Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-10-23 10:39:22 följande:
    Varför anser du det? 
    Jag har läst tråden. Dina svar visar att jag har rätt. Ditt agerande, eller rättare sagt brist på agerande, visar att jag har rätt.

Det finns bara en i denna tråd som tror på vad du säger och det är du. Du tror att ord betyder något. Men det är handling som räknas. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-10-23 10:41:45 följande:
    Eftersom det är enklare för TS att låtsas att han är så förälskad i denna tjej än att faktiskt ta tag i och göra något så ja, han lurar sig själv hela tiden. Det är mycket enklare att tråna på avstånd och skylla på omständigheterna så man slipper ta tag i sig själv och ta initiativ. 

Att hävda att man inte vill stressa fram något när man trånat i ett år men bara ser hinder, nej, då är man inte så förälskad som man påstår. 
    Exakt, han har en fantasibild av en tjej han knappt känner. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 13:29:09 följande:

Nej, jag pratar inte om en arrangerad relation utan om att växa ihop i en relation naturligt. 

Jag vill träffas såklart men inte ha tråkiga dejter bara för att vara på en dejt.

Hur går det till?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:36:32 följande:
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?

Hur tänker du skriva då så hon inte missuppfattar dig? 

Du har ju haft tid på dig att fundera. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:54:03 följande:

Vet inte för beror på 

Jo men är inte enkelt

Vad beror det på?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:53:23 följande:
    Det är det jag velat göra rätt länge ja men vet inte hur vagt/konkret jag ska ska skriva det för att ska nå ut på rätt sätt. 
    Så du har löst problemet med avståndet?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 22:21:45 följande:
    Den väntan som jag varit i rätt länge iom att jag inte kunnat träffa henne utan enbart kunnat skriva med henne (ja jag hade kanske kunnat bjuda ut henne men iom att hon är i militären är det mkt svårare)
    Du skrev ju precis att du pratar med henne mycket på eventen. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 22:29:54 följande:
    Ja, men senaste eventet var i somras. Det är inte roligt med denna långa väntan (har aktivt undvikit att ens försöka bli ihop med någon annan under denna tid också) av moraliska skäl. 
    Fast det är ju ditt eget fel att du väntat så länge. Och längre lär det bli. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 23:29:16 följande:
    Valde dock inte att få känslor för henne. Valde heller inte att det med armén skulle ske osv. Jag är inte ansvarig för allt som ex avståndet. 
    Nej, men du är ansvarig för att inte bjudit ut henne. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 23:53:45 följande:

Herregud jag har inte uttryckt att jag är intresserad heller så konstig tolkning av situationen. 

Så skulle inte jag tolka det iom att vi pratat mycket och varit på eventen samt att jag inte uttryckt intresse heller. 

Hon kan tolka det fel, det kan spridas, jag vet inte vad mer som kan riskeras?

Du väljer ju själv. Det är bara du som blir lidande. Hon verkar inte bry sig. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?