• Anonym (Lugn)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-10-24 21:25:12 följande:
    Alltså enbart gått på dejt med en kvinna men gillar inte heller direkt att gå ut med folk heller ex.
    Läs om X fråga och försök att svara igen.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Hur?) skrev 2024-11-10 17:26:26 följande:
    eller vill du skriva i samma tråd november 2025 med? Och vara i samma sits som idag? Du har kommit ungefär noll % närmare din dröm på ett år..
    Han kommer att sitta här 2030 om vi fortsätter svara.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-10 19:04:41 följande:
    Tror du att han istället kommer bjuda ut tjejen om vi slutar svara?
    Nej. Tolkade du det så?
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-10 19:34:58 följande:
    Jag vet inte hur det ska tolkas så jag frågar. Det kan ju tolkas så med tanke på vad du svarade på. Att TS 2025 vara kvar i samma sits(inte kommit någonstans med tjejen) som idag och sitta kvar i den här tråden - om vi fortsätter svara kommer han vara kvar i tråden, är din kommentar på det. Det skulle ju kunna antyda att motsatsen inträffar om vi skulle sluta svara. Alltså att han inte är kvar i tråden och tagit sig ur den sitsen.
    Självklart kommer han inte att bjuda ut henne. Det kommer aldrig att ske. Men så länge vi svarar, så kommer han att skriva här.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-10 20:08:08 följande:
    men han kommer ju å andra sidan ha massor flickvänner genom livet
    Va? Tror du? Tror att han kommer att ha noll. Inget socialt liv, inga social skills. Hur skulle han få en flickvän?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-11-10 21:26:16 följande:
    Nej, jag kommer inte ha "flera". Jag kommer sikta på och kommer klara det med att ha en flickvän genom hela livet. Har sociala förmågor såklart. 
    Exakt, du kommer inte att ha flera. Du kommer inte att ha en enda. Om du inte ändrar dig förstås.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-11 20:01:30 följande:
    Varför skrev du det då?
    Skrivit vadå?

Jag skrev: "Tror att han kommer att ha noll."
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 13:13:27 följande:
    Skrivit att han kommer ha massor av flickvänner igenom livet
    Det måste ha varit väldigt länge sedan i så fall. Innan jag förstod hur han var.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 14:02:29 följande:
    Inlägg 68

vadå hur har var?
    Det inlägget är skrivet för ETT ÅR sedan. Jag kunde väl omöjligt veta att TS skulle vara i precis samma båt ett fucking år senare. Det hör inte till vanligheterna direkt.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 20:10:28 följande:
    men det där om långsiktig relation står ju redan i trådstarten 
    Jag skrev det innan jag fattade att han inte får tummen ur och är helt initiativlös. Jag trodde inte då att han skulle sitta ett år senare utan att ha kommit någonstans.

Vi släpper det här nu. Det är inte relevant för tråden. Andra fattar vad jag menar. Det räcker så.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 20:24:12 följande:
    Så vad trodde du att han menade med långsiktig relation? Att han vill ha en kvinna för seriöst förhållande och sen massa vänsterprassel genom livet?
    Som jag skrev: Vi släpper detta nu.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-12 20:54:35 följande:
    TS kommer aldrig att få något långsiktigt eftersom han i te vågar ge sig in "relationslotteriet". För att få det långsiktiga måste man våga chansa, ibland har man tur och får högsta vinsten direkt, ibland måste man köpa fler lotter. Problemet är att TS anser att om man lägger ner relationen efter en kort tid så var man inte ute efter något långsiktigt utan det är "modern dejtning där man hoppar från relation till relation". TS har hittat problem med alla lösningar som presenterats för honom och tycker att han "visat respekt" för henne genom att inte på något vis visa eller säga att han är intresserad av henne som mer än en vän. Allt är "komplicerat" och "det är inte då enkelt". 

Men, om TS inte tar något initiativ så kommer han aldrig att ens ha chansen på den långsiktiga relation han önskar. 

I början hade alla en förhoppning om att TS skulle våga ta kontakt med henne, eller vilken annan tjej som helst...  det var fel....
    Tack för att du orkar förklara. Solig
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (...) skrev 2024-11-14 15:31:14 följande:
    Har väl inte framkommit så mycket om det? Bara att han i tråden svarar konstigt och har konstiga resonemang
    Han hade inga kompisar som han träffade på fritiden under gymnasietiden (enda sociala var i skolan/organisationen). Förmodligen precis samma nu. Det säger väl ändå rätt mycket om hans sociala färdigheter. Förmodligen också därför han blev så besatt av tjejen. De "skreksjöng" tillsammans på en sammankomst, som han skrev mycket om. Det var nog det närmaste en tjej han kommit.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 20:54:48 följande:
    Har haft saker som kommit mellan emellan. Inte direkt så det är jag som ansvarar för saker bortom min kontroll som kommer fram. 
    Fast du hinner ju skriva här. Varför väljer du FL istället för att skriva till henne?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-11-15 21:14:04 följande:
    Jag ska skriva till henne 
    Jag frågade VARFÖR du väljer att skriva här och inte till henne. Det är ju uppenbarligen INTE tiden som är problemet. Så vad ÄR problemet?
  • Anonym (Lugn)
    felicityporter skrev 2024-11-18 18:01:07 följande:
    Va?!?! HUR?!?! Jag kände medkänsla med dig innan, men nu börjar jag faktiskt tro att du driver med oss. Hur i helvete skulle någon tolka dig som ytlig om du ger denne en komplimang för deras humor eller intelligens? HUR FÅR DU IHOP DETTA I DITT HUVUD?! 

Snälla säg att du skämtar!
    Men snälla, säg att DU skämtar! Tråden är 520 sidor och har pågått i ett år. Trodde du på riktigt att TS skulle bjuda ut henne nu?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 21:12:18 följande:
    Nej ingen av oss har. Är inte konstigt att inte vilja ta allt för stora risker hela tiden så fort också.
    Så fort??????
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?