Elbilar
Tycker elbilar är bra, positivt för Sverige då olja inte är en naturresurs här.
Tycker elbilar är bra, positivt för Sverige då olja inte är en naturresurs här.
Diesel och bensin är ju en oljeprodukt som hämtas från andra länder i Sverige (Sverige är då i händerna på oljeprisernas fluktuationer) Det är inte en förnybar produkt heller. Det har du nog fått om bakfoten. Etanol är en förnybar produkt.
Jag tror att utvecklingen med elmotorer kommer att gå framåt, det sker en övergångsperiod med traditionella bränslen för närvarande. Hybridbilar är ett "symptom" på detta.
personligen (om jag nu får fantisera fritt) så tror jag att elbilarna kommer att klå bensinbilarna vad gäller färdlängd per laddning framöver. Jag tror också att bilar kommer att betraktas som infrastruktur där ett vanligt scenario blir att ha ett abonnemang och en självkörande bil finns tillgänglig för att ta dig någonstans (eller leverera varor) de planerar rutten och bildar landsvägståg enligt logistiska algoritmer. Det kanske kommer att finnas varianter beroende på klimatet bilen befinner sig i. I vissa klimat så kanske vätgas passar bäst.
För övrigt så tror jag att Sverige inte gynnas av att sponsra oljeindustrin och opec länder. Det borde vara en faktor för bensinbilsivrarna kan jag tycka. Sen så är det bara att slänga ett getöga på någon av de större städerna som Peking eller Bombay för att tycka att elbilar är ett bättre alternativ. Jag menar, luften du andas där har en brun kulör. Lokaliserade kraftverken hantera luftföroreningar på ett bättre sätt (iom el)
Skiter i miljön så kommer köra fossil så länge de går.
Men smutsigare att köra el egentligen om man ser hur mycket miljöpåverkan för att ta fram en el bil vc fossil
Men kör mer än 10000 per år så har inte tid att stå stilla och ladda
Mycket bil i jobbet och privat
Sen ska batterier tas han om efteråt, men miljömuppar ser bara bilen på rull och inte framställa skiten 😂😂
De flyttar en hel stad för järnmalmen, alla hus. bland annat. Nu har Sverige börjat tillåta uranbrytningen för kärnkraften och det är en betydligt mer skadlig verksamhet.
Fracking för olja är en teknik där de sprutar ner giftiga kemikalier i marken som förgiftar grundvattnet och dödar människor som bor runtomkring.
tycker du det är bättre att sk farlig gruvdrift ska börja tillåtas i Sverige, eller är det bättre att importera? Gruvan i norr indikerar att det finns ett intresse av att se till befolkningens väl i alla fall