Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (V) skrev 2023-10-13 22:54:30 följande:
    Jag startar kanske en varannan vecka och folk vet garanterat inte att det är jag. Helt olika ämnen och alltid anonym. du har fel. 
    Oj oj oj, så du tror att  olika anonyma nick och olika ämnen skall räcka för att m "någon inte skall kännas igen"?

Du vet det är så mycket mer.
    Personer känns igen på sättet de skriver och formulerar sig på. Det är en ekvation som man aldrig får glömma bort. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 08:52:18 följande:
    Det kanske har blivit ett problem på FL att vissa förutsätter att bara för att en trådstartare formulerar sig snarlikt en annan medlem så förutsätter vissa av er att det är "samma person" och så får personen (som inte är samma) en hög med skit på sig för att vissa svarande tror att det är en annan medlem som de ogillar. Det är just det här som jag tror skrämmer iväg många från FL. Att de, som kanske relativt nya medlemmar, får en massa obefogad skit och förutfattade meningar som de inte alls hade räknat med.

Men jag är inne på TS linje, att det kan vara ett antal personer som satt detta i system (dvs att svara elakt och nedlåtande på ett sätt som gör att de kan "komma undan" med det, t.ex genom att direkt hugga med epitet mot TS och förutfattade meningar.
    Ja det kan jag hålla med om att många dömer redan ut på "snarlikt" och det är ju fel. Helt fel

Det jag menade är ju att är det "helt lika" så kan man se att det är samma..

• EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 10:55:43 följande:
    Det gör inte jag. Jag kränker gärna vissa människor, jag skiter väl i vad de tycker.
    Då är det ju på sin pålats då att du slutar att sitta och klanka på andra och hålla med TS om hur fel det är att "trycka ned andra människor"..

Jag köper inte snack som "om andra gör det så kan jag också göra det"..

Två fel blir inte ett rätt liksom.

Om du skiter i att du kränker vissa människor, så får du tåla samma mynt tillbaka. Så enkelt är det.

• EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 15:32:57 följande:
    Jag klankar gärna ner på de som jag tycker beter sig illa. Och då menar jag de som talar om för andra hur man ska vara, som hycklar, och som klankar ner på andras kroppar. Jag har inte gjort dom nåt, jag har inte sagt samma till dom, så jag tycker inte att de har varken rätt att säga så, eller anledning att säga sånt till mig.
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 15:40:08 följande:
    Jag har aldrig skrivit till en kvinna här att hon aldrig kommer träffa nån, att ingen skulle vilja ha henne. Jag respekterar kvinnor för mycket för att vara elak på det sättet. Jag brukar istället uppmuntra kvinnor som är nervösa om de ska träffa en man, eller om de har komplex för kroppen, för jag vet själv hur det är. 

Gisses, vad  du går på ...

Mitt inlägg #159 var en reflektion på ditt inlägg  #143. Jag hade till och med citerat inläghg #143 också i mitt inlägg #159.

Jag reflekterade vad du skrev i ditt inlägg #143:

Citerar #143:
    Det gör inte jag. Jag kränker gärna vissa människor, jag skiter väl i vad de tycker.
    (slut på citatet)

Ja du klankar gärna ned på de som beter sig illa.
    Det gör ju många andra med.

Och vad har det med saken att göra vad du "aldrig har skrivit till en kvinna"? Det har ju knappast något samröre med det jag skrev i inlägg #159, om du reflekterar om vad som faktiskt står i det inlägget.

Du skrev klart och tydligt i inlägg #143, att du gärna kränker vissa människor.
    Då du gärna kränker vissa människor (du har själv skrivit det) så är det ju bara direkt fel av dig, fortfarande, att klanka på andra och hålla med TS om hur fel det är att "trycka ned andra"..
    Att kränka vissa människor är just ett sätt att "trycka ned andra".,

Som sagt två fel blir inte ett rätt.

• EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 16:37:31 följande:
    Jag antar att du menar mig, och den här tråden har inte jag skapat. Men jag vet vad TS menar. Min förhoppning är att några får sig en tankeställare och lugnar sig lite, blir snällare skulle man kanske kunna säga, men det är kanske för mycket begärt. Det verkar faktiskt så Rynkar på näsan
    Denna kommentar är skriven av personen som skrev detta.....

(#143)

(slut på citatet)

Snacka om att hyckla... 😏

• EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 18:16:43 följande:
    Flera gånger, och det är hela attityden många har. Tala om för en hur man ska vara, vilka man ska träffa, förlöjliga och provocera, och hyckla. Jag gör inte så mot kvinnor och det är inte bara jag som ser det här, många män har samma erfarenheter. Det är så mycket onödigt tjafs som vi inte behöver höra, livet är jävligt nog ibland. Många kvinnor kan sköta sig själva och träffa de som de vill träffa, men de behöver inte lägga sig i och kritisera män hela tiden.
    Men det är helt okey för dig att hyckla och kränka människor? 🙄

#143:

(slut på citatet)

Kom inte dragande med kön om du skall försvara ditt hyckleri..
    Du skriver människor.
    Människor är både män och kvinnor.

• EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 08:35:30 följande:
    Du har inte skrivit SÅ många inlägg i tråden så det borde vara enkelt för dig att identifiera vad jag menar, eller vet du inte ens vad du skriver?
    Det är andra som också har hittat på saker om mig, att jag är pedofil och har utsatt tjejer för övergrepp. De som påstår saker har bevisbördan, var det inte så du sa?
    I stället för att tjafsa som en obstinat fjortis så kan du väl säga vilket påstående det är som du anser är felaktigt.

