Inlägg från: Anonym (Tjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejen)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Tjejer eller väl alla gillar ett tydligt intresse. Det är attraktivt, att någon är intresserad av en och inte hymlar med det. Sen kanske hon inte ser på dig på det sättet, men frågar du i klarspråk om en dejt så får du ett svar. Jag respekterar dom som har gjort det med mig även om jag inte har varit intresserad tillbaka, dom har tagit chansen, inga problem att umgås efter det. Vad jag inte har gillat är när killar har visat att dom varit intresserade men inte har vågat vara öppna med det. Tagit kompisspåret med luncher som varit mer som dejter men ändå inte t ex. Bjudit hem nån på middag men som inte vågat svara när jag ställt mig lite för nära etc. Då försvinner mitt eventuella intresse, guts är hett. Om man tänker sig i ett förhållande sen så vill man inte ha en sillmjölke. Sorry om det låter hårt men för att vinna behöver man våga. Övertänk inte mer, bara gör det.

• Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-04-16 08:10:16 följande:
    Jag ska försöka bjuda ut henne snart. Är dock så orolig för vissa saker. Vet inte om jag ska bryta kontakten eller fortsätta vara vän med henne om hon avvisar mig liksom exempelvis. 

Så jobbigt läge när man aldrig haft ett förhållande innan och försöka navigera till ett. 
    Stegen mellan en dejt, att dejta nån regelbundet till ett förhållande är rättså många. Har dejtat folk i halvår utan att förhållande blivit aktuellt. En dejt är ingen big deal.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-04-16 08:42:44 följande:
    Nej fast om man dejtar finns det ändå förväntningar på den man dejtar. Jag har ingen aning om vad hon skulle förvänta sig av mig exakt om vi dejtar. 
    Det är olika vad folk förväntar sig, det är spännande att se hur sånt utvecklar sig imo. Se det så istället, med förväntan om ni båda skulle gilla varandra efter en första dejt. Släpp det där att det skulle vara jobbigt när hon och andra förstår att du gillar henne, vi människor funkar så, vi gillar vissa :)
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-04-16 16:24:59 följande:

Så jag ska alltså vara öppen för andra om mitt intresse för henne och så och om vi dejtar? 

Jag skulle hellre vilja göra sånt offentligt om vi blir ihop liksom. 

Ja? Det skulle väl inte vara en statshemlighet liksom om ni träffas eller dejtar.

Varför vill du bara att det är ett förhållande andra ska få reda på? Det är en ovanlig distinktion för mig.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-04-24 13:00:55 följande:
    Jag vet att det måste ske förr eller senare men vill lära känna henne bättre först. 

Jo, jag skulle våga att ha en relation. Skulle älska att ha någon jag aktivt kan älska och vara själv med. Nej jag trivs inte med att "vara kär på avstånd" då det inte helt stämmer. Är dock som sagt jobbigt att göra jobbiga saker speciellt när man aldrig haft tjej. 
    Riv bara av plåstret, det är egentligen ingen stor grej. Med några relationer under bältet så lär man sig, är bara att börja någonstans.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-12 22:47:51 följande:
    För med modern dejtning är det normen att man måste bjuda in personer på saker som inte ens är särskilt roliga. 
    Föreslå något du tycker är roligt då och som du tror att hon skulle gilla med. Vad skulle vara din drömdejt med henne?
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-12 23:11:27 följande:
    Göra något hon gillar ex se något vi båda gillar eller göra något aktivt. 
    Kör på det då. Finns inga regler mer än att båda ska ha en bra stund tillsammans. 
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-13 08:34:51 följande:
    Vill känna henne bättre innan jag bjuder ut henne
    Varför då?
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-16 23:07:29 följande:

Hon pratar dock först och dubbelskriver också ibland. Dessutom föväntas killar skriva och ta kommandot. Jag tror fortsatt att det är möjligt just för att jag haft aktiv kontakt. Om jag inte hade skrivit med henne överhuvudtaget hade det varit skillnad.

Nej, hon avbokade inte. Hon sade sedan tidigare att var svårt att fixa då hon pratade om att hon var rätt upptagen (hon tävlar elit i en sport)

Så jag ska vara mer romantisk i allmänhet för henne? 

Vill verkligen träffa henne själv

Vad är att dubbelskriva? Nej, är tjejer intresserade så är dom på och snabbt med. Finns inga förväntningar att killar är dom som ska driva allt.

Ja, visa ditt intresse. Då får du veta om något av det här är möjligt ens. Det är en styrka att visa vad man vill, dom som försöker spela oberörda skiter man i.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-29 14:58:36 följande:

I en relation skulle det som du tycker inte vara något problem för då behöver man inte oroa sig direkt. 

