• dansandegrodan

Plussa sent?

Hej! 
    Finns det folk här med erfarenhet av att plussa sent? Jag är nu på BIM +5 och tog precis ett test men det visade negativt. Tog ett test på BIM också med samma resultat. Jag brukar inte ha sen mens och känner mig så förvirrad till om den är det eller om det fortfarande finns en chans.

Plussade flera dagar innan BIM med mitt första barn. Jag upplever att jag har flera gravidsymptom, trött, smärtor i äggstockarna, hungrig, frusen, snuvig. 

Kan man ta ett testa tidigt test?

• Svar på tråden Plussa sent?
  • Silince

Är du säker på när du haft ÄL och att den skedde? Vissa gånger kan ju ÄL skjutas framåt för att kroppen inte lyckades släppa ett ägg och vissa månader så kan ÄL utebli helt. 

• dansandegrodan
    Silince skrev 2023-10-26 19:42:06 följande:

Är du säker på när du haft ÄL och att den skedde? Vissa gånger kan ju ÄL skjutas framåt för att kroppen inte lyckades släppa ett ägg och vissa månader så kan ÄL utebli helt. 

Jaa, jag tog ägglossningstester. Det var runt den 8-9 oktober.
  • Silince
    dansandegrodan skrev 2023-10-26 20:44:34 följande:
    Jaa, jag tog ägglossningstester. Det var runt den 8-9 oktober.
    Ägglossningstester ger dock ingen garanti för att ägglossningen sker. Det är bara om man tempar som man kan veta om man haft ägglossning. 
  • Daphodil

Aldrig plussat sent. Däremot varit med om att mensen varit sen, men till slut kom den ändå. Så jag tror tyvärr inte att du är gravid. Lycka till!

Svar på tråden Plussa sent?