(Jag säger INTE att du är en obstinat fjortis, det jag säger att du tjafsar som er sådan)

Ja den som påstår saker har bevisbördan.

Det du inte förstår är att det är DU som hävdar  att AllvarligtTalat har påstått en sak om dig som du anser är fel.
    Då är det också DIN sak att ta fram det påståendet som du anser är felaktigt så h*n kan kan bevisa att h*n rätt, ELLER erkänna att h*n hade fel.

Men det ingår INTE i den s.k bevisbördan att både leta fram aktuellt påstående (som någon påstår är fel) först ,och sedan bevisa att påståendet är rätt.

• EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 12:24:08 följande:
    Om man hittar på en sån sak som den personen gjort här, så borde man själv veta vad det är som man har skrivit och ljugit ihop.
    Och om du kan läsa så är det fortfarande som så att det inte ingår i någon bevisbörda, 
    om någon påtalar att det finns ett dylika påstående som är fel, att leta upp påståendet också oavsett vad påståendet handlar om.

För exempel, tar ditt fall som exempel.

Du hävdade att NN hade påstått en sak, om dig som du ville ha bevis på, då ligger det an på dig att peka ut vilket påstående det handlar om.
    Efter där så kommer detta med bevisbördan in från NN, alternativt då erkänna att h*n hade fel.

• EnAnonumius
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 12:34:28 följande:
    EnAnonumious tog sig tid i onödan. 
    Två gånger också i skrivandet stund... 😏
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 14:13:05 följande:
    Bullshit. Den som skrev det vet mycket väl jag menar.
    Även om man exemplifierar och skriver på din näsa vad som avsågs så fortsätter du att blunda.

Jag skriver en gång till Jag skriver dig på din näsa och spegelvänt i din panna så du kan läsa det när du står framför en spegel..

Att den som påstår en sak har självklart bevisbördan.

Fast den som hävdar att ett påstånde är fel så SKA den personen tala om VILKET påstående som är fel.

Det hör inte hit att du inbillar dig att "den som skrev det vet mycket väl vad jag syftar på".
    Du hare hävdat att ett påstående är fel, då skall du också peka ut det felaktiga påståendet, UTAN att gömma dig bakom "den som påstår har bevisbördan".

Är jag tydlig nog nu eller skall du fortsätta att envisa med dravlet "vet mycket väl vad jag syftar på". För det är dravel att komma med det.. Eller så kan du erkänna att du själv inte kan peka ut vilket påstående som är felaktigt egentligen.

• EnAnonumius
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 14:20:13 följande:

Nej, jag gör ju inte det.  ENANONUMIUS förklarade det bra, och även om det var synd att du fick näring är jag glad över att jag fick klart för mig att det finns fejkdrakar. 

Tack för berömmet.. 🙂
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 15:17:22 följande:
    Klart jag kan. Det inlägget sticker ut. Jag skulle vilja att användaren som skrev det medger att det sticker ut.
    Bra då avskriver jag det som att du egentligen inte kan påtala vilket påstående det avser, och väljer då att tjafsa och skyller på den anklagade.

Det är det enda du har lyckats att bevisa nu, att du inte kan peka ut vilket påstående det egentligen rör sig om.

Men du kanske är mer intresserad av att tjafsa än någon bevisning eller erkännande om att det var fel?
  • EnAnonumius
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 16:23:15 följande:
    Kom till Flashback gott folk, där finns tydlig moderering. 
    Glöm inte bort att Flashback även har en bra och tydligt regelverk med, till skillnad från Familjeliv.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 15:23:35 följande:
    Nej, det är snarare den som skrev inlägget som vill tjafsa. Användaren har fel i det inlägget och så har personen fel angående en annan sak också.
    Skyll inte dina egna tillkortakommande på andra..

Personen har bett dig, hövligt, flera gånger att ta fram påståendet som du tycker är fel.

Fast vad har du valt att göra i stället? Inte har du tagit fram det felaktiga påståendet, utan kommit med en massa (knäppa) argument om att "personen vet vilket inlägg jag syftar på" och "det inlägget sticker ut" etc andra (knäppa) argument..
    Kommer du med dessa (knäppa) argument för att du inte kan egentligen ta fram påståendet egentligen?

Varför allt detta tjafs från din sida? Ta fram påståendet. Det är ju du som anser att det är viktigt för dig att han bevisar det. Alternativt att du kan få en ursäkt.

• EnAnonumius
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 20:17:34 följande:
    Inte alls viktigt att den användaren bevisar det. Men eftersom användaren skrev att den som påstår nåt har bevisbördan så tyckte jag att det vore rättvist att användaren som påstår saker som inte stämmer, har bevisbördan. Men mig kvittar det vilket. Jag vet ju själv vad som är sant och inte sant.
    Wow, så det heter så nu att det inte alls är viktigt att användaren bevisar det.. Det var ett nytt argument för att slippa peka ut vilket påstående du anser vara fel.

Ja att den som påstår saker har bevisbördan är ju ingen som förnekat, fortfarande. När skall du ta till dig det?

Det du gör som är ett grovt fel är att du anser att  om någon påstår något, som du vill ha bevisa på, skall samtidigt själv leta upp påståendet, som du vill ha bevis på, också.

Vill du ha bevis på ett påstående så är det, och förblir, ditt jobb att peka ut vilket påståendet det berör som du vill ha bevis på.

Inte hålla på med en massa dumt tjafsande som du har gjort.

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?