Anonym (Oj) skrev 2024-02-01 17:31:56 följande:
Det här är fel på så många plan att jag knappt vet jag var jag ska börja.
Jag föstår att du är väldigt ung, helt oerfaren och i praktiken famlar runt i mörkret och försöker hitta dig fram. Jag förstår också din rädsla och hur svårt det är.
Men, du bör lyssna på alla de männskor som är väsentligt mycket mer erfarna än vad du är när de försöker hjälpa dig. Jag vet att du anstränger dig, men om jag filtrerar på dina inlägg i tråden, så utgör de mer än 50(!)n sidor, där du försöker resonera dig fram till en lösning eller försöker övertyga andra på forumet om att det du gör är rätt.
Jag kommer inte debattera med dig, men du får några råd som du antingen kan ta till dig eller inte. Du behöver inse ett par saker:
Du kan aldrig "lura någon" till att bli tillsammans med dig genom att spela någon form av spel, taktik eller annan manipulation.
De enda personerna som kan bestämma om ni blir ett par, är ni två gemensamt. Ingen av er kan göra det ensam.
Det enda sättet att bli tillsammans med en person är genom att visa genuint intresse för personen och vara öppen och tydlig med dina avsikter. (betoning på öppen och tydlig). Annars blir ni kompisar.
Vill hon så kommer hon att skapa förutsättningen för dig, men då måste hon först känna till dina intentioner.
Det är absolut inget fel med att visa intresse för en person. Inte ens på jobbet, så länge det sker med finess och att det upphör så fort det framkommer att intresset inte är besvarat.
Man måste takta med varandra i en relation, du är milsvid före henne här och du måste låta henne hinna ikapp snarare än att dra ifrån ännu mer.
Rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor, om du inte vill ta en risk, då kommer du aldrig heller att få en relation.
Enkelhet skapar framgång!
Sluta göra det här så dramatiskt, anting går det här bra eller så gör det inte det.
Det du inte kan förändra, kan du bara förhålla dig till.
Om du vill ha henne, så måste du börja visa intresse och vara öppen och tydlig med dina intentioner. Enkelhet skapar framgång.
Jag hade skrivit till henne och sagt något i stil med detta:
"Jag tycker att du verkar härlig/söt/trevlig/(eller vad som du nu tycker). Det vore roligt att få träffa dig. Vad tror du om att ses för en kaffe/bio/(vad hon nu tycker om)?"
Sen vänta och se vad hon och hur hon svarar.
Jag har hela tiden sagt om vi båda vill och varit jättetydlig med det. Tror du missuppfattat isåfall för har nämnt det massa gånger men ja, köper råden (förutom kommentaren om det som inte stämmer) för har nämnt det massor av gången. Skulle självklart enbart ens vilja bli hennes om vi båda vill såklart (nämnt tidigare)
Är ett kaninhål att falla för någon för har ingen aning om vart det leder till