Hur hjälper man någon att inte bränna pengar??
Eftersom du har skapt systemet åt henne kan hon det inte ordentligt. Be henne skapa ett system där du stöttar isf att vara master mind och pengar som ska sparas går in i ett låst konto.
Eftersom du har skapt systemet åt henne kan hon det inte ordentligt. Be henne skapa ett system där du stöttar isf att vara master mind och pengar som ska sparas går in i ett låst konto.
FAAAAN, det sket sig TOTALT!!!!!!
Detta blir långt, förlåt....
Hennes sambo ringde idag och kunde inte tanka på bensinkortet, det visade sig när hon skulle betala den så har den av någon anledning inte blivit inlagd av misstag, men hon har kryssat över den som betald. Det var 6000 som hon inte betalade in, och nu är bensinkortet på 50.000 maxat.
Så hela hans lön går till hus/bilräkningar, och eftersom hennes akassa inte kickar igång har hon bara 12000 ut denna månaden, 2000 gick till veterinären för undersökning av katt, 2500 går till avlivning av katten, och hon har betalat in de 6000 på bensinen, så de har 1500 kvar till mat, till 25 NOVEMBER, om inte A-kassan betalas ut lite när den vill?
Jag FATTAR inte hur det kunde gå så snett, har sååååå förbaskat dåligt samvete nu för jag skulle HJÄLPA henne, men det blev så fel... Eller jo, JAG VET vart det gick fel:
Vi hade skapat massa sparkonton med öronmärkta pengar som BARA SKULLE GÅ TILL DET DE VAR ÄMNADE FÖR.
Hon har inte köpt någon julklapp så där skulle legat 5000:-, tomt.
Vi la 2000 på barnkonto och hon har köpt kläder för 67:-, så det borde ligga 1900kr där.
Vi la ytterligare 1500 huskonto/bilkonto.
9000 kr till mat som var tänkt att räcka och bli liiite buffert så småningom, de pengarna var slut 2 veckor innan det kommer in nya pengar.
Sedan 2000 på "swish/kontokort"-kontot som ALLTID skulle ligga där så att hon kunde handla först och sedan föra tillbaks från det kontot hon handlat från. (Typ betala 67 kr för barnkläder, ta 67 kr från barnkläder och föra tillbaks så att det alltid är 2000kr)
Hon hade även lite 1000-lappar kvar så hon kunde köpa saker som behövs under månaden som inte ingår i de andra kategorierna.
Men hon har tömt kontona på andra saker... Och hennes sambo är skitarg på mig, för jag hjälpt henne, han sa att "nu är det slut med att ***mitt namn** hjälper dig!!!!!!!!!"
Men JAG KAN JU INTE FÖRBJUDA HENNE ATT HANDLA, och de båda triggar varandra, köper han något då vill hon köpa typ... Jag kan bara RÅDA att hon inte ska köpa annat för pengarna än vad de är ämnade för, jag har MASSA gånger sagt att hon ska spara pengarna för hon vet inte när A-kassan kommer, min sambo bara skakar på huvudet åt situationen för han har hört mig säg det sååå många gånger...
Hon är förtvivlad, sambon jättearg och jag krossad....