anonym05swe skrev 2024-05-28 21:40:11 följande:
Det är inte särskilt lämpligt att bara direkt efter andra gången (när jag fick känslor för henne) direkt bjuda in henne och antyda att jag gillar henne för då kunde hon tro att jag är en sådan kille som enbart bryr mig om henne pga hennes utseende (vilket inte stämmer). Har skrivit med henne under ganska lång tid för att visa att jag bryr mig. Vill verkligen göra det till en relation helst.
Fast om jag hade gjort det för fort hade det varit icke-autentiskt.
Hur ska jag gällande hur hon tolkar det då? Vill inte bli sedd som en sämre människa av henne.
Varför hade det inge varit lämpligt? Du hade ju fått känslor redan då, var dina känslor olämpliga?
Å andra sidan tuggar du fortfarande om att du vill lära känna henne men ni skriver bara korta ytliga meddelanden en gång i veckan. Dessutom föll du redan andra gången ni träffades = du är attraherad men känner henne inte tillräckligt för att vara kär på riktigt.
Varför är det så svårt att erkänna? Inget fel eller fult, bara konstigt att du försöker måla upp er kärlekssaga när du inte känner henne alls.
OK, vet du
- vad hennes bästis i klassen heter?
- hur det gick på nationella proven?
- om hennes mormor och morfar lever?
- vad hennes favoritmat är?
- vilken den senaste filmen hon såg på bio var?
- vilken konsert som varit hennes häftigaste?
- om hon är allergisk mot nåt?
- vad hennes tränare heter?
- om hon har husdjur?
- vad hon vill göra efter lumpen?
Hur många av dessa 10 saker kan du svaret på?
Hur många av dem kan du svaret på för att ni faktiskt pratat om det, inte vad du hört när ni hängt med flera på event?