Inlägg från: Anonym (barnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnet)

Behöver tips och råd! Skulder.

Anonym (Panik!!!) skrev 2023-11-20 13:26:24 följande:

Ja det är möjligt! Har sagt det själv. Men för mig som vill framåt är det så frustrerande att ha han hemma och tycker synd om mig. 

Jag bad han söka om hjälp men då säger han ? det har vi inte råd med? i protest .
    För att han inte vill. 

Nu är det så att det finns bara två val:

Antingen är man frisk och då söker man jobb.

Eller så är man sjuk, fysiskt eller psykiskt, och då söker man vård.

Gör man ingetdera åker man ut. Du måste säga upp honom om han inte bokar tid hos vården idag. Han har 3 månader på sig att flytta från att du gör det och se till att ha vittnen då du meddelar, gör det gärna skriftligt.
    -

Min mamma förstörde sitt liv och sin ekonomi på att försörja en slarver till man i 30 år, och det finns ingen anledning att du ska göra något lika dumt.

Det finns ingen bättre dag att börja göra rätt mot sig själv och sina barn på, än idag.
  • Anonym (barnet)
    Anonym (Panik!!!) skrev 2023-11-20 14:54:25 följande:

Dagens bästa! Tack!
    Jag är din mamma just nu. Han fick liksom en anmärkning av ett POSTKODSLOTTERIET  på 200 för att han hade glömt att han sa ja på en telefon förra julen. Blir matt! 

Jag ångrar att jag inte sagt detta till några av mina vänner. Det var skönt att berätta, lever som i en hemlighet . Min familj vet inte ens. 

När min styvfar dog hittade vi en halvmeter papper från KF gömda i en garderob, bland annat en skuld som var 27 år gammal som mamma t.o.m. gett honom pengar till att betala. Det hade han inte (heller) gjort.

Dessa personer är troligen sjuka, de kan inte handla rätt. Men den som är förälder och fungerar ska inte välja att gå under ihop med dem och sabba sina barns uppväxt för det. 
Svar på tråden Behöver tips och råd! Skulder.