Anonym (Hej) skrev 2024-05-11 22:21:31 följande:
Det är mer normalt att som 18-åring inte vara säker på sina känslor och inte tänka giftermål på direkten än att resonera som du, du kan också vara säker på att hon du gillar inte tänker som du gör.
Du kan inte veta hur livet ser ut, du kan inte få några löften- eller ge heller för den delen- för du har inte en aning om vad du känner om ett halvår. Och du kan framför allt inte veta hur tjejen kommer agera om ni skulle bli ihop. Hon kanske upptäcker sidor hos dig som hon tycker är helt galna, typ att du börjar planera för resten av livet eller att du är svartsjuk eller att du bara vill sitta hemma i soffan.
Det är normalt att ha vision för ett potentiellt förhållande, har vetat att jag vill gifta mig och ha barn och bo ihop under en ganska lång tid som långsiktigt mål. Jag vill dessutom anpassa mig efter den jag gillar, vill inte bestämma allt i en relation direkt.
Nej, man kan inte veta helt men man kan fortfarande ha visioner och mål. Nej, i en relation vill jag absolut inte bara sitta i soffan, absolut inte. Vill göra romantiska handlingar och vardagliga saker i ett förhållande men framförallt göra de små sakerna för min framtida partner.