• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Hur?) skrev 2024-11-12 20:33:13 följande:
    Moment 22. hur ska man lära känna någon på djupet utan att bjuda ut?
    finns ett bra ordspråk: utsidan ger insidan en chans, men insidan ger utsidan sin glans. tänkvärt.
    Jag är helt med dig på det men TS är nog inte lika lätt att övertyga 
  • Anonym (...)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-11-12 20:26:11 följande:
    Som jag skrev: Vi släpper detta nu.
    Fast det är ju relevant för tråden hur vi som svarar tolkar TS önskemål om långsiktig relation. Blir svårt att ha en diskussion om man inte är överens om begreppens innebörd
  • Anonym (...)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-12 20:54:35 följande:
    TS kommer aldrig att få något långsiktigt eftersom han i te vågar ge sig in "relationslotteriet". För att få det långsiktiga måste man våga chansa, ibland har man tur och får högsta vinsten direkt, ibland måste man köpa fler lotter. Problemet är att TS anser att om man lägger ner relationen efter en kort tid så var man inte ute efter något långsiktigt utan det är "modern dejtning där man hoppar från relation till relation". TS har hittat problem med alla lösningar som presenterats för honom och tycker att han "visat respekt" för henne genom att inte på något vis visa eller säga att han är intresserad av henne som mer än en vän. Allt är "komplicerat" och "det är inte då enkelt". 

Men, om TS inte tar något initiativ så kommer han aldrig att ens ha chansen på den långsiktiga relation han önskar. 

I början hade alla en förhoppning om att TS skulle våga ta kontakt med henne, eller vilken annan tjej som helst...  det var fel....
    Det här är inte svar på vad jag skrev. Mitt inlägg handlade om vad man anser att en långsiktig relation innebär
  • Anonym (...)
    Anonym (Poppe) skrev 2024-11-13 11:29:01 följande:
    Det är långsiktigt om man tänker på personen som någon man ska dela resten av livet med. Men i realiteten är det långtifrån alltid som det blir så.

Vi äldre vet att en artonåring sannolikt har flera olika kärleksrelationer framför sig.
    Man får se till individen i tråden och TS har väl varit ganska tydlig från början
  • Anonym (...)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-13 12:46:10 följande:
    Tydlig med vad? Vad han önskar ja. Vad han ska göra nej. 
    Ja precis, vad han önskar. Ha många flickvänner är inte det.
  • Anonym (...)
    Anonym (Hur?) skrev 2024-11-12 20:33:13 följande:
    Moment 22. hur ska man lära känna någon på djupet utan att bjuda ut?
    finns ett bra ordspråk: utsidan ger insidan en chans, men insidan ger utsidan sin glans. tänkvärt.
    Så vad betyder det, att TS är intresserad pga utseendet i det här läget?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 10:21:46 följande:

Ja och det är jobbigt att göra samtidigt som det också är jobbigt att avvisas. Har ingen annan plan heller om jag blir nobbad. 

Jag har bara upplevt motsatsen dvs bli nobbad och dylikt. 

Varför påtalar du att du har ingen annan plan om du blir nobbad? Som jag förstod dig tidigare så vill du inte alls ha någon backup så vad spelar det för roll att du inte har en annan plan? 
  • Anonym (...)
    Anonym (Poppe) skrev 2024-11-14 11:41:36 följande:
    Jag reagerade också på Felicitys berättelse. Det låter som att han hade kunnat åka dit för stalking ifall hon hade anmält honom...
    Vilken lag tänker du på då? Olaga förföljelse kräver mer än vad hon beskrev.
  • Anonym (...)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-14 15:20:44 följande:
    Och det är detta som är TS stora problem.  
    Har väl inte framkommit så mycket om det? Bara att han i tråden svarar konstigt och har konstiga resonemang
  • Anonym (...)
    felicityporter skrev 2024-11-14 19:04:54 följande:
    Stabila förhållanden sedan länge i 20-årsåldern? Nej, tror inte det hör till vanligheterna. Dina kompisar har nog bara haft ovanligt mycket tur. Förstår att ovissheten är superjobbig, men endast du kan ändra på den. Fråga så behöver du inte leva i ovisshet. Du kommer aldrig kunna bara hamna i en bra relation direkt om du själv inte tar det första steget vilket är att föreslå en träff.

Det där med att bara fråga 1-2 gånger är bullshit, det finns ingen manual till sånt. Som sagt får man använda sig av sina sociala färdigheter och kolla av hur tjejen reagerar när man frågar, vissa tjejer VILL att killen ska kämpa lite. Det beror på HUR man frågar.
    Vad för reaktioner läste han av hos dig som fick honom att förstå att han skulle bortse från ditt nej?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?