• Nojjig

BF aug 2024

Räknar med missfall eftersom jag är 40 år och de två senaste graviditeterna slutat i missfall, men plussat iaf och beräknat 7 augusti. 

2/8 yanke tredje barnet
    2/8 Sommar2019Juni, första barnet

5/8 Granen123, första barnet
    6/8 MagganTop, tredje barnet
    6/8 Alvedon83, fjärde barnet
    6/8 Cinapuffen, fjärde barnet
    7/8 Em16 , andra barnet
    7/8 Nojjig, tredje barnet 
    9/8 xXHalloweenXx, femte barnet
    10/8 Kåtisroinen, tredje barnet
    12/8 Stellanova23, tredje barnet
    15/8 lugnoro, första barnet
    15/8 inkfish, första barne
  • Nojjig
    Sani006 skrev 2023-12-06 09:18:04 följande:

Hej hej! Här blev det ett efterlängtat plus första advent! En sladdis då jag har två barn sen tidigare förhållande på 13 och 11 år. 35 år gammal och längtar som aldrig förr! Vecka 5 beräknas jag vara i. Fler i samma vecka? Hur mår ni ?känner ni av några symtom ännu?

Jag är 5+0 idag och mår inte illa, inte bra tecken brukar må illa direkt när jag plussar, gått en vecka nu (varit gravid 6 gånger tidigare, har 2 barn) utom en gång då det inte hade utvecklats något mer än två hinnsäckar, fick missfall då också. Har superömma bröst bara. Så förväntar mig missfall men hoppas så. Är 40 så är nog försent 
  • Nojjig
    Granen123 skrev 2023-12-11 07:55:58 följande:

Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 

Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭

Åh beklagar verkligen, kommer det rött blod är det troligen ett missfall men det behöver inte vara det. Ring till din mottagning eller gyn, så får de hjälpa dig. Om det är en slemmig blödning är det också tecken på missfall. Jag har haft flera stycken och väntar mig inget annat än att detta ska bli ett också, är lika långt gången som dig ca(5+4). Håller tummarna att blödningen är ofarlig. Kram till dig
  • Nojjig

Granen123 grattis så roligt att höra! Håller tummarna att det fortsätter gå bra! 

Finns det en aktuell länk till Facebook-gruppen? 
    Hade tänkt vänta till efter mitt tidiga ultraljud om en vecka, är 6.0 idag och jag är 40 år så förväntar mig missfall men så mycket tankar och en lång väntan på ultraljudet så vill vara med i gruppen iaf.
    Illamåendet har kommit nu iaf så symptomen finns verkligen. 

Svar på tråden BF aug 2024