Inlägg från: Anonym (Error) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Error)

Tycker du att män alltid gör fel

när det gäller relationer och sex?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att män alltid gör fel
  • Anonym (Error)
    Anonym (besviken) skrev 2023-10-08 12:13:05 följande:

Jag är mitt i en pågående långvarig situation där jag tycker att min man agerar helt fel och för svagt/snällt. Jag är av uppfattningen att man måste stå på sig när andra försöker köra över en gång på gång, då de kommer att fortsätta tills de får mothugg.

Det är verkligen jättejobbigt, jag funderar på skilsmässa nu eftersom jag tappat respekten för honom som en vuxen, just i detta. Och jag kan tyvärr inte vara stöttande i det handlingssätt han valt, det går bara inte. Det går emot hela min personlighet.

Vill dock ge det hela en chans att blåsa över innan jag tar beslut.

Många kvinnor tycker att svenska män är veka och omanliga.
  • Anonym (Error)
    enola skrev 2023-10-08 12:22:26 följande:
    Gör de? 
    Ja.
  • Anonym (Error)
    enola skrev 2023-10-08 13:03:35 följande:
    Vad baserar du det på? Noggranna statistiska undersökningar eller vad några få personer sagt på FL?
    Och vet du hur många kvinnor procentuellt som INTE tycker så?
    Många kvinnor har sagt det.
  • Anonym (Error)
    enola skrev 2023-10-08 13:08:06 följande:
    Och ännu fler säger garanterat motsatsen. Dessutom är ditt påstående är helt irrelevant i sammanhanget, eftersom det inte ens framgår om personens som skrev kommentaren man är svensk eller inte.
    Jag skrev bara att många kvinnor säger det.
  • Anonym (Error)
    enola skrev 2023-10-08 13:17:10 följande:
    Men varför, när det är helt ovidkommande? Det är som att skriva "många kvinnor tycker illa om färgen blå". En helt poänglös kommentar.
    För att många kvinnor tycker att män gör fel. Veka och omanliga jämfört med andra män.
  • Anonym (Error)
    Anonym (Märkligt!) skrev 2023-10-08 13:34:40 följande:
    Varför anser du att du kan uttala om vad kvinnor anser?
    Du har ju ingen statistik att komma med och vad jag ser anser de flesta att det inte är så. 
    Vad ger dig mer rätt andra?
    Svara på frågan varför det flesta kvinnor är lever i hop med svenska män och är nöjda med det och svenska män är nöjda med att leva i hop med svenska kvinnor, det är det vanligaste. 
    Så svara gärna på det den frågan? 
    Kom sen gärna med statisk på det det du påstår! 
    Vad just du anser är ju inte relevant utan vad många kvinnor anser och då får du komma med en seriös undersökning för att kunna lägga fram fakta.
    Jag ser vad kvinnor säger. 
  • Anonym (Error)
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-08 15:30:53 följande:

Går ju inte att dra alla över en kam på det sättet. 

lite fler alternativ skulle kunna ge dig fler svar. 

Nej, men det ger en indikation.
  • Anonym (Error)
    Anonym (besviken) skrev 2023-10-08 15:25:40 följande:
    Varför ens göra en omröstning när du uppenbarligen inte kan ta till dig resultatet?
    Jag ser resultaten men jag är realistisk också.
  • Anonym (Error)
    Anonym (Märkligt!) skrev 2023-10-08 16:53:32 följande:
    Konstigt att de flesta av oss andra inte ser det du ser.
    Du har ju bestämt dig innan du frågar vad resultatet ska ge.
    När resultatet inte blir vad dom vill så godtar du ändå inte det.
    Varför fråga om du redan bestämt dig innan?

Du kan ju inte bara välja ut dom svar du vill ha hela tiden och bara strunta i alla andra. Då vill du ju inte alls veta utan du vill bara påpeka din inställning som är att kvinnor bara ser fel på män, att de flesta kvinnor svarar nej på det det är helt ointressant för dig. 
    Du ville alltså åter bara beskriva kvinnor som elaka och dåliga.
    Trycka till kvinnor som det dåliga könet som alltid beter sig elakt mot män.
    Att de flesta kvinnor tycker om sina män och männen tycker om sin kvinnor och att dom vill leva i hop det skulle inte fungera om det alltid  var så att kvinnor alltid betedde sig dåligt mot sina män, men det verkar du inte fundera övar.
    Men det gör dom förstår du!
    Det är positivt att det finns kvinnor som tycker om män.
Svar på tråden Tycker du att män alltid gör fel