En relation är mkt svårare än att bli tillsammans med någon, den första biten är riktigt enkel. När man väl är där är när dom riktiga utmaningarna börjar och med starkare känslor så är insatsen mkt högre, då kan man börja oroa sig om man har den läggningen :)
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-30 08:12:59 följande:
    Nä jag hade klarat  en relation helt utan problem, även med väldigt starka känslor. Är inte riktigt enkelt att bli ihop med någon. 

Jag skulle verkligen vilja skaffa tjej och om det inte går vägen med hon jag gillar nu så vet jag inte vem jag ska försöka med. Vill som sagt hamna i en lång och kärleksfull relation.
    Du har inte en susning vad en relation innebär, hur kommer du fram till slutsatsen att du är bra på något du aldrig har gjort? Bli ihop med någon är oerhört enkelt i jämförelse. Var ju inte själv ett proffs på det i 14-årsåldern med första pojkvännen men man lär sig. Att du öppnar ditt sinne för den tanken kommer att underlätta för dig i framtiden.

Du vill ha en relation men verkar inte se det som att det är en viss person du vill ha en med. Det är verkligen ovanligt imo. Men men...
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 13:16:05 följande:

Jag ska göra det. 

Nej, jag är mogen för en relation. Är nog ganska många som håller med mig att det inte direkt är jättenkelt att bli ihop heller. Tror det finns en del folk som också bara vill vara i en stabil, lång och kärleksfull relation. Är dock hellre i denna situation än att gå från relation till relation hela tiden också. 

Jag har skrivit det tidigare men jag tycker att det tål att upprepas: att bli tillsammans är superlätt jämfört med att bibehålla en bra relation. Helt olika utmaningar. Man lär sig hela tiden i olika relationer, man blir bättre med tiden. Att vara bra är inte helt givet i den första relationen eftersom man saknar erfarenhet. Så bara kör och se hur det går, man behöver göra för att bli bra på saker.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 16:52:30 följande:

Hur och varför skulle det vara mycket enklare? Jag har aldrig haft tjej alls. 

Ja, självklart utvecklas man i relationer, samtidigt så vill jag helst bara vara i en relation så långt det går. 

För att bli tillsammans med någon är bara ett litet första steg. Att kunna kommunicera och bibehålla kärleken är en utmaning. Man ser inte tydligt vem en person är innan man spenderar mkt tid tillsammans i vardagens alla skeenden, i roliga stunder och jobbiga, sånt som livet innehåller. I början visar alla sin bästa sida, efterhand ser man den verkliga personen. Den kan skilja sig rätt mkt från det man ser innan man ens har en första dejt, det publika jaget är ngt annat än hemma t ex.

Du som inte haft en relation vet inte hur mkt man bör och oftast utvecklas i olika relationer under livets gång. En enda relation är det inte många som har nuförtiden, man är inte samma person alls vid t ex 18 som vid 40. Att man skulle råka utvecklas åt samma håll är inte så vanligt, man har inte samma smak vid dom olika åldrarna.
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 19:22:17 följande:

Litet? Det är rätt svårt att skaffa partner. Är inte direkt något som bör vara lättvindigt. Jag hade nog inte haft svårt att kommunicera i en relation. Jag vill verkligen göra allt i en relation som du beskriver samtidigt som man gör allt för att ha maximalt med kärlek. 

Jag har läst psykologi så jag vet om det nu nämner rörande jaget osv men jag skulle säga att jag varit så som jag brukar mot hon jag gillar när vi ses. Alla anpassar sig lite men jag anpassar inte direkt mitt språk eller dylikt för henne utan är autentisk när jag pratar och skriver med henne.

Självklart utvecklas man men jag vill helst göra det med en person genom en relation snarare än att gå från partner till partner. Jag skulle älska att vara i en relation tills så länge som möjligt.

Det är olika svårt för olika människor. Och det beror på vad du menar med svårt, jag menar att det är ännu svårare att få en relation att vara bra i längden.

Det är ju bra att du är autentisk när du pratar med henne. Jag menar dock att den person man tror att någon är i början blir ändå något annat 2 år senare. Man har en föreställning om vem någon är, den är inte exakt och korrekt.

Saker och ting blir sällan alls som man har planerat, blir och håller sig en relation så att den är bra så varför inte fortsätta den. Dom som går från relation till relation har ofta någon slags issues eller så tycker man bäst om förälskelsefasen och inte realiteten. Kan vara otroligt svårt att se vem någon är med innan man känner dom väl.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-08-30 08:22:13 följande:
    Fast det kommer du ju inte att göra, för det kommer att vara lika komplext då. Känner du inte dig själv?
    Eller så tar ts språnget :) Man vet aldrig...

Kom igen ts, just do it!
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?