Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Det är inte kört!
Låtit det gå? Inte direkt mitt fel att avståndet är långt och att hon inte antog hinten. Inte vetat jättelänge om lumpen heller. Som sagt hade jag helst redan gjort det och det går fortfarande att ses efter. Tror dock jag tyvärr kommer behöva hålla det öppet att eventuellt träffa någon annan.
Jag har redan ställt en massa frågor och fått frågor men normen är idag att man måste småprata snarare än att prata om de viktiga frågorna för en relation. Alltså vid en dejt är småprat en del av det.
De flesta är äldre än jag.
Hur menar du det? Exempel?
Nej, jag vill skaffa en livspartner först och främst. Inte bara göra annat för sakens skull. Har inte emot att vara tillsammans med någon äldre eller göra romantiska saker med någon äldre heller men vill inte göra det för sakens skull.
Vad pratar du om? På högskola och universitet finns tjejer i alla åldrar.
Du fokuserar på struntsaker och har bestämt på förhand hur du vill ha dem, fast de inte spelar någon roll långsiktigt. Du gör det svårare än det är. Dessutom blir det svårare och läskigare att bjuda ut någon ju längre du väntar, eftersom du då investerat mer tankar och fokus på henne. Det vill säga du blir alltmer oroad över att förlora henne.
Tänk inte så mycket. Bara gör. Passa dessutom på att knulla lite under tiden på universitetet. Du kommer ångra dig när du blir äldre om du inte gör det. Och om tjejen är nåt år äldre betyder det bara att hon själv kan mer och säkert kan lära dig nåt :).