Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Ljuga om abort

Var ärlig om aborten när du väl har genomfört den, den kommer annars ligga som ett gift i er relation för all framtid. Sedan tycker jag faktiskt att du är riktigt grym mot din man som inte har talat om att du inte vill ha barn! Det måste du göra!!

• Anonym (M)
    Anonym (Maja) skrev 2023-11-27 10:41:06 följande:

Förstod du inte av TS inlägg att hon är rädd för sin man och deras familjer? 

Hon ska inte berätta, hon ska försöka lämna så fort som möjligt. 

Jo det förstod jag, men jag uppfattar inte att hon är rädd för sitt liv, snarare för att få skäll.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-11-27 10:39:31 följande:
    Jag vill ha barn men inte just nu och inte i ett arrangerat äktenskap
    Och hur ska du lösa detta då tror du....? Du är alltså i ett arrangerat äktenskap, vill du ens vara gift med den här mannen? Och du vill ha barn men inte just nu, så du måste alltså lämna honom förr eller senare, så när ska du göra det och varför inte NU?
  • Anonym (M)
    Anonym (Maja) skrev 2023-11-27 10:49:37 följande:
    Finns ju något mellan att få skäll och frukta för sitt liv. Måste man vara dödshotad för att känna rädsla? 
    Men lägg ner.... Dina påhopp mot mig hjälper inte ts och är bara tröttsamma öht.
  • Anonym (M)
    Goneril skrev 2023-11-27 11:30:55 följande:

TS befinner sig i en hederskontext, arrangerat äktenskap, en mycket svår situation som hon måste få hjälp att lämna. Det rent medicinska har jag ingen aning om men jag stödjer fullständigt hennes tanke att genomgå abort och få det att framstå som missfall.                                                                                                      Jag skulle under alla omständigheter i en liknande situation framhärda med att det rör sig om ett missfall, kanske ett dylikt som kräver upprepade läkarbesök. Hoppas nu att TS varit tillräckligt anonym här i tråden! Sedan gäller det att undvika ny graviditet, ta P-piller i smyg, eller helst slippa dessa aktiviteter under tiden TS bryter sig loss.                                                                                                                                          "Grymt mot mannen" skrev någon, lyssna inte på sådana dumheter! Säkert skrivet av någon som själv är fast i ett hedersrelaterat äktenskap. TS har rätt till sitt eget liv, sin frihet. Hon ska inte leva i en hederskontext till döddagar. I princip kan hennes utbrytning innebära att hon tar farväl av sin egen släkt också, men det är priset för frihet.

Du, jag är helsvensk och inte alls fast i något jävla arrangerat äktenskap!! Ska du snacka skit så vänd dig till mig direkt! Och det finns inget som tyder på att ts befinner sig i hederskontext, det finns arrangerade äktenskap inom flera olika kulturer!

Lämnar er åt ert öde, förbannade internetmobbare!
Svar på tråden Ljuga om abort