anonym05swe skrev 2024-06-02 19:08:57 följande:
Fast det är det jag söker efter. Ett livslångt förhållande, snarare än kaos med flera stycken korta är verkligen så mycket bättre.
Jag skulle kunna hantera en relation så bra ja såvida inget oväntat som är oundvikligt ex och som inte går att motarbeta sker eller annat som gör att man måste göra slut. Jag tror dock att såvida inget av det sker skulle jag klara det bra.
Jag sätter inte mig själv i första taget för en relation.
Varför är du så svart-vit? Varför är det livslångt förhållande eller kaosförhållande? Finns inte fina förhållanden som tar slut efter två år därför att man som ung ville flytta till olika städer t ex? En vill utomlands och den andre stanna kvar hemma? Det kan drabba dig likaväl som någon annan, du har inte en aning om vilka tankar och drömmar man kan få efter ett par års studier.
Den du skriver om som ska göra lumpen kanske upptäcker att hon vill fortsätta inom det militära och flyttar upp till Norrland vilket gör att förhållandet inte är möjligt att hålla kvar vid, dvs båda har gjort det ni kunde men livet kom emellan.
Det är så sanslöst naivt att tro att du sitter på all kunskap och att du minsann inte kommer ha kortare förhållanden, bara för att du är villig att kompromissa så innebär inte det att hon är det. Hon kanske blir gravid och gör abort och du inte kan hantera det? Du kanske blir utbränd på universitetet och hon vill leva livet och festa.
Vet hon om att du inte har vänner som du umgås med på riktigt? Det är en ganska viktig detalj som många ser som oattraktivt eftersom allt umgänge hänger på henne och hennes vänner.