Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

Behöver råd!! vad ska jag göra?!

Anonym (Kluven man) skrev 2023-11-05 09:38:48 följande:
    Behöver råd!! vad ska jag göra?!
    Tjena! Vet knappt var jag ska börja.. jag är en man i 30års åldern, bor med min sambo som är något år yngre än mig och utöver detta problemet som jag känner är hon en fantastisk person.

Mitt bekymmer kring allt är att hennes intresse för närhet och sex är väldigt lågt medans mitt är betydligt högre, hon tar sällan/aldrig initiativ till närhet/sex. Hon säger själv när jag frågat henne kring detta att hon är sån som person att det sitter i hennes personlighet och att hon hellre ser att jag ska tar stegen. Problemet är att när jag tar dessa steg vid sex så blir jag ofta avvisad vilket tär på mig enormt. Jag vill inte känna att jag tjatar eller påtvingar något såklart. Men samtidigt så tär det på mig att bli avvisa mer eller mindre konstant. 

Jag har tagit upp detta jag känner inför henne ett flertal gånger, vi har kommit fram till att vi har våra olika behov och att vi behöver mötas på något sätt för att få det att fungera men längre i diskussionerna kommer vi inte för hon blir ledsen vilket gör mig ledsen också och känner att hon inte kan ändra på det alls, medans jag känner att jag kan sänka min nivå och ha det mer sällan fast att det går "emot" mig.

Försöker vara en så förstående pojkvän jag bara kan i allt, hon betyder oerhört mycket för mig och har själv ställt mig frågan om det är värt att kanske ändå fortsätta trots detta som tär på mig men är kluven, eftersom jag själv anser att närheten/sex är en av många viktiga delar i bra förhållande.

Vad tänker ni? Hur ska jag göra? Finns det något jag kan säga, ska jag bara acceptera faktum om jag vill vara med henne eller finns det något sätt man kan göra för att mötas upp på det planet utan att det blir tjatsex? 

Du kan inte ändra på henne, hon måste vilja själv. Som jag ser det så har du två val, acceptera eller lämna. 

Risken med att stanna är att du blir bitter, och er relation ändå tar slut. Risken med att lämna är att du inte hittar någon annan som uppfyller dina krav. 

Har ni testat familjerådgivning eller en sexolog? Har du berättat för henne att du funderar på om detta kommer att hålla?

Svar på tråden Behöver råd!! vad ska jag göra?!