Hur får man klä sig i skolans Luciatåg?

Skolan verkar rätt chill med hur barnen klär sig. Men jag har fått lite kritik från andra föräldrar. Jag fattar att vissa tycker att det är för utmanande, men när barnen är så små så fattar de väl knappt vad det är hon sjunger? Man vet ju själv vilka låtar det var man sjöng med till som barn. Då fattade man ju inte texten. Men jag vill inte att min dotter ska känna skam över hur hon vill klä' sig Jag vill vara en uppmuntrande förälder.
Skolan verkar rätt chill med hur barnen klär sig. Men jag har fått lite kritik från andra föräldrar. Jag fattar att vissa tycker att det är för utmanande, men när barnen är så små så fattar de väl knappt vad det är hon sjunger? Man vet ju själv vilka låtar det var man sjöng med till som barn. Då fattade man ju inte texten. Men jag vill inte att min dotter ska känna skam över hur hon vill klä' sig Jag vill vara en uppmuntrande förälder.
Hahahaha!!!! Asså roligaste jullåten jag hört! La in den på min spellista direkt på Spotify. Men fan inte passande för en 11-åring. Blocka skiten från hennes TikTok.
Varför ens låta ungarna vara på TikTok? Det är ju 99.9% trash på det och kom inte med att dom andra låter sina barn vara där... Det pratas ju massvis om att vi skall ha koll på vad våra barn gör på nätet och man bara för att 73 miljarder flugor tycker bajs är gott så innebär ju inte det att man själv skall smaka.
Nä, självklart kan du som förälder stå upp för att vissa saker faktiskt inte är lämpliga i skolans luciatåg och att du faktiskt frågar betyder ju att du inte heller är 100% säker på att detta är lämpligt.
Det finns stunder att vara kreativ, men också stunder att faktiskt som förälder peka med hela handen och faktiskt bestämma vad som är rimligt.
Sen gör din unge ÄNDÅ som hen vill. Men då är det iallafall bus/uppror... Inte flathet från dig som förälder.
Så bind fast henne i svansen och sjung!