Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Hur närmar man sig en potentiell partner och vad gör man när man träffas enligt ditt sätt att dejta, och hur funkar det i modern dejting?
Vet inte, är ett såååå tufft läge. Det var inte detta jag förväntade mig när jag gick med i förbundet direkt.
Jag vill göra det men är rädd att hon ska tolka saker fel. Vill känna henne på djupet på riktigt men känns fel att ta via text snarare än face 2 face.
Nej, jag ska försöka göra innan det såklart men är svårt. Var inte direkt så jag för flera månader sedan direkt kunde förutspå detta.
Jag sätter den jag dejtar i första taget och jag söker inte bekräftelse direkt som inte är normen idag.
Man växer in i ett förhållande efter att ha gjort roliga, inte tråkiga saker tillsammans som faktiskt stärker och inte stjälper relationer. Djupa konversationer och samtal om allt mellan himmel och jord är även en viktig del. I dagens moderna dejtning sker det snarare genom att man måste göra tråkiga saker och absolut inte göra något som överhuvudtaget är djupt eller känslofyllt.
Är det inte normen? När jag hör om folk som vill ha partner har jag hört folk säga liknande saker som att de är ute efter att få komplimanger och dylikt på diverse sociala medier.
För det är relevant i sammanhanget. Roliga saker är att göra saker som båda tycker är roligt och tråkigt är saker som är inom normen som man nästa är tvingad till att göra för att ens träffa någon överhuvudtaget och andra saker som inte ens stärker relationen.
För det är enklare att prata i timmar än skriva i timmar.
Enligt normen, man förväntas göra saker som inte ens är nödvändigt för en god relation i modern dejtning.
.
Det menas ex att man förväntas äta ute (vilket är normen i dejtning) som det största exemplet men även som att prata om helt basic frågor som saknar relevans för en stark relation.
Att gå ut och äta är vanligt i dejting, inte just modern dejting.
Om du skulle åka till henne för att träffas, hur skulle du då föredra att göra med mat, äta på nåt trevligt ställe med henne eller ta en snabb burgare själv?
För övrigt brukar det ofta vara mat OCH en aktivitet, nåt för båda.
Men vad skulle du vilja göra om ni träffades?
OK, men det är precis det du gör, pratar med henne om helt irrelvanta och basic saker. Varför gör du så?
Har du hört talas om hora/madonna-komplex TS?