Inlägg från: Parkblomman1 |Visa alla inlägg
  • Parkblomman1

Gravid med BF Juli ♡

Jag ska på ultraljud imorgon. Enligt mina beräkningar bör jag då vara 7+0. Tror ni att jag kommer att kunna se eller höra någo?

• Parkblomman1
    GuldKvinnan skrev 2023-12-06 08:14:55 följande:
    Ja det tror jag, förutsatt att de inte flyttar tillbaka dig X antal dagar. Håller tummarna, lycka till! :)
    Tack! Håller tummarna att det ser bra ut.
    Jag har inga barn sedan tidigare så allt är nytt för mig 😅
  • Parkblomman1
    presente skrev 2023-12-06 15:25:33 följande:

Hej allesammans, hittade precis hit. Beräknad 25/7 ska på ultraljud nästa onsdag 😆

Är det fler än mig som är jätte lösa i magen, är orolig över att jag ätit något dåligt men de kommer liksom och går. En dag är jag förstoppad och en dag lös. minns ej att ja hade så under förra graviditeten

Hej!

jag skulle säga att min mage varierar lite. Vissa dagar går jag inte på toaletten alls och gör nummer två medan vissa går jag flera gånger. När jag går flera gånger så är det väl något lösare än vanligt men det håller fortfarande sin fasta form så att säga?😅

men tycker att jag har läst någon gång att det nästan är lika vanligt att vara lös som hård men jag har tyvärr ingen källa på det:(

jag har bf 24 juli och är 6+6 enligt app. Ska på ultraljud imorgon, supernervös!
  • Parkblomman1
    Anonym (Hejhej) skrev 2023-12-06 20:21:13 följande:

Någon annan som har problem med finnar? Har fått så otroligt mycket finnar i ansiktet under senaste veckan. (Är i vecka 7+3) Ytligt kanske men får lite smått panik ändå. Någon som har något tips på hudvård? 

Nej jag har inte fått några problem med finnar. Men dina är troligtvis hormonella finnar och det är svårt att få bort med hudvård:/
  • Parkblomman1
    Anonym (Hejhej) skrev 2023-12-06 20:55:07 följande:

(parkblomman 1) Ja så är det ju förstås.. får väl bara acceptera det och köpa bättre foundation helt enkelt 😅

Haha ja jag tror det tyvärr:( hade mycket finnar till för ca 2 år sedan. Får betydligt mer när jag är stressad eller äter mycket ost..

har använt la roche posay ett bra tag och en ansiktsrengöring i form av mosse. Tvättar ansiktet högst en gång om dagen (har ej smink). Tvättade två gånger per dag förut och det gjorde att jag fick mer finnar.

fick typ tre finnar i samband med bim men har förvånansvärt nog inte fått några fler sedan dess.

men återigen så tror jag att dina är hormonella och att du snällt bara får vänta ut det❤️
  • Parkblomman1

Har nu varit på tidigt ultraljud. Barnmorskan trodde att jag fått MA så ska försöka få en tid hos gynekologen för att få det bekräftat :/

• Parkblomman1
    Anonym (Linda) skrev 2023-12-07 19:20:44 följande:

Jag ska på tidigt ultraljud på måndag. Är också väldigt nervös. Har fått lite bruna/rosa flytningar nu senaste dagarna. Alltså en extrem liten mängd på pappret när jag torkat mig så man har behövt verkligen att stirra för att ens märka det. Men det är klart att man blir orolig. Hoppas på det bästa för mig och alla er andra 💛

Det är vanligt med blödningar tidigt, du behöver nog inte vara orolig ❤️
  • Parkblomman1

Var på en second opinion idag där man kunde konstatera en tvillinggraviditet!! Haha jag som nojade över det tidigare!

hur som haver så kommer inte den som växt som den skulle fram till ca förra veckan att klara sig. Men vi ska avvakta en dryg vecka för att se om det händer något med den andra. Den andra är dock väldigt väldigt liten och man kunde bara skymta foster-/hinnsäck minns inte vilket.

• Parkblomman1
    Anonym (Fyran) skrev 2023-12-08 11:17:22 följande:

Men va märkligt men det finns ett foster som mår okej tror de med andra ord? 

jag håller tummarna att allt går bra! 

Man kunde inte se något embryo i den ?andra? nyfunna utan enbart att det var mörkare. Den stora första såg man hinnsäck, gulesäck och igår ett embryo men inte idag.

och väldigt olika i utvecklingen. Jag tror att den andra lilla slutade växa mycket tidigare än den ?första?. Jag har inte börjat blöda än så de vill inte göra något ingrepp innan vi vet om den andra lilla kommer att ta sig eller om den fortsatt är lika liten.
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-12-08 11:00:00 följande:
    wow!! Jag som fick 3+ samma vecka + dag som dig blir lite nojig ang tvillingar nu... 

men att det finns två! håller alla tummar och tår att den andra klarar sig fint ❤️
    Så sjukt verkligen! Framförallt när vi pratade om det för några veckor sedan. 😂
  • Parkblomman1
    cutepenguin skrev 2023-12-08 13:29:09 följande:

Haha nämen! 😍 

Sen är det ju tråkigt att den ena förmodligen inte klarar sig. Men vi håller alla tummar för att den andra kämpar på! ❤️ Vilken vecka är du i nu? 

Jättekonstigt verkligen! Som att försöka bli gravid inte var en tillräcklig berg-och dalbana😂

Enligt appar ska jag vara 7+1 idag. Den som upptäcktes igår beräknas ha slutat växa 5+6 dvs prick på dagen då min hunger lugnade ner sig.

den nya lilla kunde man än så länge enbart se hinnsäcken (tror jag att det var). så hur ?gammal? storleksmässigt kan den vara? Kanske innan mens eller precis efter? Vet faktiskt inte. Den måttades inte.

jag tror ju att det är som så att den nya lilla slutade växa för längesedan och att det är därför den är så outvecklad. Men läkaren ville som sagt vänta en vecka och kika igen utifall den skulle börja växa.
  • Parkblomman1
    j3nnyy skrev 2023-12-08 22:39:50 följande:
    Åh vad jag håller tummarna allt vad jag kan för er skull!!
    Tack! Jag tror tyvärr att den andra lilla slutade växa för längesedan och att det är därför man enbart ser en hinnsäck. Vore konstigt att de skiljer sig så mycket i utvecklingen annars. Men vem vet, vi kanske får ytterligare en chock på torsdag. Jag uppdaterar er efter besöket.

Jag känner att jag blir mitt normala jag mer och mer för varje dag. Och den extrema hungern jag kände fram till förra veckan är helt borta, vilket är otroligt skönt. Hela dagarna kretsade kring mat och en jobbig känsla i magsäcken. Så att jag nu har en normal vardag igen och är kapabel att göra annat än att äta och tänka på mat är faktiskt otroligt skönt. Gäller väl att vara glad för det lilla ❤️
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