• Anonym (Lugn)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Hej) skrev 2024-09-30 17:40:55 följande:
    Du inser att det inte är någon som går på dina ursäkter? 

Varför svarar du inte på hur det går på universitetet? Har du umgåtts med några? Lärt känna några nya människor? Varit social?
    För att han INTE lärt känna människor och för att han INTE varit social.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-03 11:19:39 följande:
    Herregud är inte direkt enkelt
    HERREGUD det är inte direkt svårt heller!
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-08 12:10:25 följande:
    Tror inte att stressa henne löser det heller
    Exakt! Bäst att ta det efter uni. Tidigast. Annars kanske hon misstolkar.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-16 15:55:58 följande:
    Hon har lumpen nu så det kommer ändras efter det men flera timmar vet jag just nu iaf. 

Jag drömmer om ett liv med en sambo som jag kan älska såklart men jag pluggar på en specifik ort där vi har tentor och föreläsningar osv och så är vi inte ihop nu heller. 

Jag vet inte, vill bara att det ska lösa sig men detta problem  har växt med tiden snarare än motsatsen. 
    Om du fortsätter i samma stil som nu, så kommer du aldrig att ha en sambo.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-18 12:46:55 följande:

Att skriva är att agera. 

Inte jag som styr hur hon tolkar saker

Inte som du skriver.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 15:11:49 följande:
    Fast det är ju det som är normen och jag har inte en aning vad för krav som skulle ställas på mig heller vid en dejt med henne. Vill verkligen stadga mig i en bra relation så fort som möjligt med rätt person (förhoppningsvis henne) liksom
    Om du inte klarar kraven som ställs på dig vid en dejt, är du inte redo att dejta.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 15:52:04 följande:
    Fast det är ju logistiska skäl som är den största orsaken till att jag inte bjudit in henne. Inte att jag är "omogen" då jag inte är omogen utan snarare mer mogen då jag inte vill stressa in i en relation.
    Stämmer inte. Du kunde ha planerat in en genemsam promenad i anslutning till era möten, men det gjorde du inte. Du har haft flera chanser, men du tog dem inte.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 17:16:48 följande:
    Nej, alla event har varit över dagen alternativt över flera dagar. Så stämmer inte.
    Eh ja? Så vad är problemet med det? Ni kunde ha tagit en promenad när det passade. Före eventet. Eller efter. Eller på en rast.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-10-21 17:48:45 följande:
    Eh ja? Så vad är problemet med det? Ni kunde ha tagit en promenad när det passade. Före eventet. Eller efter. Eller på en rast.
    Varför har du inte tagit en promenad med henne under eventen?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 19:45:18 följande:
    För eventen har varit tätt packade i schemat
    Före eventet? Efter eventet? Du hade kunnat ta henne på en picknick istället för att luncha/äta middag med de andra. Ni hade kunnat ta en promenad efter dagens slut. Du hade kunnat komma en dag tidigare, eller stannat en dag längre. Finns SÅ mycket du hade kunnat göra. Men nu sitter du här. Ensam i ny stad. Inga nya vänner. Precis samma som i gymnasiet. Ett år har gått. Inget har hänt. Förutom att du skriver och ställer frågor då och då.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?