Min son umgås inte med någon på fritiden...
Min son är 11 år. Han har många kompisar i skolan. Typ sju killar han umgås med. Han gillar dessa jätte mycket och pratar ofta om dem. Tre av dessa brukar följa med hem efter skolan men har gått innan vi kommer från jobbet.
Sonen umgås i övrigt inte med någon. Jag upplever att dessa kompisar "utnyttjar" honom lite genom att de får vara här, äta mellis osv innan de går hem tills deras föräldrar kommit hem. Vet inte ens om föräldrarna vet om att barnen är här.
Alla dessa killar kommer på sonens kalas varje år, men sonen är aldrig bjuden på kalas. När jag frågat om X inte ska ha kalas säger sonen att han inte har det.. Under ALLA sommarlov dvs fem stycken hittills har sonen inte umgåtts med en enda kompis en enda dag. Ingen som hör av sig. När jag bett honom höra av sig till kompisar säger han alltid att de inte kan efter han försökt.
Jag vet inte vad som är fel? Han verkar ha så kul med kompisarna på skolan, men inget verkar vilja vara med honom på fritiden. Ibland har jag hört att de spelat tillsammans, men annars inget. Blir ledsen för sonens skull som aldrig är bjuden på kalas, aldrig umgås med någon på fritiden och att ingen hör av sig på ett 10 veckor långt sommarlov...
Vad gör man?