Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Orolig över att mina barn inte ska få partners

Jag hade varit mer oroad om de bara satt hemma. Dina barn är aktiva och det går bra för dom. De umgås med folk, det tror jag är det bästa för att hitta någon. En vacker dag säger det klick. 

Det kan även bero på att någon av dom är osäkra på sin sexuellt läggning. 

• Anonym (Maria)
    Fjäril kär skrev 2023-11-26 12:11:43 följande:
    Med tanke på hur Ts uttrycker sig så känns det som att hon inte pratar alls överhuvudtaget med sina barn när det gäller känslor och framtid. Man behöver inte alls prata om privata saker men överlag nån form av mer privat karaktär när det gäller förhållanden och framtid rent generellt. Själv tycker jag det känns omöjligt att INTE hamna där i olika tillfällen.  Att prata barn och bröllop gör man ju ändå lite då och då  om man nu har en släkt som bjuder in till barndop , talar om att det blir barn, nån har förlovat sig etc.  Livet händer på både gott och ont  och det är väl utmärkta tillfällen att prata hemma om det.  

Håller med. Man kan prata om relationer, sex och liknande utan att bli personlig. Det är samma sak med ekonomi, vissa tror att man måste bli personlig för att diskutera privatekonomi. 

Jag tror detta är en anledningarna till att många mår dåligt idag, man pratar inte svåra eller obekväma saker. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (t) skrev 2023-11-26 12:59:04 följande:

Oj något gick fel... äsch orkar inte skriva om men låt barnen få bestämma vad de vill dela med sig

Har aldrig tvingat mina barn att dela med sig. Man kan ändå prata om sådana saker. 

Pratar ni inte om sex med era barn? Det kan man göra utan att vare sig barn eller föräldrar berättar om sitt eget sexliv. 

Svar på tråden Orolig över att mina barn inte ska få partners