anonym05swe skrev 2024-01-10 19:38:00 följande:
Så du tycker jag borde bjuda in henne redan nu till något genom att låtsas hitta på något? Då är väl jag inte ärlig för henne?
Eller borde jag inte snarare komma med små tecken på att jag gillar henne flera gånger i DM och sen göra något? Vill inre heller framstå som ytlig för henne då jag verkligen gillar och bryr mig om henne på riktigt. Borde jag typ bjuda in henne på min studentbal?
Jag försöker igen:
Du är i hennes stad i ett helt annat (påhittat) ärende: När du ändå är där så tänker du att det vore väl kul att ta en fika med henne, det är ju roligare med sällskap än att fika ensam. Om hon har tid och lust. Helt opretentiöst, det här kan man göra med en gammal skolkamrat, en jobbarkompis, brorsan till ett ex, ja vem som helst. Det betyder inte självklart att man är intresserad, men det kan ju definitivt vara ett tecken på det. Sedan får man ju se hur fikan utvecklar sig - är det bara vänskapsvibbar så lägger man ribban där och låtsas som det var avsikten hela tiden, verkar det vara mer så spinner man vidare på det.
Och varför skulle en fika vara ytlig? Att träffas, prata, lära känna varandra...
Något liknande har faktiskt hänt mig. Jag var inte romatiskt intresserad men när hon väl avslöjade planen efteråt så tyckte jag det var jättegulligt gjort. Det finns gått om kvinnor i tråden som kan berätta hur de skulle uppfatta denna lilla "lögn" för att få till ett möte. Jag misstänker att det är fler som skulle tycka att det är en liten söt anekdot om hur man träffades.
Jag inser hur gammal jag är nu, för jag har faktiskt också blivit bjuden på studentbal av en tjej jag bara träffat på en studentfest några veckor innan, och pratat lite med där. Precis som du och den där tjejen. Det fanns ju noll tvekan då, det var självklart att hon var intresserad annars hade hon inte bjudit mig på något så stort som en studentbal.
Dina idéer om studentbal eller att bjuda ut på dejt efter ert event kommer definitivt att avslöja att du är intresserad. Det går inte att tolka på annat sätt.
Min lilla plan avslöjar dig inte, iaf inte fullständigt. Går det åt h-e kan du låtsas som om det inte fanns ett sådant intresse utan att det blir uppenbart.