Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Fast Casa, kvinnor blir inte alls uteslutande intresserade av män de beundrar, inte på det sättet.
Fast Casa, kvinnor blir inte alls uteslutande intresserade av män de beundrar, inte på det sättet.
Hade inte kontaktat henne innan
TS, om du har de svårigheter jag tror att du har, har du svårt att läsa mellan raderna samt att se andras perspektiv. Du utgår från hur du tycker att det borde vara. Du vill ha klara och tydliga besked.
Du förstod först inte att tjejen i föreningen fattade att du gillar henne, för du skrev inte det rent ut. Alltså missar du det som sägs mellan raderna, eller förstår inte att man inte måste säga eller skriva saker rakt ut för att de ska vara uppenbara.
Du svamlar om någon relationscoach som tycker att man tidigt ska diskutera framtidsplaner och gränser. Du diskuterar väldigt teoretiskt, men verkar inte ha en susning om vad du pratar om.
Det är inte så dejting eller parbildning fungerar. Detta är ditt stora problem. Ibland skulle visserligen alla må bra av att vara lite mer raka och inte linda in saker. Går det för långt kan det leda till onödiga missförstånd.
Men faktum kvarstår. Det funkar inte enligt dina önskemål eller sätt att kommunicera heller. Då känns det snarare väldigt konstigt och onaturligt för många.
Lyckad parbildning handlar inledningsvis om ömsesidig attraktion, att flörta, att uppvakta varandra, men också att känna av stämningen. Inte att följa en viss mall enligt formulär 1 A.
Är båda fortsatt intresserade kan det bli mer seriöst, men först då. Ju fortare du förstår detta, och övar på det, desto lättare kommer det att bli för dig i framtiden.
Ändå är du aktiv på dejtingsidor och träffar andra.
Svårt att få ihop.
Fast nu vill du inte att andra ska få veta vem du gillar, och du vågar inte vara sårbar mot henne (du ältar ju hela tiden om att hon inte ska få reda på att du gillar henne). Du vill vara lojal, men dejtar ändå andra.
Så du lever inte så som du skriver att du gör. Du har en bild av hur du tror du är, men sedan gör du på ett helt annat sätt.
Varför ska någon här ta det du skriver på allvar, när du gång på visar att du inte är att lita på?