Inlägg från: Anonym (Tröttnar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tröttnar)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (M) skrev 2023-10-14 17:21:46 följande:
    Jag brukar inte bli så sugen på att krama folk som kritiserar kvinnor eller män som grupp.
    Nej inte jag heller! Särskilt när de dagen efter startar tio nya trådar om hur kvinnor trycker ner män.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym skrev 2023-10-14 21:33:58 följande:
    Att tröttna är en sak. Men det betyder inte att man ska gå in i tråden och skriva
    Oj nu är det du igen  eller dylikt
    Man kan ju gå till en tråd man tycker är intressant istället
    Ok, fast det gjorde jag inte. Jag svarade på TS fråga.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 14:26:58 följande:
    Ja, varför svarar de hela tiden på hans inlägg om de nu är så trötta på honom?
    För att han och hans kumpan som eldar på honom att fortsätta älta, trots att han sagt själv att det är dåligt för hans hälsa, inte ska stå oemotsagda,.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 08:58:21 följande:
    Inte det som är problemet. Problemet är de som inte reflekterar över sitt eget beteende, som hycklar, som beter sig som rövhål, och anser de får säga vad som helst, men andra får inte säga samma till dom.
    Håller VERKLIGEN med dig om att de som inte reflekterar över sitt eget beteende, såsom ältande och kränkande, som är problemet. Kul att vi kunde enas där.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-17 19:06:08 följande:
    Har läst länge på forumet och har fått mer och mer klart för mig vilka som återkommer med nedsättande kommentarer. Bara det att forumet hade långt fler aktiva skribenter för 7-10 år sedan säger en del. "Misshagliga" personer har blivit "bortanmälda" från forumet, ett forum som borde vara till för alla att ventilera sina problem. Att en "viss ilska" pga det har väckts hos en del personer är inte ett dugg förvånande, snarare logiskt.

