• Anonym (K)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-05-29 13:30:45 följande:
    Om det är relationer som tagit slut fungerade det uppenbarligen inte. Jag vill bli ihop för livet, det är mitt mål med en relation samtidigt som allt i relationen ska fungera utan stora problem. 
    Jag träffade min man som då bodde 1000 mil bort. Vi har varit gifta i 12 år nu.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 13:25:04 följande:
    Hon skulle tolka det som det kanske. Jag vill vara öppen med känslorna helt men bara när det känns rätt. Nu känns det för tidigt. 

Inte heller mitt fel allting. Det är inte mitt fel att avståndet är så stort ex. 
    Ok, så om du föreslår en träff skulle hon kanske tolka det som en dejt och därför kan du inte träffa henne.
    Du kan inte heller lära känna henne bättre via chatt etc eftersom du vill göra det när du träffar henne.
    Men du kan inte träffa henne...
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 13:53:28 följande:
    Nej det är inte mitt fel att andra bara vill slänga sig in i relationer och som försvarar modern dejtning. De olika hindrena som avstånd m.m är inte ursäkter. 
    Men strunta i "modern dejting". Gör hur du vill, men så som du håller på just nu tar dig ingenstans. 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 08:21:09 följande:
    Jo jag är öppen för att göra mkt. Hon ghostade dock mig i igår på en helt vanlig fråga av oklara skäl. När vi ses ska jag iaf försöka prata enskilt. 

Jo jag kan göra något mer av det ni föreslår men vill hitta ett säkert, tryggt och lugnt sätt att skaffa tjej. Har varit så otroligt krångligt och stressigt rörande detta..
    Ja, hon har väl tröttnat på att svara på helt vanliga frågor från dig. När hon inte får intressanta samtal, komplimanger, vibbar om att du gillar henne och vill ta det vidare, så är du inget annat än ett väldigt trist inslag i hennes liv. Någon hon dansade med en gång för ett halvår sedan.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 15:22:54 följande:
    För jag läser osv om bra saker att göra m.m. Att bli ihop är bra mycket svårare. Jag vet vad jag skulle göra i en relation för att få det att fungera bra. 

Jo, jag vill ha en relation med hon jag gillar. 
    Nej, du vet ingenting om hur du skall få en relation att fungera. Det är något som kommer med övning, inget man kan läsa sig till.

Vad gör du tex om hon är tyst och på dåligt humör?
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 15:50:31 följande:
    Ja, jag skulle inte sätta mina egna intressen först direkt. 

Det är orimligt att döma folk för de inte haft intima relationer. Jag skulle göra det som känns bra för båda som båda är med på. 
    Hur vet du vad som känns bra för henne? 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-31 16:31:08 följande:
    Herregud jag har tidigare sagt att kommunikation är viktigt i en relation. 
    Vad gör du om hon inte vill kommunicera vad som känns bra? Det är rätt vanligt.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-01 20:00:09 följande:

Stressa fram att säga att man gillar ex. 

Ja, jag skulle kunna ge komplimanger ja men är rädd att det tolkas fel. Ja, vill lära känna henne bättre men känns som att det är tufft när jag haft så kort tid på mig.

Du har haft jättelång tid på dig!
    Du måste börja ge komplimanger trots din rädsla.
    "Stressa fram" kunde möjligen applicerats någon gång förra året. Nu har du inte ens möjligt att stressa fram något. 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-02 14:32:28 följande:
    Jo men inte hört om någon som fått ett förhållande att inte ta slut överhuvudtaget utan bara bytt relationer en massa. Jag vill bli ihop för livet som mål med den tjejen jag blir ihop med. 

Nja jag läser också. 
    Du måste sluta tänka "livslångt förhållande" innan du ens varit på en första dejt.

Du menar att alla andra människor misslyckas i och med att de ofta varit i mer än ett förhållande. Du tänker att du är helt unik och kommer vara den enda som lyckas bevara ditt första förhållande livet ut. 

Varför skulle just du vara så speciell? 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-02 19:14:13 följande:

Varför skulle jag inte klara det att få det att hålla? Är bra mkt svårare att bli ihop än att hålla det. Jag vet vad som krävs i en relation och jag är redo att göra det och mer för att få den så bra som möjligt. Inte mitt fel att det är ovanligt att söka långsiktigt.

Jag ser inte ner på andra nej. Jag tror att jag skulle få det att hålla för kan kompromissa och vara ärlig. 

Jag skulle snarare säga att det är vanligt att söka långsiktigt. Jag tror att de flesta som går in i en relation gör det med målet att relationen skall hålla.
    Däremot är det nog få människor som är så naiva som du, som inte inser att man måste vara ihop ett tag för att se om man passar ihop.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?