Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Lite komplimanger från killen; skapar osäkerhet

Kanske faktiskt fokusera på det som är bra i ert förhållande och börja se det på ett litet annat sätt.  Ibland är det agerandet som kan vara en fantastisk komplimang.  Hur är han i övrigt som person? Vad gör han som får dig att älska honom?  Är han omtänksam? Omhändertagande?  

Du kanske har fokus på fel saker . Komplimanger är inte bara kommentarer om utseendet utan även fina gester och kärleksfulla ord. Att kalla dig älskling och ge dig en mugg kaffe är en komplimang tex. 

Se sammanhanget och sambandet. 

För komplimanger i bara ord är lömska för att alla kan säga att nån är smart och vacker men att verkligen mena det krävs också en handling som bevisar orden. 

Min exman var totalt värdelös på komplimanger om utseende och hopplös på romantik.  Men han visade sin kärlek och uppskattning i handling på ett sätt som inte kunde missförstås. Jag kände mig snygg , vacker och smart och tvivlade aldrig på det då allt han gjorde för mig just bevisade det.

• Fjäril kär
    Blåbärssaft skrev 2023-11-04 18:15:39 följande:
    Förstår hur du menar. Min förra kille var också värdelös på komplimanger men han fick mig ändå att känna mig fin, älskad och verkligen viktig. Precis som du säger gav han annat. Han hällde upp mjölk i kaffe, hjälpte mig om det var något jag behövde hjälp med, små saker som han gjorde för mig. Han köpte till och med blommor till mig någon gång om året (inget jag begär även om jag älskar blommor). Jag tänker så som en sund relation ska vara. Min nuvarande kille är det något annorlunda med. Jag känner mig inte särskilt viktig för honom. visst han gör då och då väldigt fina saker för mig. Tex bakade han bröd åt mig på min födelsedag till frukost. Jag blev superöverraskad och uppskattar det otroligt mycket. Väldigt fint av honom! Det var februari för 2 år sedan. Han har även gett mig en dejt i höstas som var helt drömmig ur mitt perspektiv. Jag blev så glad och kommer minnas dessa två gånger långt framöver. Ändå är det något som gör att jag inte känns viktig för honom. Kanske handlar det om en känsla om att han inte bryr sig? Jag har ju upplevt att han lite kör sitt eget race i vår relation. Det kanske hänger ihop. Kanske något i sättet hur vi är mot varandra i vardagen? Jag ska fundera. Tack för svar!
    Ja sätt dig ner och reflektera över hur ni har det och varför det ser ut så. Hur man behandlar varandra i vardagen är själva nyckeln till om komplimanger ska fungera.  
    Känner du att det skaver på olika områden kanske det är DET ni ska prata om istället för bristen på komplimanger,  för då är ju brist på komplimanger ett symptom på något annat... 
Svar på tråden Lite komplimanger från killen; skapar osäkerhet