• Anonym (...)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-11-05 22:14:56 följande:
    Det jobbigaste är inte bara en potentiell avvisning utan även om det kanske läcker eller om hon dömer mig för det. Är så jobbigt med allt detta för jag faktiskt bryr mig om henne. Om jag velat hade jag bara försökt bli ihop ngn annan. 

Jo, jag försöker "släppa sargen" men är så otroligt jobbigt. Vill bara växa in i en bra relation med rätt person utan krångel och utan problem som förhoppningsvis är henne. Ogillar kraftigt hur modern dejtning är där folk bara hoppar från relation till relation. 
    Folk bryr sig inte om vem du gillar, och om ett, två, fem, tio år ännu mindre.

Men om det ändå är oacceptabelt för dig så får du ställa in dig på att förbli ensam.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:43:52 följande:
    Har redan sagt att jag ska bjuda in henne men vet inte hur fel det kan tolkas
    Så du ska alltså göra det även om det eventuellt kan tolkas fel?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:53:23 följande:
    Det är det jag velat göra rätt länge ja men vet inte hur vagt/konkret jag ska ska skriva det för att ska nå ut på rätt sätt. 
    Vilket innebär att du inte kommer göra det. För du kommer inte hitta ett sånt sätt som är tillräckligt bra för dig, vad vi än föreslår. Du kommer alltid ha invändningar.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 20:19:07 följande:
    Jo, jag kommer göra det men ni alla målar upp det som enkelt i princip. Vill verkligen prata med henne om det i lugn och ro. Nu känner jag bara en stress för det ska gå fel. 
    Nej det stämmer inte, jag har skrivit flera gånger nu att det är inte enkelt. Flera i tråden har skrivit att det är jobbigt för alla men man måste våga om det ska hända något. Men det går inte in, du bara fortsätter repetera ditt mantra om att det inte är enkelt.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 10:56:57 följande:

Hon kommer alltid veta om det dock speciellt om det inte går vägen. 

Nä, jag ska skriva med henne och förhoppningsvis få det gjort. 

Nej du vet inte vad hon kommer veta för alltid. Folk släpper saker och glömmer saker.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 21:16:55 följande:

Ja och det är det jag försökt med (ex genom att dma henne från början) och genom att prata med henne på event mycket. 

Fast jag har också ställt frågor osv. Försökt visa att jag bryr mig. Vet inte om en potentiell avvisning eller denna fruktansvärda väntan är det värsta.

Väntan på vad?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 22:21:45 följande:
    Den väntan som jag varit i rätt länge iom att jag inte kunnat träffa henne utan enbart kunnat skriva med henne (ja jag hade kanske kunnat bjuda ut henne men iom att hon är i militären är det mkt svårare)
    Du väntar alltså på att få träffa henne eller vad menar du att du väntar på?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 23:19:58 följande:
    Det är det jag hoppas på ja. Vill träffa henne, bara inte hunnit bjuda ut henne än. 
    Du har haft gott om tid att bjuda ut henne. Och har tid, du väntar ju påstår du. Utnyttja tiden medan du väntar. Nu hinner du
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 23:37:18 följande:

Gott om tid? Hon kan fortfarande tro att jag stressar fram det och nu är hon i militären.

Ja du väntar ju ändå nu, så du har tid medans du väntar.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 23:53:45 följande:

Herregud jag har inte uttryckt att jag är intresserad heller så konstig tolkning av situationen. 

Så skulle inte jag tolka det iom att vi pratat mycket och varit på eventen samt att jag inte uttryckt intresse heller. 

Hon kan tolka det fel, det kan spridas, jag vet inte vad mer som kan riskeras?

Du uttrycker ett intresse genom att ta initiativ till kontakt. Hon däremot gör ingenting åt saken att ni inte hörs av på flera veckor.

Vad mer kan riskeras, ja du kan riskera att hon blir ihop med någon annan istället? Men å andra sidan, då blir det ju ännu en faktor som du kan påstå inte är ditt fel, du kan inte hjälpa att någon annan bjöd ut henne etc, så det kanske är bra ändå.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?