Relations fundering
Hej en ganska lång presentation !
Jag och min sambo har varit ett par i 18 år,ett liv som verkligen varit fyllt av mycket kärlek och glädje för hon är verkligen kvinnan i mitt liv och då ska tilläggas även den enda Kvinna som jag varit med ordagrant,Så erfaren pappa och sambo ja men ändå oerfaren och vilsen när de kommer till vissa punkter, vi har 4 gemensamma barn och sen har hon två sen tidigare varav 5 av barnen har npf diagnoser av olika slag vilket innebär att de mellan varven är väldigt mycket med olika saker som ska tas om hand,vi har under alla dessa år aldrig grälat aldrig,men till saken är att jag är en väldigt lugn och tyst person och som har jätte svårt för att prata om känslor och oavsett hur mycket jag skulle vela och framförallt behöva få saker och ting ur mig så sväljer jag bara och stänger allt inom mig trots att jag verkligen behövt få ur mig de men de är som en spärr jag inte kan styra över, min sambo blir frustrerad vilket är fullt förståerligt och jag ska söka hjälp för att bli bättre på att öppna upp mig,men jag är en person som ända sen barnspen aldrig velat besvära folk eller på något vis vara en last för någon annan vilket jag givetvis inte heller hade varit men de är den känslan jag alltid har inom mig oavsett om jag i slutändan kanske är den som blivit mest lidande av min tysthet.jag är liv rädd att min sambo söker sig till nya relationer eftersom jag är som jag är och därför har jag nu bestämt mig för att livet ska få en radikal ändring,för ännu är de inte försent vilket jag hoppas för skulle hon träffa någon annan så skulle de verkligen krossa mig totalt för hon är verkligen kvinnan i mitt liv. Så finns de någon som har något bra förslag hur man ska kunna bli bättre på att öppna upp sig och inte tro att folk runt omkring en ska kunna läsa ens tankar hela tiden. För pga av mitt idiotiska beteende så håller jag på att förstöra ett 18 års långt äktenskap. Jag älskar våra barn och även mina bonusbarn som jag även ser som mina egna och jag skulle utan att tveka offra mitt eget liv för denna Familj vilket jag hoppas på ska slippa bara pga av min tysthet.....