• Anonym (K)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-09-21 18:38:26 följande:
    Är inte direkt så enkelt. Vet inte heller vad som komma skall om detta inte går vägen. Vill hamna i en bra relation med den rätta personen. 
    Jo, precis så enkelt är det. 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-09-21 21:46:22 följande:
    Jo men vill bjuda ut henne irl av respekt för henne. 
    Du hittar på en massa strunt. Det är inte ett dugg mindre respektfullt att fråga i meddelande om när hon har permission och om hon har lust att träffas.
    Tvärtom.
    Det gör det lättare för henne att i lugn och ro tänka ut ett bra svar, än att få frågan irl.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-09-25 11:29:15 följande:

Är iaf enklare att prata och ses då.  

Nej, det är inte enklare att prata och ses efter lumpen. Det är på precis samma sätt då som nu. Inget kommer ändras om du inte gör något. 

1) Det är mer respektfullt att be om en träff via meddelande än irl.

2) Sluta säga att du stressar henne. Det är du som är stressad. Hon vet ingenting om allt du tänker, och den dagen du frågar henne är varken mer eller mindre stressande om det är idag eller om 2 år.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-09-25 23:41:03 följande:

För jag trodde jag skulle bjuda ut henne då men hann inte, har dock skrivit med henne. Bland annat så sent som idag skrev jag med henne. 

Ja, men det var inget särskilt. Handlade bara om jag skulle bli ihop med en av dem men det har inte hänt iaf eller ens fått känslor så det är inget särskilt.

Hann inte??
    På tre helger hade de inte två minuter att skicka iväg ett meddelande om hon är intresserad av att träffas nästa permission??
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-09-28 18:56:12 följande:
    Fast vad ska jag göra med avståndet osv. 
    Det har du sagt att du löser.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-10-01 08:31:35 följande:
    Ex hur hon skulle tolka det. Vill avslöja det senare att jag gillar henne men inte så hon direkt vet att jag gillar henne innan jag träffat henne kanske 7-8 gånger
    Du kommer aldrig kunna träffa henne om du inte frågar henne om ni kan träffas.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-10-01 20:23:22 följande:
    Ja 

Skrev om det i tråden här, med en annan kvinna som jag skrev på en dejtingapp men inget hände. Modern dejtning är så tråkig tyvärr och inte direkt relationsskapande. 

Vill dock dejta hon jag gillar om det går. 
    Ah, du menar dejten för typ ett år sedan. När du samtidigt hävdade att du var 100% trogen tjejen du aldrig vågar bjuda ut.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-10-18 12:46:55 följande:

Att skriva är att agera. 

Inte jag som styr hur hon tolkar saker

Att börja skriva var att agera, men det räknas inte längre.
    Genom att bara fortsätta på samma sätt agerar du inte just nu. Det krävs något nytt för att något nytt skall hända.

Du gick upp en trappa till våning 1, men vill du till våning 3 kan du inte stå kvar och säga att du minsann redan gått i trappor.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 13:48:09 följande:
    Ja och jag vill träffa henne likt i ursprungsinlägget. 
    Det är bara du själv som hindrar dig från att fråga henne om ni kan träffas.
    Det är bara su själv som kan se till att något händer.

Sitter du och väntar på yttre omständigheter som skall göra så hon faller ner i famnen på dig kan du anse dig livslångt singel.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:43:52 följande:
    Har redan sagt att jag ska bjuda in henne men vet inte hur fel det kan tolkas
    Äh, ingen orkar bry sig längre. Det har gått ett år. Gör vad du vill.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 10:53:55 följande:
    Alltså har redan ställt frågor om sådant man kan fråga om på ex en första dejt om intressen osv m.m. Andra mer djupa frågor känns fel att skriva via sociala medier och inte prata om på riktigt med henne. 
    Du måste välja.
    Antingen lär du känna henne bättre/på djupet innan du träffar henne, eller så måste du få till en träff nu (för länge sedan) då inget kommer vara annorlunda om ett halvår.

Ditt val. Ditt liv.
  • Anonym (K)

Så länge du inte gör något nytt kommer inget nytt att hända.

• Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 17:27:03 följande:
    Du svarade inte på det jag frågade, du skrev hur han var. (5072) Vad menar du med det? Hur var han?
    Har du inte noterat hur ts är? Att han är helt oförmögen att ta till sig något i en diskussion, han klarar inte att se sin del i detta, han skyller ifrån sig på diverse omständigheter och tar sig inte en millimeter framåt. Helt orealistiska tankar kring relationer och dejting...
  • Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2024-11-12 19:32:08 följande:
    (Lugn) skrev om många flickvänner 
    Ja? Innan (Lugn) förstått hur TS är.
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-11-18 19:49:17 följande:
    Sade inte att det enbart kan vara ytligt pga att det kan riskeras tro att jag är intresserad pga utseende (som inte stämmer) men också att hon kan tro att jag gillar henne redan nu (ja, det gör jag) men vill skriva mer innan såklart.
    Ni har skrivit till varandra ett år.
    Du vill inte träffa henne innan ni känner varandra bättre.
    Du vill inte komma närmare henne eller riskera att hon tror att du gillar henne innan ni känner varandra bättre.
    Du vill inte lära känna henne djupare via dm innan ni träffats lite mer.
    ...
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?