Pengar till barn vs barnbarn?
Min lillebror har fått sitt första barn. Stolta far-föräldrar förstås som strött pengar i form av prylar över denna bebis och dess föräldrar! Och ofta i dubbel uppsättning då de bor en bit bort "så de inte ska behöva släpa" när de hälsar på, några gånger om året.... Så förutom att de fått vagn, barnsäng, babyskydd, skötbord etc etc så finns allt även hemma hos föräldrarna här.Nu fyller barnfria eviga singeln jag jämt snart och då vill föräldrarna bjuda mig på en resa som present. Vart vet jag inte ännu, beror jobb och så. På något sätt har bror med sambo fått reda på det här och svägerskan har tagit sig ton. Hur kan de ge bort en så dyr present till sitt ena barn men inte till det andra??? Hon har visst kraxat om "förskott på arv", "krävt" resans värde även till min bror etc. Mor och far vill inte tjafsa och stöta sig och är nu förtvivlade och vet inte hur de ska göra. Brorsan är också en fegis och låter henne hållas.
Alltså räknas inte alla tusen och åter tusen kronor som deras barn fått, om man ska räkna "förskott på arv"???
Ligger det nånting i vad subban säger eller är hon bara helt fel i huvudet???