir gosigt där inne för lilla pyret. 
    Så behövde bara gnälla av mig lite. 😅

Lycka till i dag LinneaWookie!! 🤞❤️

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-05-31 21:22:02 följande:
    Ja man kan lätt bli lite skeptisk när det varit många hinder, typ "varför skulle det här funka när inget annat gjort det" etc men man får försöka tänka (även om det är svårt) att ju fler grejer som man bockar av eller ju fler gånger det går fel så är statistiken lite mer på ens sida nästa gång.❤️

Åh vad gulligt, tack. Ja jag gjorde min återföring idag, för vad jag kan säga med 99,9% säkerhet var sista gången i livet. Vi har ju redan en son som blev till exakt så här och detta var sista embryot i den här syskonförsöks-omgången (vi hade bara 2) och det blir för dyrt att fortsätta. Så det var lite vemodigt och lite jobbigt att veta om denna inte fäster och stannar så är det liksom stopp sen. Men jag känner mig hoppfull🌸🌸☀️☺️
    Hejade på dig lite högre upp men taggade inte så tror du missat det ❤️ Hur går det för dig? Jag har min insättning i dag och tänkte kolla när du har ditt testdatum?

Lite skönt när man kan ruva tillsammans 😊
  • EFW
    Sand13 skrev 2024-06-03 08:56:42 följande:

Hur går det här inne? ❤

Insättning i dag, hoppas på tredje gången gilt. Bävar inför ruvningen 😅 Så jobbigt tycker jag och får mensen 1-2 dagar innan testdag men kommer passera Bim oavsett om jag är gravid eller inte och det är så påfrestande ????
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-03 11:15:48 följande:

Hej alla! Jag har min första någonsin insättning av en femdagars på fredag (FET tror jag, när embryot varit fryst innan).
    Jag tar Cyclogest från och med idag. vad är era erfarenheter av när mensen kommit efter återföring om det inte tagit sig? Har den kommit senare pga tex Cyclogest eller har den kommit ungefär som beräknat?

PrettyTiedUp skrev 2024-06-03 15:15:48 följande:
    Vill också veta! Satt in ett 3-dagars i fredags och undrar lite samma sak. Hoppas någon kan svara :) 

För mig har det varit olika, vid ET kom mensen 14 dagar efter äggplock (räknar det som äl)

Vid FET kom den 16 dagar efter äl. (Tog ovitrelle och räknade då äl två dagar senare) 

Tog cyclogest båda gångerna (morgon och kväll), mins inte när jag började med dem vid ET men vid FET har jag börjat 2 dagar efter äl Och fortsatt till testdag 😊
Svar på tråden IVF/ICSI 2024