Att försöka jämna ut orättvisor kan därför inte vara fel, förutom hos de som gynnas av att de finns.
    För det första kan man inte bli "bortanmäld". Du har fått detta förklarat för dig flera gånger. För det andra är du inte direkt dålig på att trycka ner människor själv. Det kan man tydligt se i den här tråden där du ifrågasätter andras utseende i vanlig ordning.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 20:31:36 följande:
    Jo, det kan man. Jag har fått flera konton att tas bort efter anmälan av deras återkommande härjande i en av mina trådar. 
    Ja, själva kontot kan tas bort. men aldrig personen bakom kontot. Den kan komma tillbaka en minut sedan. Bara att fixa nytt konto. Draken gör till exempel så enligt honom själv. Sett det flera trådar att han kommer tillbaka och säger att han blivit avstängd så han fixat nytt.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 20:45:47 följande:
    Okej. I de fall jag tänker på så försvann personen med "särskilt sätt att kommunicera" och allt. Annars stämmer det. Det här är inte mitt första konto. Det första och det andra slängde jag själv. Det andra skapade jag enbart för att kunna skriva till en person som trodde att jag "tystats". Det tredje skulle jag fortfarande bli spärrad från hela sajten med om jag försökte logga in med det, då jag försökte två gånger eftersom det skrevs om mig i den här typen av tråd. Det här kontot blev jag utloggad med och tänkte att det inte var någon mening med att försöka logga in men sedan ville jag svara i en tråd och nu kan de ha ändrat policy eller något, jag vet inte varför jag får vara kvar med detta konto. 
    Där ser man. Man kan dock fortfarande inte blir "bortanmäld", vilket var min poäng.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 20:52:57 följande:
    Jag förstår vad du menar, men det har ändå effekt. Det behövde gå ganska långt innan jag masade mig iväg och skapade ännu ett konto efter att ha varit spärrad. Så visst kan man anmäla bort någon "misshaglig" genom att uppmärksamma personens regelöverträdelser. I mitt fall gissar jag att överträdelsen var att jag berättade om modereringen i kommentarer, och i de fall konton togs bort höll andra motiveringar till det uppenbarligen måttet. 
    Det är ju bra att det har effekt. Om man bryter mot reglerna så pass att man får sitt konto bortplockat har man inget på sajten att göra. Tror dock inte att det stoppar särskilt många.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 21:06:00 följande:
    Det kan väl diskuteras. Om man bryter mot reglerna eftersom någon annan bryter mot reglerna och man gärna vill att andra ska veta hur det var, samt inte vill vara på sajten på grund av hur man blivit behandlad så spelar det mindre roll. Men jag tror faktiskt inte att den tråden handlar om är här lika mycket som tidigare. Hans belackare är dock lika sugna på att vattna sitt  till "saklig kritik" förklädda hat som någonsin. Men jag tror att någon av dem fått syn på sig själv eller har skaffat kille eller nåt.
    Om man bryter mot FL:s regler ska de självklart plocka bort en, oavsett vilken regel det gäller. Vi har alla samma regler att förhålla oss till.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 21:22:56 följande:
    Vad som driver Inte_alltid_samma är att det finns användare som antingen balanserar på gränsen eller överträder gränsen, som i mitt fall, och ändå får vara kvar hur många gånger man än anmäler forumets motsvarighet till förtal och uthängning. Det är inte ens något att diskutera, det är bara så. Men skillnaden mellan Inte_alltid_samma och mig är att han kämpar för rättvisa medan jag har insett att enda sättet för forumet att vända är att fler trevliga användare med andra intressen än draken återvänder, och då rekommenderar jag de som bryr sig om forumet att faktiskt svara trevligt i trådar. Jag har själv gjort det anonymt dessa dagar. Känns alltid lika skönt med normal, frisk kontakt när den/de användare som varit efter mig inte kan hitta mig. Känns också skönt att veta att Inte_alltid_samma lever. Alla som var utsatta är således kvar i någon form. Men jag vill ju härifrån, det är inte min uppgift att skriva här efter vad som hände mig. Fel plats. Flashback finns som sagt och passar bättre. Mindre manipulation och mycket mindre trams. 
    Han tycker sig kämpa för rättvisa. Personligen tycker jag inte alls att det är vad han gör.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 22:15:04 följande:
    Nej, och därför önskar jag honom att han också kunde släppa den här platsen för gott. Men det är mycket lugnare även för honom, så ni kanske får tillbaka forumet som ni har berättat att det var förr. På ett sätt är det skönt att aldrig ha upplevt det trevliga och välfungerande forum jag hört talas om. Jag hade säkert också saknat det om jag hade varit en av dem som varit med om det. 
    Vilka "ni" pratar du om? Jag är en enskild medlem med mina egna åsikter i olika frågor. Jag har varit med på forumet sedan i somras, så har inte heller något att jämföra med, så förstår inte varför du drar upp saker som inte rör mig i vår diskussion.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 22:32:36 följande:
    Okej, intressant att du ändå har tydliga uppfattningar eftersom det blev så lugnt på forumet från och med mitten av juli. Jag var själv inte här så mycket under sommaren efter att jag slängde mitt konto. Det är flera som eftersökt nya medlemmar så de får vara glada över dig då. 🙂
    Intressant att du inte svarar på min fråga.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-18 07:01:40 följande:
    Med "bortanmäld" menar jag att en person får inlägg anmälda så han blir spärrad. För att det ska hända behöver man inte ens ha brutit mot några regler. På FL räcker det med att någon känt sig kränkt (allt som oftast en kvinna) av en åsikt eller uppfattning för att bli anmäld. Och är du man ryker du, men är du kvinna med den "rätta" bittra inställningen till män så får du vara kvar oavsett hur elak och kränkande du är. Jag har läst på forumet så pass ,länge att jag VET att det är såhär. Själv säger du ju att du bara varit medlem sen i somras, så hur kan du veta något?
    Man behöver inte ha brutit mot en regel för att bli anmäld, men man behöver självklart ha brutit mot en regel för att bli avstängd. Om man dessutom får kontot permanent avstängt så har man VERKLIGEN misskött sig på forumet. Svårare än så är det inte.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 21:52:47 följande:
    Ja på med offerkoftan bara Drömmer

Vilken del av..... precis som du kan ifrågasätta andras inlägg så kan även andra ifrågasätta dina var det du inte förstod?
    Frrr har knappast offerkoftan på sig. Det är ju du som kommer med påhopp och försöker köra någon misslyckad översittarattityd.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 22:05:07 följande:
    Du menar att ifrågasätta vad hon baserar sitt påstående om kvinnohat på är detsamma som ett påhopp?

Ja man börjar ju förstå varför vissa känner sig ständigt påhoppade. De verkar ju ha väldigt lätt för at dra på sig offerkoftan och känna sig kränkta så fort deras påstående ifrågasätts, men själva kan de såklart ifrågasätta andra lite som de villDrömmer
    Nej, jag menar dina ordval som offerkofta, rabiata feminister, kvinnohaaaaaat och nedlåtande meningar som "du är helt enkelt inte mogen nog för det.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 22:32:25 följande:
    Ja för det är ju såklart bara andras ordval som räknas eller hur?

Kom tillbaka när du är mogen nog att tönka objektivt.
    Självklart är allas ordval viktiga, men nu pratade jag om hur DU framstår i diskussionen med Frrr, och jag ser att du fortsätter i samma ton mot mig. Jag är inte mogen att tänka objektivt för att jag har svårt för dina ordval, enligt dig.
  • Anonym (Tröttnar)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 22:37:38 följande:
    Tja du har väl rätt att tycka som du vill och jag tycker som jag vill.
    Ja, du tycker ju uppenbarligen att nedsättande ord  är ett bra sätt att föra debatt. Lustigt att du skriver i en tråd om att trycka ner andra när du gör precis det.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?