Anonym (Poppe) skrev 2024-08-17 17:08:02 följande:
Även om man vill samma saker, efter några veckors dejtande, betyder inte det att man kommer att lyckas att hålla ihop. Så mycket saker kan hända längs vägen.
Bara en så enkel sak som att man med tiden ser fler och fler av den andras negativa sidor och inser att det inte är något man vill leva med. Eller att man utvecklas åt olika håll - särskilt vanligt när man är så unga som ni är.
Om man ständigt eftersträvar perfektion är man dömd att misslyckas. Det är bättre att vara lite förlåtande mot sig själv och tillåta sig att försöka saker som kanske inte kommer att funka.
Ja, det är jobbigt när saker går snett, men man tar sig igenom det. Livet blir inte förstört, bara annorlunda mot vad man hade tänkt sig.
Nej inte garanterat men det gör det enklare. Jag är hellre ihop med någon med en tydlig dröm samt plan för framtiden än någon som inte gör något.
Det är snarare motsatsen, ju mer man känner någon ju mer skulle jag gilla den tjejen i en relation antagligen.
Varför ska man eftersträva något dåligt? Självklart så är inte alla relationer perfekta men det gör det inte fel att sträva efter det.
Jo men samtidigt så är det otroligt jobbigt, senaste gången jag blev avvisad tog det 5 år innan jag föll för henne jag har känslor för i detta nu.